2009-05-09, 11:05
Medlem
gaylord77s avatar
men är det så generellt att de med högst hp eller gymnasiesnitt kommer i först? sen spelar det ingen roll hur man placerar sina val från ett till 20? det är alltid dom med bäst betyg som kommer in först? att jag kommer in före någon som har listat just den utbildningen på första alternativ och jag samma alternbativ på sista, men jag har högre hp resultat? jag blir inte klok på den här antagningsprocessen å man är ju lite nervös.

ber om ursäkt till ts att ja lånar hans tråd lite...
Citera
2009-05-09, 11:31
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaylord77
men är det så generellt att de med högst hp eller gymnasiesnitt kommer i först? sen spelar det ingen roll hur man placerar sina val från ett till 20? det är alltid dom med bäst betyg som kommer in först? att jag kommer in före någon som har listat just den utbildningen på första alternativ och jag samma alternbativ på sista, men jag har högre hp resultat? jag blir inte klok på den här antagningsprocessen å man är ju lite nervös.

ber om ursäkt till ts att ja lånar hans tråd lite...

Ja, om du har ett bättre HP-resultat så spelar det ingen roll att du har programmet som Prio 20 och "den andra" har den som Prio 1. Du kommer före vid en urvalssituation.
Det gäller ju dock endast om du inte blivit antagen till något av de program du har som Prio 1 till 19.

Och det gäller förstås endast de som sökt i tid. Sent sökande kommer alltid efter de som sökt i tid, oavsett meriter.
Citera
2009-05-09, 14:06
Medlem
Ekonomi i UPPSALA, SLU

tror snitter ligger på 11.
Citera
2009-05-09, 16:06
Medlem
gaylord77s avatar
socrates kan allt! hehe

tack, då hoppas man ju att man ska komma in på något av alla 20 (!) alternativen man sökt....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in