Flashback bygger pepparkakshus!
2009-05-08, 11:02
Medlem
richie69s avatar
Hej!

Avinstallerade mitt utgångna Symantec Internet Security och installerade en testversion av Norton Antivirus 2009 (Windows XP). Efter att ha installerat den har jag fått problem. Webbläsarna fungerar inte längre, "Webbsidan kan inte visas" får jag som svar. Outlook funkar. Så det verkar som om port 80 har blivit blockerad på något vis?

Har avinstallerat och använt Norton Removal Tool utan framgång. På supporten säger de att NAV2009 inte kan blockera port 80, men något måste ha hänt.

Tacksam før hjælp med att råda bot på detta!
Citera
2009-05-08, 12:03
Medlem
richie69s avatar
Fick igång webblæsarna genom att klicka før "anvænd ej proxyserver" i lan-instællningar under Internet-alternativ. Kænns dock inte som någon bra løsning och MSN fungerar fortfarande inte...
Citera
2009-05-08, 14:52
Medlem
cannaBes avatar
Då har en till lärt sig en läxa angående Symantecs produkter Prova systemåterställning till datumet då du installerade skitprogrammet. Konstigt att det inte funkade efter att du kört Norton Removal Tool, det är ju det programmet man måste använda för att avinstallera det helt. Men antagligen så gjordes en inställning i Windows när du installerade programmet som inte återställdes vid avinstallationen eller nåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in