2012-11-06, 00:47
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=8NO5ucmY9gc&feature=related
Warfare Noise, också från Goat Semen, är också sjukt jävla bra. Sydamerikansk vrede.
Citera
2012-11-06, 01:17
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Pentagrammaton: Det tar verkligen emot att säga detta, eftersom allt verkade så perfekt(logon, titlarna, estetiken) och eftersom jag verkligen VILLE gilla det, men Abhorrat var tyvärr riktigt, riktigt dåligt. Idén är förstås lysande men det är så otroligt amatörmässigt framfört, och inte på ett bra och necro vis utan på ett "jag har bara spelat mitt instrument tre gånger"-vis. I halva låtarna hörs knappt någon takt, och det låter bara som okoordinerat slammer. Väldigt synd, det bådade ju så jävla gott. Om några år tror jag de hittat helt rätt i sin musikaliska vision.

NP: Nightbringer - Death And The Black Work

Jag kan förstå och respektera din åsikt då du har betydligt mer erfarenhet av musikskapande än mig då jag knappt ens rört ett instrument. Tycker dock de får till det ordentligt på vissa ställen och att de iom det nya släppet ryckt upp sig rejält och är ett band som kommer utvecklas till något väldigt bra. Amatörer skulle jag inte kalla de, de har faktiskt fått en del erkännande från "scenen", men kan hålla med om att de behöver ta sig tid att blomma ut till sin sanna potential och ett mer "strukturerat" sound.

NP: A.M.S.G. - Invocation Of The Nameless One
Detta fantastiska band gick nyligen ut med nyheten att de snart skall släppa en fullängdare med den orgasminbjudande titeln "Anti-Cosmic Tyranny". Nu har vi något att se fram emot!

EDIT:

Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Måste faktiskt hålla med Adversarius här, det tycks inte gå i takt. Jag själv är löjligt extremt obegåvad musikaliskt (ja det krävdes två adjektiv) och kan ändå höra att det inte är något som "klickar". Gillar man det marsch-aktiga soundet inom war metal är detta mer än värt att lyssna på:

Goat Semen - Pachacamac God
http://www.youtube.com/watch?v=P69LlvSYgsw

Ger mig ilningar varje gång.

Goat Semen har jag aldrig lyssnat på förut. Det här lät ganska mysigt faktiskt. Får bli att fördjupa mig i detta band. Tack för tipset!

I övrigt hänvisar jag till mitt ovanstående svar till Adversarius ang. Abhorrot då jag inte har så mycket mer att ge än det jag skrev där.
Senast redigerad av Pentagrammaton 2012-11-06 kl. 01:21.
Citera
2012-11-06, 01:18
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
http://www.youtube.com/watch?v=8NO5ucmY9gc&feature=related
Warfare Noise, också från Goat Semen, är också sjukt jävla bra. Sydamerikansk vrede.
Fan vad härligt att du gillar Goat Semen! Dom är verkligen sjukt bra! Sydamerikansk Black och Death metal brukar kunna vara jävligt kvalitativ rå skit! Anal Vomit och Mortem är två andra favoritband.
Tror fan jag drar på Occidens nu. Lite mangel från chile.

Occidens - Glorification of the Antichrist

Kan rekommendera den här plattan till folk som uppskattar lite bra mangel! Hypermangel black/death metal.
Citera
2012-11-06, 01:32
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nekromantik
Men du kan ju inte tappa bort bra skivor på det där sättet! Jag har nog också de flesta utgåvor av både Silencer och D:L på cd, vinyl, kassett, tröjor och allt. Det är inte ens sådant jag lyssnar mest på i huvudsak, utan det har bara blivit så. Tror det går att beställa det limiterade återsläppet från Infinite Fog fortfarande. De har åtminstone ett par annonser ute på discogs.com om du söker där.
Bra intervju förresten. Du verkar ju helfestlig, trots vissa "besvär" haha

Här lyssnas på Dødheimsgard - Kronet til konge.

Har de gjort nåt mer som är bra? Tröttnade en del på dom efter en spelning här där de hade på sig hiphop-kläder och en var helt blåmålad. Men det var kanske i den perioden där många från Norge sprang runt i silverbrallor och lyssnade på techno (inklusive Fenriz!)
Annars är det kanske just Fenriz och hans bas som är höjdpunkten på den här skivan. Blir alltid grymt imponerad när någon briljerar på bas inom blackmetal, just för att man inte förväntar sig det. Andra bra är t ex Skoll i Ved buens ende och både Devo och Roger från Marduk. Speciellt Roger var ju grym eftersom han spelade utan plektrum på en rickenbacker, precis som Cliff Burton. Vilka fler tycker ni utmärker sig?
Nej jag vet... Ja, jag ska försöka få tag i den där på nåt sätt hade jag tänkt. Min ekonomi suger tyvärr just nu också...

Jag håller med dig till hundra procent om att basen gör mycket på Kronet til Konge. Fenriz gör verkligen en grym insats där! Fler band borde använda mer av basen och lägga den mer hörbar i mixen. Ved Buens Ende är ett av mina absoluta favoritband från norge! Synd att de bara gjorde två plattor, men kul att dom fortsätter i ungefär samma spår med Virus. I alla fall så håller jag även med dig om att basen är grym och gör så mycket till att bidra till Ved Buens Ende´s originella sound och deras högkvalitativa musik som är grym på alla sätt och vis!

