• 1
  • 2
2009-05-09, 01:02
Medlem
MaymuneNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruella de Vil
Har jag en personlighetsstörning? Vad för någon?
Ja det har du.
Citera
2009-05-09, 19:15
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunatic1
Syftade mer om jag kan något för det, Är nog ingen positivt om man tex ska söka jobb så står det att man har borderline osv. Nog bättre utan det i papprena^^ men kan man få något positivt utanav att kolla upp det och få diagnos på det
Det låter som om du är en alldeles vanlig 90-talist...
Citera
2009-05-09, 21:14
Medlem
fannissons avatar
Citat:
Syftade mer om jag kan få något för det, Är nog ingen positivt om man tex ska söka jobb så står det att man har borderline osv. Nog bättre utan det i papprena^^ men kan man få något positivt utanav att kolla upp det och få diagnos på det

är det säkert att det står på papper som syns när man söker jobb hur länge finns de där, kan man int komma ifrån de?

någon som vet hur testerna/undersökningana av borderline går till?
Citera
2009-05-09, 21:44
Medlem
Tjelsis avatar
Självdiagnostisera aldrig, sök hjälp på närmsta psykiatriska mottagning så du får genomgå en ordentlig undersökning och låt de proffessionella göra en bedömning och eventuellt ställa en diagnos.

är du under 18, vänd dig till BUP.
Citera
2009-05-09, 21:55
Medlem
Tjelsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fannisson
är det säkert att det står på papper som syns när man söker jobb hur länge finns de där, kan man int komma ifrån de?

någon som vet hur testerna/undersökningana av borderline går till?

Ja, man fyller i asmånga papper, och har flera intervjusamtal på psyk. sen ställer de diagnoser. kanske. om man är över 18.
Citera
2009-05-09, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fannisson
Självklart är informationen i din psykiatriska journal inte något som delas ut till potentiella arbetsgivare. Det finns inget officiellt, nationellt borderlineregister, som tur är.
Citera
2009-05-09, 23:32
Medlem
Cruella de Vils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaymuneN
Ja det har du.
Men vilken frågar jag ju? Är du läskunnig?
Citera
2013-01-14, 20:41
Medlem
hobzs avatar
Jag tror att jag också lider av borderline. Skulle vilja gå till läkare och få det bekräftat, men jag glömmer ofta bort att jag mår dåligt och skiter helt enkelt i det.
Citera
2013-01-15, 12:43
Medlem
Lys avatar
Psykologi och psykiatri > Psykiska problem / Mod
Citera
2013-01-15, 12:48
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaymuneN
Jag frågade honom inte dig. Du har en personlighetsstörning
Du låter som en vettig psykolog...........
Citera
2013-01-15, 12:49
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Syftade mer om jag kan få något för det, Är nog ingen positivt om man tex ska söka jobb så står det att man har borderline osv. Nog bättre utan det i papprena^^ men kan man få något positivt utanav att kolla upp det och få diagnos på det

Vart skulle de se att du har borderline menar du? Det står ju endast i dina vårdpapper. De har de ingen rätt till. Och herregud, har du en sjukdom är det väl bättre att få den behandlad?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in