2014-03-02, 05:18
Medlem
Mordum87s avatar
Av total tristess och nykterhet slängde jag på en liten bortglömd pärla här.

Trist - Zrcadlení melancholie
Och det här slår mig verkligen i huvudet hur en idiotisk genre som dsbm, faktiskt har sina sidor.
Känns som att de flesta är sorgligt passé nu visserligen, men man får fanimig inte glömma bort vad Trist gjort för denna snabbmördade genre iom denna helt eminenta platta.
Kanske det mest desperata som fångats på skiva. Helt ruskig jävel!
Ni som inte hört denna ännu. Fixa innan ni kommenterar!
Citera
2014-03-02, 17:04
Medlem
gato12s avatar
Vill tacka trådens hobbyalkis Mordum87 för tipset om Inquistion, riktigt svängigt, Obscure verses for the multiverse har gått varm på Spotify.

Kanske lite märklig sång dock, låter lite som ett troll sjunger. Vilken genre ska man placera dem i egentligen, knappast BM va...?
Citera
2014-03-03, 13:15
Medlem
Wolfnachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Vill tacka trådens hobbyalkis Mordum87 för tipset om Inquistion, riktigt svängigt, Obscure verses for the multiverse har gått varm på Spotify.

Kanske lite märklig sång dock, låter lite som ett troll sjunger. Vilken genre ska man placera dem i egentligen, knappast BM va...?

Jo nog är Inquisition BM alltid. Lite andra inslag finns, men det gäller de flesta band.

Du borde även lyssna på deras äldre plattor, vilka jag håller ännu högre än Obscure. Särskilt:

Omnious Doctrines of the Perpetual Mystical Macrocosm

Magnificent Glorification of Lucifer
och Into the Infernal Regions of the Ancient Cult

Ja Inquisition har helt fantastiska album och låttitlar.

Sitter å gnolar på tyska visor från tidiga 40-talet kombinerat med Power Electronics själv, så har inte direkt något att tipsa om i denna tråden annars.
Citera
2014-03-03, 14:37
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12

Ska ge dom en chans!
Citera
2014-03-03, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ska ge dom en chans!
Härligt att filmkungen gästar i tråden, visste inte att du var inne på extremmetall.

Nåväl, någon som läst denna?

Äh går ju fan inte att copypastea länkar i den här jävla horknulltelefonen. Boken heter Black Metal :Evolution of the Cult. Lämna I så fall en åsikt ifall den är läsvärd eller ej. Såg intressant ut.

Spisar någon gammal Belphegor-platta.
Citera
2014-03-03, 19:44
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Härligt att filmkungen gästar i tråden, visste inte att du var inne på extremmetall.

Nåväl, någon som läst denna?

Äh går ju fan inte att copypastea länkar i den här jävla horknulltelefonen. Boken heter Black Metal :Evolution of the Cult. Lämna I så fall en åsikt ifall den är läsvärd eller ej. Såg intressant ut.

Spisar någon gammal Belphegor-platta.

Haha kan verkligen se hur sitter där och förbannar din telefon
Har inte läst den ännu men väntar hem den. Antar väl att man läst allt förut, men ska bli intressant oavsett.

np: Armagedda - OTB
Citera
2014-03-03, 21:15
Medlem
ToMegaTherions avatar
Paysage d'Hiver - Gefrorener Atem
Hårdrock
Citera
2014-03-03, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Haha kan verkligen se hur sitter där och förbannar din telefon
Har inte läst den ännu men väntar hem den. Antar väl att man läst allt förut, men ska bli intressant oavsett.

np: Armagedda - OTB
Ja, jag blev så jävla förbannad på telefonjäveln, jag menar, hur i helvete kan man inte kopiera en webadress i en telefon från 2013?! Ja, men jag slänger iväg en beställning. Hittade den på Bokus för 208 spänn. Jävligt överkomligt med tanke på att det är en 600 sidorsbok vi snackar.

Spelar: sigur ros egentligen, men vi låtsas att det är darkthrone för trådens skull.
Citera
2014-03-03, 23:13
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Ja, jag blev så jävla förbannad på telefonjäveln, jag menar, hur i helvete kan man inte kopiera en webadress i en telefon från 2013?! Ja, men jag slänger iväg en beställning. Hittade den på Bokus för 208 spänn. Jävligt överkomligt med tanke på att det är en 600 sidorsbok vi snackar.

Spelar: sigur ros egentligen, men vi låtsas att det är darkthrone för trådens skull.

Sigur Ros kvalar ändå in här på något idiotiskt vänster. Det är trve på sitt egna sätt.

Själv sitter jag och kör igenom gamla barndomsklassiker.
Just nu:

Pretty Maids - Red, Hot and Heavy
Att höra ett band göra en likn platta idag skulle likställas med totalt "meh". Men på 80talet kunde man fan komma undan med den här formen av lökiga plattor!
Citera
2014-03-04, 01:21
Medlem
Mordum87s avatar
Nu har det f.ö gått en tid sen Watains senaste album och folk har fått svalna lite grann.
Vad tycker ni om albumet idag?

Själv tycker jag det fortf är lite "meh" tyvärr, för det är inte övertygande för min del.
Anser att "The Child must die" är plattans bästa spår och det får man väl skräp för nu.
Men vet ni.. vad ni än säger, så önskar ni innerst inne att ni egentligen bara vore så trve som Mordvm, Frank, Pentagrammaton och Adversarius.. så kör på.. bli arg.
Citera
2014-03-04, 08:43
Medlem
pettson3816

Angående boken heter Black Metal :Evolution of the Cult.
Jag har köpt den och läser den f.n. Mycket läsning för stålarna, bra bredd i boken och inte bara fokus på Norge, Mayhem, Burzum, kyrkbränder och mordet etc. som det var i Lord of Chaos.
(Även om Mayhem naturligvis finns emd i tre kapitel tror jag.)
Citera
2014-03-04, 09:25
Medlem
ToMegaTherions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Nu har det f.ö gått en tid sen Watains senaste album och folk har fått svalna lite grann.
Vad tycker ni om albumet idag?

Själv tycker jag det fortf är lite "meh" tyvärr, för det är inte övertygande för min del.
Anser att "The Child must die" är plattans bästa spår och det får man väl skräp för nu.
Men vet ni.. vad ni än säger, så önskar ni innerst inne att ni egentligen bara vore så trve som Mordvm, Frank, Pentagrammaton och Adversarius.. så kör på.. bli arg.
Helt ok skiva, bättre än Lawless Darkness som verkligen blev oförtjänt hyllad. Delar är lysande men They Rode On är fördjävla skitnödig imho...6/10 får den överlag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in