Blir att slänga in Virus i spelaren nu. Måste lyssna på Road. En favoritlåt helt klart! Lyssna och njut!

Virus - Road
http://www.youtube.com/watch?v=HQLHiXRRUSY
Citera
2012-11-06, 01:43
Medlem
von_Ss avatar
Abhorrot lät som ett gäng högstadiekillar som stannat kvar i skolans musiksal och repat två gånger. Lyssnade bara på youtubelänken. Bannemig det ska lyssnas på märkligare och märkligare skit för varje dag som går men till slut får man ändå stanna upp och ta sig en funderare på om det här verkligen är intelligent gjort eller helt efterblivet gjort.

Drog igenom Forest - Like a Blaze Above the Ashes idag. Vansinnigt bra även om produktionen gärna hade kunnat få vara lite modernare. http://www.youtube.com/watch?v=FB-o6xGIhaY

Sen lyssnade jag på en låt från deras senaste platta. Det skulle jag INTE ha gjort. Hjälp mig! Vilken fasansfull jävla diarre som just penetrerade mina öron! http://www.youtube.com/watch?v=E2hNSAUc-HQ

Kan någon som är lite insatt tala om för mig om 1. Det ens är samma band och 2. Om nån har mördat sångaren i den sistnämnda låten än?
Senast redigerad av von_S 2012-11-06 kl. 01:51.
Citera
2012-11-06, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Fan vad härligt att du gillar Goat Semen! Dom är verkligen sjukt bra! Sydamerikansk Black och Death metal brukar kunna vara jävligt kvalitativ rå skit! Anal Vomit och Mortem är två andra favoritband.
Tror fan jag drar på Occidens nu. Lite mangel från chile.

Occidens - Glorification of the Antichrist

Kan rekommendera den här plattan till folk som uppskattar lite bra mangel! Hypermangel black/death metal.

Ja Goat Semen är definitivt ett av mina favoritband.. Har ett spår som är Pachacamac God följt av Oracle of the sands, båda är sjukt bra och smälter ihop grymt fint. Lyssnar på denna varje gång jag är på väg någonstans = minst 2 ggr/dag. hehe.
Citera
2012-11-06, 06:47
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Seg morgon, less på det mesta. Shining känns rätt.

OnT: Shining - Total Utfrysning
Citera
2012-11-06, 10:58
Medlem
Syckiatriskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Jo, jag gillar den som fan i alla fall!

Här lyssnas det på Trencadis efter en dag med hosta, feber och annat jäkelskap. Perfekt nattmusik när man är sjuk!

Jag fastnade för Trencadis efter en lyssning, var så rädd för att den skulle vara tråkig på något sätt. Det händer inte jättemycket under de dryga 15 minuterna men det gör faktiskt ingenting. Framför allt nattmusik som du säger.
Citera
2012-11-06, 11:18
Medlem
RubeN_of_SwedeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Älskar din din avatar. Sitter faktiskt i Isengard-tishan och dricker julmust i detta nu.

Ur högtalarna flödar dock Blodulv. Just nu spliten med Aska.

Trevligt med fler som uppskattar Blodulv. Både Aska och Blodulv leverar på spliten.

Np Blodulv - Tyrant
Citera
2012-11-06, 16:39
Medlem
thestalkerdudes avatar
Ingen som har hört Forgotten Tomb senaste platta än? Ska ha släppts för en vecka sen.

Hittade en låt som går under namnet Deprived på YT : http://www.youtube.com/watch?v=j5XoJ0zzxtk

Bara hört denna låt från senaste plattan men det är helt i min smak, Håller samma stil som förra plattan hör jag.
Senast redigerad av thestalkerdude 2012-11-06 kl. 16:42.
Citera
2012-11-06, 16:58
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thestalkerdude
Ingen som har hört Forgotten Tomb senaste platta än? Ska ha släppts för en vecka sen.
Ja, jag har recenserat den. Den var så....... vansinnigt....... jävla.......... usel att jag höll på att hoppa ut genom fönstret. Och så var varenda låt 8 minuter lång... Fy fan, har aldrig varit så uttråkad över att recensera en platta någonsin. De är italienare va? Kan man ringa Camorran eller 'Ndragheta eller vad fan de nu heter och beställa mord på dem?
Citera
2012-11-06, 17:10
Medlem
thestalkerdudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Ja, jag har recenserat den. Den var så....... vansinnigt....... jävla.......... usel att jag höll på att hoppa ut genom fönstret. Och så var varenda låt 8 minuter lång... Fy fan, har aldrig varit så uttråkad över att recensera en platta någonsin. De är italienare va? Kan man ringa Camorran eller 'Ndragheta eller vad fan de nu heter och beställa mord på dem?

Hmmm okej, Tycker det låter bra i mina öron i alla fall men vi alla tycker olika

ja dom är från Italiten så vill du beställa mord på dom så varsågod!

Men om dom är så förbannat pinsamt dålig att du vill hoppa ut från ett fönster så kanske du kan tipsa om ett bättre BM band? Gillar BM väldigt mycket men tyvär har man för det mesta hittat bara pinsamt skit.

Bursum lyssnar jag på så dom behöver du inte tipsa om!

Lyssnar på för överigt på Triste - Failure just nu, Bara älskar det ångestfyllda rösten i låten!
http://www.youtube.com/watch?v=Nxsgu0lkYeY
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in