2009-05-08, 13:14
Medlem
Hade runnit ut vatten under kyl/frys och trodde det var nått fel med den, men det visade sig komma underifrån diskbänken. Öppnade luckorna vid rören under diskbänken och där var ett av rören dåligt fastskruvat så det hade runnit ner vatten via rörens hål i stommen och ner bakom diskbänken. Nu kommer jag ju inte riktigt åt där, så vad göra?

Torkar det av sig själv eller måste jag komma åt och torka ordentligt?
Citera
2009-05-08, 13:20
Medlem
läkage om det pågått länge. om det vart så uinder en längre tid har de satt sig i trät, mycket allvarligt
Citera
2009-05-08, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erik333
läkage om det pågått länge. om det vart så uinder en längre tid har de satt sig i trät, mycket allvarligt

Skulle gissa någon vecka möjligtvis...
Citera
2009-05-08, 13:28
Medlem
Du måste byta ut ytgolvet där det hänt, inte hela golvet utan bara den drabbade ytan. Samma sak med våningen under, första lagret på taket där måste brytas upp för att kunna torka. Kontakta kunnig personal/hyresvärd.
Citera
2009-05-08, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erik333
Du måste byta ut ytgolvet där det hänt, inte hela golvet utan bara den drabbade ytan. Samma sak med våningen under, första lagret på taket där måste brytas upp för att kunna torka. Kontakta kunnig personal/hyresvärd.

Nu bor jag ju i hus och det är bara ett plan. Så den drabbade delen måste bytas ut? Kontakta försäkringsbolaget?

Nått mer jag bör tänka på?
Citera
2009-05-08, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BJB
Nu bor jag ju i hus och det är bara ett plan. Så den drabbade delen måste bytas ut? Kontakta försäkringsbolaget?

Nått mer jag bör tänka på?

Jag hade börjat med att ställa in en avfuktare under diskbänken några dagar, men har det läckt ett tag så räcker inte det ..

Vem har skruvat dit prylarna? är det auktoriserad röris så hade jag ringt försäkringsbolaget direkt också.. Skadar ju inte att höra med dem iaf..
Citera
2009-05-08, 14:12
Medlem
Megaforces avatar
Vad är det för golv? Är det plastmatta av våtrumstyp som är svetsad i kanterna så är det inga problem förutom att skåpen kanske måste torkas.
Citera
2009-05-08, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Är det plastmatta av våtrumstyp som är svetsad i kanterna så är det inga problem förutom att skåpen kanske måste torkas.

Ja det är plastmatta, men sannolikt inte svetsad i kanterna. Är i renoveringstagen och nytt trägolv ska in..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in