2009-05-09, 03:44
Bannlyst
Jag skulle installera drivrutiner till min skrivare för någon dag sedan men någonting gick snett så jag avinstallerade skiten.

Men numera när jag startar datorn så kommer den här rutan upp varje gång:
http://www.afehrm.se/uploader/files/w4m2i4.png

Hur ska jag göra för att få bort den?

Det finns ingen mapp i C:\Program som heter "HP" och jag har kollat msconfig > autostart men hittar ingenting konstigt där inte.

Orkar inte med att handskas med denna rutan varje gång jag startar datorn. Hjälp.
Citera
2009-05-09, 09:44
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Sök upp filändelsen via Windows egna sökfunktion.

Där borde något dyka upp och därefter ta bort katalogen.
Ett annat tips är om du installerar Revo Uninstaller.Lägg in drivrutinen på nytt och därefter avinstallerar drivrutinen med hjälp av Revo.Detta program letar upp alla filer samt alla genvägar som pekar på drivrutinen.
Citera
2009-05-09, 09:48
Bannlyst
Det verkar som att HPs installer tror fortfarande att den skall färdigställa installationen.
Jag tror det är lättast att du kör HPs skrivarinstallation en gång till och låter den göra allt färdigt med en reboot efteråt , sen kan du avinstallera det på ett korrekt sätt om du inte vill ha kvar detta.
Citera
2009-05-09, 10:12
Medlem
skrivare

Du har förmodligen installerat skrivare med en pcldrivrutin som funkar utmärkt, men var gång du sätter igång maskinen så känner datorn att det sitter en specifik skrivare där, och söker efter den drivrutinen. Enklast att ladda ner frå hp.se och installera om för o slippa tråket.
Citera
2009-05-09, 12:35
Bannlyst
Det är galet hur Flashback kan få en att känna sig dum.
Jag körde installationen igen, som förra gången misslyckades på den punkten då jag skulle sätta på skrivaren och installationsprogrammet skulle identifiera skrivaren, och installationen flöt på finfint och den hittade skrivaren denna gången.

Så nu har jag en installalerad skrivare och kommer att slippa de där jobbiga rutorna vid varje start.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in