2012-11-07, 07:37
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Ni gör er själva en obetalbar tjänst genom att kolla in detta band:

http://www.metal-archives.com/bands/Uruk-Hai/2237

Speciellt EP:n är fullkomligt jävla magnifik. Föga oväntat har de också en ex-medlem från Teitanblood. Det här är ett sådant klockrent skolexempel på hur sann svartmetall ska låta att man nästan får en tår i ögonvrån.

Låt höra lite utlåtanden, för helvete!

EDIT: Tanka senaste fullängdaren "Archi Taledra Nigra Diaboli" för helvete! PERRRRKELE vad bra det är. Kommer bli en hype utan dess like i tråden om ni bara får tummen ur röven och lyssnar.

EDIT 2: AAAAAAAAARRRRRRGGGHHHH!!!! Jag vill fan ha samlag med den här plattan. Här har ni en länk:

http://www.mediafire.com/?wh4qdrrbqjddu09

LYSSNA NU!!!

Utöver det fasansfullt bedrövliga bandnamnet så tyckte jag det här lät bra. Riktigt bra faktiskt. Ljudet på dessa mp3's var ungefär 3 ggr så högt som allt annat jag har på datorn så det var nära att min laptop flög åt helvete när introt slutade och musiken gick igång, haha.

NP: Uruk-Hai - A Gate To Macabre World
Citera
2012-11-07, 09:50
Medlem
Jag föredrar death metal! Just nu lyssnar jag på sexig Brutal Slam Death Metal!
Bandet är Fucked By The Incestious - Awaiting The Fist!
Citera
2012-11-07, 10:22
Medlem
Syckiatriskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Vad har ni pojkar för favoritsläpp från den östeuropeiska BM-scenen? Jag har ägnat en stor del av de senaste veckorna åt att utforska Polen, Ryssland, Ukraina osv och ger man sig bara fan på att hitta det som är bra så är det väl värt mödan.

Personligen tycker jag att det ofta infinner sig en speciell stämning i musik från dessa länder. Det låter ofta väldigt nationalistiskt och stolt men ändå ödesmättat, nedgånget och uppgivet. En hyllning till gamla tider helt enkelt.

Ska försöka skriva ihop en lista imorgon på mina favoriter. Nu ska jag ta igen en veckas förlorad sömn. Sieg Heil!

När jag läste din beskrivning av dessa band dök walknut upp i mitt huvud. Väldigt nedgånget och lite burzum över det hela.

Så: Walknut - graveforests and their shadows
Citera
2012-11-07, 12:31
Medlem
Citat:
Vad har ni pojkar för favoritsläpp från den östeuropeiska BM-scenen? Jag har ägnat en stor del av de senaste veckorna åt att utforska Polen, Ryssland, Ukraina osv och ger man sig bara fan på att hitta det som är bra så är det väl värt mödan.

Personligen tycker jag att det ofta infinner sig en speciell stämning i musik från dessa länder. Det låter ofta väldigt nationalistiskt och stolt men ändå ödesmättat, nedgånget och uppgivet. En hyllning till gamla tider helt enkelt.

Ska försöka skriva ihop en lista imorgon på mina favoriter. Nu ska jag ta igen en veckas förlorad sömn. Sieg Heil!

Är tyvärr inte så bevandrad bland banden bortom järnridån. Alla känner ju till Mgla, Drudkh, Hate Forest...fyll gärna på mer vad som kan vara värt att kollas upp.

EDIT: Och så klart Nokturnal Mortum, iallafall deras senaste (2009) är jävligt bra.

http://www.youtube.com/watch?v=R3Bm_cNkt1g
Senast redigerad av automatom 2012-11-07 kl. 12:38.
Citera
2012-11-07, 12:54
Medlem
Wolfnachts avatar
Citat:

Pseudogod är det bästa ryska bandet. Riktigt brutal och rå extremmetal som genomsyras av den ryska galenskapen.

http://www.youtube.com/watch?v=CPOw2wsP-ws
Deras tidiga EP's och splits är inte lika "cleana" som vissa av någon anledning klagat på att skivan skulle vara.

M8l8th är rysk, riktigt galen (NS)BM, där sångaren verkligen låter fly förbannad.

http://www.youtube.com/watch?v=9sqzHRdoooU

Nokturnal Mortum, särskilt Lunar Poetry demon.

Annars har jag inte jättebra koll på ryska/öststats scenen.
Citera
2012-11-07, 13:05
Medlem
kaoriblasts avatar
Pseudogod är ju gudarna i den forna sovjetiska myllan.

