Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2009-05-12, 22:17
Awaiting Email Confirmation
Testishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lioonel
Den enda skillnad vi kan tala om är att snuset hindrar nervkommunikationen till musklerna, reducerar blodflödet till musklerna samt att den påverkar ämnesomsättningen. Ovanstående fakta visar alltså att snuset inte ger dig bättre kondition utan tvärtom sämre samt att skaderisken blir större vid brukande av snus.
Jag anser min teori motbevisad men det du pratar om är bara tillfälliga effekter. Alltså inget jag hade accepterat som ett riktigt argument innan den blev motbevisad.

Citat:
Ursprungligen postat av banan-mannen
kondition = hur bra kroppens celler kan ta upp syre från blodet

förbättras inte bara för att hjärtat slår snabbare
Jag anser som sagt min teori redan som motbevisad, men kondition är inte bara det du säger att det är. Du kan ha bra kondition av att ha ett högt antal röda blodkroppar i blodet (både naturligt och genom doping) och en massa andra grejer Det är alltså inte bara hur bra muskelcellerna (vilket jag tar för givet att du pratar om) tar upp syre, utan också hur effektivt det levereras
Senast redigerad av Testish 2009-05-12 kl. 22:20.
Citera
2009-09-27, 07:32
Medlem
En aktiv idrottare med bra kondition har ju större lungor, det bidrar till en bättre kondition. Där kan vi dock inte försvara vårt älskade snus
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in