Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Pentagrammaton: Det tar verkligen emot att säga detta, eftersom allt verkade så perfekt(logon, titlarna, estetiken) och eftersom jag verkligen VILLE gilla det, men Abhorrat var tyvärr riktigt, riktigt dåligt. Idén är förstås lysande men det är så otroligt amatörmässigt framfört, och inte på ett bra och necro vis utan på ett "jag har bara spelat mitt instrument tre gånger"-vis. I halva låtarna hörs knappt någon takt, och det låter bara som okoordinerat slammer. Väldigt synd, det bådade ju så jävla gott. Om några år tror jag de hittat helt rätt i sin musikaliska vision.
NP: Nightbringer - Death And The Black Work
Jag kan förstå och respektera din åsikt då du har betydligt mer erfarenhet av musikskapande än mig då jag knappt ens rört ett instrument. Tycker dock de får till det ordentligt på vissa ställen och att de iom det nya släppet ryckt upp sig rejält och är ett band som kommer utvecklas till något väldigt bra. Amatörer skulle jag inte kalla de, de har faktiskt fått en del erkännande från "scenen", men kan hålla med om att de behöver ta sig tid att blomma ut till sin sanna potential och ett mer "strukturerat" sound.
NP:
A.M.S.G. - Invocation Of The Nameless One
Detta fantastiska band gick nyligen ut med nyheten att de snart skall släppa en fullängdare med den orgasminbjudande titeln "Anti-Cosmic Tyranny". Nu har vi något att se fram emot!
EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Måste faktiskt hålla med Adversarius här, det tycks inte gå i takt. Jag själv är löjligt extremt obegåvad musikaliskt (ja det krävdes två adjektiv) och kan ändå höra att det inte är något som "klickar". Gillar man det marsch-aktiga soundet inom war metal är detta mer än värt att lyssna på:
Goat Semen - Pachacamac God
http://www.youtube.com/watch?v=P69LlvSYgsw
Ger mig ilningar varje gång.
Goat Semen har jag aldrig lyssnat på förut. Det här lät ganska mysigt faktiskt. Får bli att fördjupa mig i detta band. Tack för tipset!
I övrigt hänvisar jag till mitt ovanstående svar till Adversarius ang. Abhorrot då jag inte har så mycket mer att ge än det jag skrev där.