Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-05-08, 19:32
  #1
Medlem
Först vill jag skriva att jag egentligen inte vill bunta ihop alla män i en grupp. Ni är, precis som vi tjejer, olika individer. Men jag är nu 37 år och har flera ggr varit med om samma sak. Det känns som att det är dags för mig att byta strategi vad gäller killar, för jag blir bara så ledsen av allt strul och alla spel. Jag har betet mig så jävla dumt just för att jag inte vet hur jag ska bete mig. Så det här är ingen tråd i vilken jag ska basha killar. Jag älskar män och vill gärna ha en sådan i mitt liv.

Så killar, säg den brutala sanningen! Om det är något som är bra med Flashback är det just att man får serverat den brutala, nakna sanningen. Och det behöver jag! I need a wake-up call.

Lång version:

Kort version:

Flera gånger har jag varit med om att killar intensivt uppvaktat mig för att sedan helt tappa intresset när vi haft sex eller när jag börjar ställa krav. Är detta med att ha sex tidigt så dåligt? Hur länge ska man vänta med sex? Varför blir jag förälskad efter att ha sex med en kille, medan han tappar intresset? Hur snart kan man tyda en människas karaktär?
Jag läser Manspanelen i Expressen och de hävdar att kvinnor inte ställer krav på män. Men så fort man börjar ställa lite krav eller undrar vart saker och ting är på väg stryper vissa killar kommunikationen och drar sig bara undan.
Hur tänker vissa män?
Citera
2009-05-08, 19:36
  #2
Medlem
vadå för jävla krav??

dessutom kan det vara tvärtom, så e det för mej tex, att sex å kärlek e motsatta saker, sexualiseras hon så dör kärleken
Citera
2009-05-08, 19:42
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cevin
vadå för jävla krav??

dessutom kan det vara tvärtom, så e det för mej tex, att sex å kärlek e motsatta saker, sexualiseras hon så dör kärleken

Eh, men har du aldrig sex då med den du älskar? Eller så menar du att sexet kommer efter en viss tid. Hur lång tid?
Citera
2009-05-08, 19:49
  #4
Avstängd
ta detta rådet som du vill.. Men bara för jag e 20år och du 34 eller va där nu stod, så lita på mig..

Precis som han skrev i brevet så vill många killar (jag är en av dom). som vill göra tvärtom mot vad dom flesta vill(iaf tjejer)

Många killar vill ha lite utrymme i början av ett förhållande, och senare bli mer och mer "på".. istället för att tvärtom att först vara med tjejen 24/7 och sedan lätta på det lite.. (kanske kan tyckas konstigt med tanke på att kärleken borde göra att man vill vara med personen så mycke som möjligt). men så e det inte i vissa fall..

Det är bara att acceptera att vissa vill ha det så eller skita i det, för du kan inte ändra på det. du gör bara saken värre genom att försöka ändra på han..
Citera
2009-05-08, 19:53
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shucky89
ta detta rådet som du vill.. Men bara för jag e 20år och du 34 eller va där nu stod, så lita på mig..

Precis som han skrev i brevet så vill många killar (jag är en av dom). som vill göra tvärtom mot vad dom flesta vill(iaf tjejer)

Många killar vill ha lite utrymme i början av ett förhållande, och senare bli mer och mer "på".. istället för att tvärtom att först vara med tjejen 24/7 och sedan lätta på det lite.. (kanske kan tyckas konstigt med tanke på att kärleken borde göra att man vill vara med personen så mycke som möjligt). men så e det inte i vissa fall..

Det är bara att acceptera att vissa vill ha det så eller skita i det, för du kan inte ändra på det. du gör bara saken värre genom att försöka ändra på han..

Vad gäller honom så har jag insett att jag måste komma över honom. Han är inte intresserad av mig. Jag vill bara lära mig att inte göra samma misstag igen med en annan kille.

Citat:
Många killar vill ha lite utrymme i början av ett förhållande, och senare bli mer och mer "på".. istället för att tvärtom att först vara med tjejen 24/7 och sedan lätta på det lite..

Men det är ju det jag inte hajar! Han var ju helt galen i början (två veckor) och ville träffas hela tiden. Det var jag som var avvaktande. Så det stämmer inte, det du skriver.
Citera
2009-05-08, 19:57
  #6
Medlem
1. Ditt första misstag var att dejta/knulla någon som går i samma kurs som dig.
2. Andra misstaget var att skriva ett brev om massa känslor till killen, du skrämde honom och han började tveka att du snart kommer med en massa familj-bullshit.