NP: Saturnian Mist - Temps-Des-Cranes
Citera
2012-11-07, 20:45
Medlem
Hundkatt90s avatar
Ryska Псалом 666 (Psalm 666) är förbannat bra om man gillar band som Deathspell Omega och inte endast söker mangel. Jävla känsla i deras platta "Символ Веры (Symbol ov faith)".
Pseudogod är väll ännu ett utav dem där banden som också måste med på listan... Deathwomb Catechesis är ju helt jävla fantastiskt mörk och kaotisk.

NP: Psalm 666 - Symbol Ov Faith.
Citera
2012-11-07, 20:50
Medlem
Hundkatt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfnacht
Pseudogod är det bästa ryska bandet. Riktigt brutal och rå extremmetal som genomsyras av den ryska galenskapen.

http://www.youtube.com/watch?v=CPOw2wsP-ws
Deras tidiga EP's och splits är inte lika "cleana" som vissa av någon anledning klagat på att skivan skulle vara.

M8l8th är rysk, riktigt galen (NS)BM, där sångaren verkligen låter fly förbannad.

http://www.youtube.com/watch?v=9sqzHRdoooU

Nokturnal Mortum, särskilt Lunar Poetry demon.

Annars har jag inte jättebra koll på ryska/öststats scenen.
Bara spanat in M8l8th som snabbast MEN FY HELVETE VA BRA DET DÄR VA!
Du beskriver sången helt perfekt - han låter verkligen helt jävla besatt, den perfekta blandningen av desperation och aggression.

NP: M8l8th - Scum (letar frenetiskt efter något ställe att ladda ner deras plattor ifrån - förslag?).
Citera
2012-11-07, 21:28
Medlem
skogslukts avatar
Nu när det ändå talas om rysk NSBM så kan jag väl passa på att tipsa om Nitberg. Sjukt bestämd musik. Hammer of My Heart är fan en riktig dänga.

NP: Damaar - Ode to Blasphemy
I övrigt tipsar jag er om att lyssna på detta. Om ni Gillar Blasphemy och deras gelikar så finns det liksom inte någon ursäkt att inte vålda runt och vända uppochner på världen ackompanjerad av dessa Libanesiska krigsherrar.
Citera
2012-11-07, 22:16
Medlem
Phalgunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Låt höra lite utlåtanden, för helvete!

EDIT: Tanka senaste fullängdaren "Archi Taledra Nigra Diaboli" för helvete! PERRRRKELE vad bra det är. Kommer bli en hype utan dess like i tråden om ni bara får tummen ur röven och lyssnar.

EDIT 2: AAAAAAAAARRRRRRGGGHHHH!!!! Jag vill fan ha samlag med den här plattan. Här har ni en länk:

Det där är en personlig favorit! Kan säkert ha tipsat om dem någon gång i denna tråd.

Håller med andra om att Pseudogod är det bästa ryska bandet. Snackar vi 90tal finns det en del öststats-guldkorn att hitta i Temple of Fullmoon och Blazebirth Hall.

Citat:
Ursprungligen postat av skogslukt
NP: Damaar - Ode to BlasphemyI övrigt tipsar jag er om att lyssna på detta. Om ni Gillar Blasphemy och deras gelikar så finns det liksom inte någon ursäkt att inte vålda runt och vända uppochner på världen ackompanjerad av dessa Libanesiska krigsherrar.

Damaar är riktigt jävla bra. Totalt kaos som alla borde älska.

Har lyssnat på Revenge hela dagen, just nu är det dock Goatpenis som gäller. Live på Deathkult i maj tillsammans med bl.a. MGLA.

Burn everything, burn everybody
Melting our enemies to the bone
Human cadaver converted to stone
Melting our enemies to the bone
Atomic explosions, my wish is done
Citera
2012-11-07, 22:48
Medlem
monolithics avatar
Bästa bandet från Ryssland är givetvis Scald men dom hör ju inte till den här tråden så får väl säga att Graveland vinner relativt överlägset på öststatsfronten, följt av band som Nokturnal Mortum, Infernum, Temnozor' och Veles.

En del BlazeBirth Hall-band är väl bra också men det den polska scenen släppte under samma tid är helt enkelt minst dubbelt så bra.
Senast redigerad av monolithic 2012-11-07 kl. 22:51.
Citera
2012-11-08, 00:22
Medlem
Pentagrammatons avatar
Teitanfyre är väl ryssar? Då säger jag de.

Fick idag ÄNTLIGEN hem ett fysiskt ex av Ofermod's nya skiva. Så jävla skönt att slippa spotifyreklamer om gangnam style medans man ska lyssna på världens bästa svartmetall. Och att äntligen få sitta med texterna är inte helt fel det heller. Det är den här sortens album som är anledningen att jag lyssnar på BM öht.

NP: Ofermod - Undead Moon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in