2009-05-08, 19:31
Medlem
Bob Luntas avatar
Som topic lyder så har jag skaffat en ny mp3-spelare för att kunna spela upp film- och musik. Nu när jag kom hem såg jag att installations-cdn bara funkar till windows, men so far so good. Det gick att föra över filer till den ändå eftersom den visade sig som en extern minnesenhet bara.

MEN - när jag läser lite noggrannare i manualen ser jag att den bara tar ett videoformat som heter .mtv - jag har aldrig ens hört talas om skiten. Jag har redan provat och den tar inte mp4 eller något annat så vitt jag förstår.

Frågan lyder alltså: finns det något program, gratis eller inte, som konverterar vanliga avi-filer till .mtv för mac? Jag vill ju helst slippa sitta vid sambons pc öht av naturliga skäl, men om det inte går så kommer jag vara tvungen att lägga över allt jag vill ha i spelaren på hennes dator och använda det värdelösa konverteringsprogrammet som följde med.

Kan du hjälpa mig med det här, Flipper?
Citera
2009-05-08, 19:54
Medlem
flipper1446s avatar
Tjena Bob
Här har du lite info om filformatet:

Jag provade en googling men kom inte fram till något bra. Det verkar finnas program, men antingen är de för Windows och/eller ser de ut som något en kines snickrat ihop under ett svamprus, och jag skulle inte våga lägga in något sådant på min Mac. Kineserna är rätt kåta på att göra trojaner, virus och annat.

Sorry. Å andra sidan verkar det inte vara något vidare bra filmformat heller så det duger nog bara till Christer Sjögrens musikvideos.

Köp en riktig mp3-spelare istället.
Citera
2009-05-08, 20:02
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipper1446
Tjena Bob
Här har du lite info om filformatet:

Jag provade en googling men kom inte fram till något bra. Det verkar finnas program, men antingen är de för Windows och/eller ser de ut som något en kines snickrat ihop under ett svamprus, och jag skulle inte våga lägga in något sådant på min Mac. Kineserna är rätt kåta på att göra trojaner, virus och annat.

Sorry. Å andra sidan verkar det inte vara något vidare bra filmformat heller så det duger nog bara till Christer Sjögrens musikvideos.

Köp en riktig mp3-spelare istället.
Fan också! Jag visste att jag inte skulle lita på Clas Ohlson-helvete! Frågan är om jag får byta den nu när jag brutit förpackning och allt. Det är ju trots allt inget fel på spelaren...

Sen är ju en annan fråga om man har råd att investera mer än ~600:- på en spelare när man är halvpank också så det skulle ta emot att gå ner och byta mot en creative-spelare med inte ens hälften så mycket minne och behöva lägga mellanskillnaden också...
Citera
2009-05-08, 20:05
Medlem
flipper1446s avatar
Om det står MP4-spelare på den kan du hänvisa till falsk marknadsföring. Den spelar ju uppenbarligen inte MP4. Annars är det nog kört. Men de brukar inte vara omöjliga, om du packar ihop allt snyggt och prydligt så kan det gå. En farbror bytte en gång ett par hörlurar för att de inte passade hans huvud (lyssnade på konversationen då han var före mig i returkön). De protesterade inte.

Det där med pengar är alltid ett problem, även för mig. Tyvärr. Den sista kommentaren var inte illa menad, fyi.
Senast redigerad av flipper1446 2009-05-08 kl. 20:10.
Citera
2009-05-08, 20:11
Medlem
Bob Luntas avatar
Det fula är att det bara står: " 2" Colour display for videos, photos or music." så det antyder ju att skiten är gjord för att spela upp film. Det anges inget mer än så på förpackningen.

Ingen fara, Flipper. None offense taken.
Citera
2009-05-08, 20:21
Medlem
flipper1446s avatar
Finns spelaren på classes hemsida?
http://www.clasohlson.se/Product/Category.aspx?id=251580&_path=251882;251433;251437 ;251580&collapse=true
Citera
2009-05-08, 20:27
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Finns spelaren på classes hemsida?
http://www.clasohlson.se/Product/Category.aspx?id=251580&_path=251882;251433;251437 ;251580&collapse=true
här är skiten!

http://www.clasohlson.se/link/m3/Product,Product.aspx?artnr=38-2889
Citera
2009-05-08, 20:39
Medlem
flipper1446s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob Lunta
här är skiten!

http://www.clasohlson.se/link/m3/Product,Product.aspx?artnr=38-2889
Hmm ja det står ju inget om vilken typ av film den kan spela. Surt, men jag skulle packa in den så snyggt som möjligt och lämna tillbaka den.
Står på hemsidan:
Citat:
Alltid 30 dagars ångerrätt/öppet köp, i butik, på postorder och via Internet.
Så packa ihop så snyggt som möjligt och lämna tilbaka den om du inte vill ha den, det går nog bra. Dra till med ett Sjögrenskt leende så smälter kundtjänstmedarbetaren direkt.
Citera
2009-05-08, 20:55
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Hmm ja det står ju inget om vilken typ av film den kan spela. Surt, men jag skulle packa in den så snyggt som möjligt och lämna tillbaka den.
Står på hemsidan:

Så packa ihop så snyggt som möjligt och lämna tilbaka den om du inte vill ha den, det går nog bra. Dra till med ett Sjögrenskt leende så smälter kundtjänstmedarbetaren direkt.
Hmm. Jo, men jag vill ju ha nån spelare som klarar film. Det var ju inte farligt dyrt pris på den. Vet du vad en billig iPod går på?
Citera
2009-05-08, 21:00
Medlem
flipper1446s avatar
Vill du ha videofunktion på iPoden är det väl Nanon som är minst och billigast, runt 1300 spänn tror jag den kostar. Men jag är inte uppdaterad på den fronten, använder inte någon ipod själv och det är därav en ganska ointressant marknad för mig.

Finns säkert billigare av andra märken som kan spela mpg/mp4/wmv, men jag är fel person att fråga. Vet inte ens vilket forum som är lämpligast
Citera
2009-05-08, 23:15
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Vill du ha videofunktion på iPoden är det väl Nanon som är minst och billigast, runt 1300 spänn tror jag den kostar. Men jag är inte uppdaterad på den fronten, använder inte någon ipod själv och det är därav en ganska ointressant marknad för mig.

Finns säkert billigare av andra märken som kan spela mpg/mp4/wmv, men jag är fel person att fråga. Vet inte ens vilket forum som är lämpligast
Jag byter in skiten imorrn. Det får bli en sån här istället. Min kompis har haft en likadan fast med större minne så jag vet att den funkar iaf.

http://www.clasohlson.se/link/m3/Product,Product.aspx?artnr=38-2913
Citera
2009-05-09, 01:38
Medlem
Bob Luntas avatar
Jag kapar min egen tråd: Finns det nån som vet vad det här betyder?

Ett nätverksfel har inträffat
Datorns Internetanslutning verkar vara aktiv. (-66559)

Det kommer upp varje gång jag ska se VOD via olika internetsidor.

Q: Vad betyder det? Varför och hur ändrar jag så att QT fungerar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in