3.
Citat:
Flera gånger har jag varit med om att killar intensivt uppvaktat mig för att sedan helt tappa intresset när vi haft sex eller när jag börjar ställa krav

Det finns tjejer som tror att de skapade hela planeten efter ett knull ( hoppas att du inte är en av dom) Bara för att du har haft sex med någon betyder inte att du ska börja ställa krav, man ska inte använda sin Vigaga som en 9mm

Ta det lugnt efter sex och njut livet, ett förhållande kommer så småningom
Citera
2009-05-08, 20:08
  #7
Medlem
dA_1_nibblahs avatar
Det spelar nog ingen roll när i ett förhållande du har sex. Jag skulle t.ex. inte kunna vara tillsammans med en tjej som inte uppskattade sex lika mycket som jag. Däremot så är det en typisk brudgrej (no offense) att säga att man är förälskad så fort man knullat, och då skulle jag nog även dra öronen åt mig. Sedan så var det lite märkligt att skicka ett brev men det är nog bara jag.
Citera
2009-05-08, 20:08
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hisinge_girl
Eh, men har du aldrig sex då med den du älskar? Eller så menar du att sexet kommer efter en viss tid. Hur lång tid?

alltså sex skulle kunna innebära att hon "sexualiseras" snabbare. hinner inte mer nu
Citera
2009-05-08, 20:09
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freshbacken
1. Ditt första misstag var att dejta/knulla någon som går i samma kurs som dig.
2. Andra misstaget var att skriva ett brev om massa känslor till killen, du skrämde honom och han började tveka att du snart kommer med en massa familj-bullshit.

3.

Det finns tjejer som tror att de skapade hela planeten efter ett knull ( hoppas att du inte är en av dom) Bara för att du har haft sex med någon betyder inte att du ska börja ställa krav, man ska inte använda sin Vigaga som en 9mm

Ta det lugnt efter sex och njut livet, ett förhållande kommer så småningom

Tack för alla svar.

Jag reagerar lite på att du skriver att han "blev skrämd". Men om en kille är verkligt intresserad av en tjej, blir han då skrämd av att hon uttrycker sina känslor för honom? Blir han inte glad? Vill inte män att kvinnor ska tycka om dem?
Citera
2009-05-08, 20:12
  #10
Medlem
Psyko Dads avatar
Alla vill väl knulla & det helst igår, så att de uppvaktar ivrigt är väl för att de just vill ha sex. Att de sen inte vill ha krav / förhållanden & allt annat som är "jobbigt" är en sak.

I ditt fall gäller det nog att hitta en kille som kan tänkas gå in i ett förhållande så varför frågar du inte innan du har sex på hur han ser på relationsbiten?
Citera
2009-05-08, 20:17
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
I ditt fall gäller det nog att hitta en kille som kan tänkas gå in i ett förhållande så varför frågar du inte innan du har sex på hur han ser på relationsbiten?

Men då "skrämmer" man ju bort/ställer krav på killarna. Och det skulle man inte göra?

Fan, att skriva det där brevet (e-post egentligen) kanske var jävligt dumt. Men nu är det över.
Citera
2009-05-08, 20:21
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hisinge_girl
Tack för alla svar.

Jag reagerar lite på att du skriver att han "blev skrämd". Men om en kille är verkligt intresserad av en tjej, blir han då skrämd av att hon uttrycker sina känslor för honom? Blir han inte glad? Vill inte män att kvinnor ska tycka om dem?


Jo, det vill man.
Men oftast blir man skrämd om det går för fort, du gjorde rätt att berätta om dina känslor för honom men du gjorde det på fel tillfälle dvs ....du gjorde det för snabbt.

Nästa gång du är ihop med någon, vänta efter ett tag och försök ha så mycket roligt som du kan.

Citat:
Ursprungligen postat av hisinge_girl
Fan, att skriva det där brevet (e-post egentligen) kanske var jävligt dumt. Men nu är det över.

Japp, gör inte samma misstag igen
Man tolkar det som du vore desperat
__________________
Senast redigerad av Freshbacken 2009-05-08 kl. 20:23.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback