Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-08, 20:44
  #1
Medlem
I min iTunes-mapp ligger det en massa filer som jag inte har en aning om vad de innebär. De har funnits där länge men har inte brytt mig eftersom allt har funkat utan problem. Förutom "iTunes Library"-filen finns det även en som heter iTunes Library (Damaged) (som inte har ändrats sedan 2007), iTunes Library Genius.itdb samt en mängd "Temp File" 1, 2, 3 osv.
Vad innebär dessa? Pedantisk som jag är vill jag gärna städa upp onödiga filer men jag vill inte riskera mitt musikbibliotek. Kan jag radera alla filer förutom iTunes Library?
Citera
2009-05-08, 21:52
  #2
Avstängd
ExilSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiscoVolante
I min iTunes-mapp ligger det en massa filer som jag inte har en aning om vad de innebär. De har funnits där länge men har inte brytt mig eftersom allt har funkat utan problem. Förutom "iTunes Library"-filen finns det även en som heter iTunes Library (Damaged) (som inte har ändrats sedan 2007), iTunes Library Genius.itdb samt en mängd "Temp File" 1, 2, 3 osv.
Vad innebär dessa? Pedantisk som jag är vill jag gärna städa upp onödiga filer men jag vill inte riskera mitt musikbibliotek. Kan jag radera alla filer förutom iTunes Library?

Dum fråga kanske. Men sitter du på en iTunes i Windows eller i OSX?
Citera
2009-05-08, 23:37
  #3
Medlem
Osx (Med tanke på var jag postat tråden)
Citera
2009-05-08, 23:40
  #4
Medlem
flipper1446s avatar
Dessa filer och mappar är de enda som iTunes "behöver". Resten kan du slänga.
Kod:
Album Artwork
iTunes Library
iTunes Library Extras.itdb
iTunes Library Genius.itdb
iTunes Music
iTunes Music Library.xml
Citera
2009-05-08, 23:46
  #5
Avstängd
ExilSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiscoVolante
Osx (Med tanke på var jag postat tråden)

Ok, inte alltid att alla som postar här har OSX. Utan de råkar ex. sitta med iTunes i Windows. Och ser inget annat val än att ställa sina frågor här.

Och flipper hann redan svara på din fråga.
Citera
2009-05-09, 15:44
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flipper1446
Dessa filer och mappar är de enda som iTunes "behöver". Resten kan du slänga.
Kod:
Album Artwork
iTunes Library
iTunes Library Extras.itdb
iTunes Library Genius.itdb
iTunes Music
iTunes Music Library.xml
Ah, tack så jättemycket.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback