2003-10-31, 23:54
Medlem
ÄlskaMigs avatar
är d fler än jag som "löser" min ångest och allmänna mentala ohälsa genom fysiks smärta? jag menar när jag mår dåligt och har ångest (jag tror då att jag ska bli helt galen) så blir det lättare att hantera den pyskiska "smärtan" m fyskisk, då får jag ngt annat att koncentrera mig på. Ngn som känner igen sig?
Citera
2003-11-01, 22:40
Medlem
Tror det är rätt vanligt, var och varannan ung människa skär sig ju i armarna nuförtiden för smärtans skull. Gjorde det själv några gånger för ett gäng år sen. Att få ut aggressioner genom att misshandla en sandsäck eller liknande tills knogarna blöder ligger väl i samma kategori, också det en välbeprövad metod...
Citera
2003-11-02, 03:11
Awaiting Email Confirmation
ThePlayers avatar

edited by pbjt
Citera
2003-11-02, 12:38
Medlem
Den trägnes avatar
tror mest det är tjjer som får ut sina ångestkänsor genom självskärlese,
män är oftast mera sadistiska, och onanerar även ut sin ångest.
Citera
2003-11-02, 12:56
Medlem
scratchys avatar
Har ingen egen erfarenhet av att mildra ångest med smärta. Men en intressant jämförelse: Psykisk smärta kan ju även direkt orsaka medicinska problem, sk somatiska besvär. Kan det vara så att även om man inte kommer på idén att skada sig själv så "letar" man omedvetet efter olika smärtor för att distrahera sig från ångesten?

Jag tror det kan finnas ett samband...
Citera
2003-11-15, 21:11
Medlem
Mr. Beeblebroxs avatar
Att skära sig i armar när man är nere är samma sak som att slå i väggen när man är arg.
Citera
2003-11-17, 10:41
Medlem
Segatas avatar
Jag drar ut i skogen, skriker och slår sönder pinnar mot träd...

Det hjälper, alltså.
Citera
2003-11-19, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den trägne
tror mest det är tjjer som får ut sina ångestkänsor genom självskärlese,
män är oftast mera sadistiska, och onanerar även ut sin ångest.

Det har jag inte tänkt på... Fick precis lite mer klarhet, tackar...
Citera
2003-11-19, 14:51
Medlem
Hylands avatar
Själv så lindrar jag ångesten med masturbation och en sjuhelfvetes massa porrsurfande på Gnagarforum.
Citera
2003-11-19, 17:21
Medlem
safts avatar
Ångest lindrar man inte med fysisk smärta, kör en runk!
Citera
2003-12-08, 22:34
Medlem
Caves avatar
Slår knytnäven i en vägg av väldigt hårt material vilket hjälper för stunden men det är ett helvete när man ska knäcka tillbaks fingrarna sen...
Citera
2003-12-11, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig
är d fler än jag som "löser" min ångest och allmänna mentala ohälsa genom fysiks smärta? jag menar när jag mår dåligt och har ångest (jag tror då att jag ska bli helt galen) så blir det lättare att hantera den pyskiska "smärtan" m fyskisk, då får jag ngt annat att koncentrera mig på. Ngn som känner igen sig?

Nej, men du borde få adekvat hjälp med att hitta den bakomliggande orsaken till din ångest och ta itu med den.
Detta löser bara symtomen, som att ta en treo när man har feber.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in