2009-05-08, 13:42
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambulantica
Cash löser ju inflödet på mitt konto. Men sen ska jag få dem därifrån om inte mot förmodan nästa an skulle vilja ha cash. Att sätta in pengar på nån annans konto borde ju gå rätt smärtfritt. Det enda är att jag visar legitimation då jag gör det.
Finns det ingen bankomat i närheten där du bor
2009-05-08, 14:14
Medlem
fells avatar
Att ta emot pengar från brottslig verksamhet är olagligt o straffbart. Bankerna har egna internuredare , inte just för narkotikabrott men för "mystiska" pengaflöden i största allmänhet. Dock så är inte 10 lax i månaden något som skulle få alarmklockorna att blinka för fullt. Då är risken större att kontonummret kommer på villovägar och i samband med någon form av annan polisiär aktivitet kan nystas upp. Då kan polisen inleda en förundersökning och därmed få fri tillgång till alla konto uppgifter överföringshistorik och kan så att säga ta bakvägen och då kanske man ligger lite mindre bra till. Har du inget annat i "bagaget" så kommer nog straffet om du skulle torska ändå inte vara alltför blodigt. Tramadolmannens målvakt klarade sig väl med vilkorligt och vård inom frivården pga sin alkoholism, han tog ju emot över 1 mille + att hans huvudman dömdes till 10år för grovt narkotikabrott
2009-05-08, 14:34
Medlem
DeVisions avatar
Tror det kan variera väldigt. Träffade en på kåken som fått 3år då han varit målvakt (rörde sig om mkt mer pengar) problemet för honom var att de han jobbade för helt plötsligt börjat skylla ALLT på honom och eftersom det var han som fått pengarna så var det han som åkte dit. Jag anser att målvakt är en av de sista sakerna man bör ägna sig åt, om man ändå kan åka dit är det väl lika bra att vara hjärnan bakom det hela, känns nog väldigt orättvist när straffet kommer annars...
2009-05-08, 14:44
Medlem
utan.att.stannas avatar
Gör det inte!!!!!!

Orkar knappt förklara, men gör det inte!!!! Du kommer stå med upp emot 999 999 kronor i skuld sen, har du otur görs dessutom olagliga saker och du åker för det med. 10 000 i månaden mot 1 miljon i skuld och ev fängelsestraff får du sen för dom pengarna. Dessutom kommer du med största sannolikhet inte få skriftligt att du ska få 10 000 i månaden och riskerar att bli utan dom också.

Man kan plocka ut saker för niohundranittionio tusen kronor på bolaget, och går det i konkurs åker den som står för företaget på skulden, och kan det bevisas att det var det syftet företaget skapades för åker DU dessutom in i fängelse.
2009-05-08, 15:19
Medlem
Cruella de Vils avatar
Jag umgicks med en person en gång som övervägde att förvara lite grejer hos mig mot betalning. Hemma hos mig just för att det hade gått att lösa väldigt bra tack vare vårat sätt att bo. Personen ställde dock aldrig den förfrågan till mig då denne inte ville att jag skulle bli inblandad och åka fast. Men jag hade fått en hel del pengar för det om jag gjorde det, långt över 10.000.

Vetesjutton om det är värt det, med tanke på straffen om jag hade åkt fast. Eventuellt hade jag kunnat gå med på det ett tag.
2009-05-08, 15:31
Medlem
BigFatCones avatar
alltså, målvakten är ju deb som ska ta smällen om det händer nånting.. så vad det blir för straff beror ju på vilket brott som begås..
2009-05-08, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandoz
Knarkklubben, ni är för härliga ändå. Det låter brottsligt att få in tio lax på kontot varje månad.

men säg 100000 per månad. Det måste finnas nåt straff för sånna ekobrott.
2009-05-08, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ambulantica
men säg 100000 per månad. Det måste finnas nåt straff för sånna ekobrott.

Som jag sade innan, grovt narkotikabrott och fängelse. Det finns ingen som bara döms för att vara målvakt, det måste finnas ett bedrägeri/brott bakom målvakten. Det underliggande brottets grad i kombination med hur inblandad/medveten målvakten är avgör straffet. Detta har påtalats tidigare.

Men, för att svara på frågan du egentligen ställer, om du går vidare med klubbplanerna riskerar du att bli straffad för grovt narkotikabrott. Så, i all välmening, lägg ner era klubbplaner.
2009-05-08, 17:42
Bannlyst
TIPS!!!

Skaffa postbox får kunderna skicka pengar dit, alt. ett postgiro nr. Eller konto via Alertpay, Paypal, WU eller liknande. Anonymt och smidigt.
2009-05-08, 21:15
Bannlyst
Ställer gärna upp som målvakt
2009-05-10, 18:49
Medlem
drakflygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallar10
Ställer gärna upp som målvakt

Ja men självklart... Skickaru kontonumret så sätter vi grabbar in pengarna då?
2010-06-01, 21:02
Medlem
1500 alprazolam brukar gå på 6000:- Antar att de är utländska

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in