Citat:
Ursprungligen postat av RockOlga
2010-07-04
Om min son skriver på MSN kl 23.00 på Lö.kvällen att han skall ut och träffa en polare på en "Jara" vad är då avsikten ?
Ibland känner han också på MSN för att "trippa" jag anar det värsta hjälp mig hat googlat men Ej funnit men anar såsmått
Tacksam för svar: nazznazz2003@hotmail.com
En desperat Mor
Det enda jag kan komma på som liknar det ordet är "Charas" vilken är hasch från närmaste Asienländerna. Men eftersom han nämner trippa och det gör man bara på hallucinogener men kan mycket möjligt tänka mig att en fjortonåring trippar på brass. Troligaste förklaringen är dock att han har någon form av smartdrug eller så är det så simpelt att det handlar om cigg eller alkohol, då slängde man sig med häftiga slangord bara för att ta en simpel rökpaus bakom vattentornet tex.
Är han under 18 så är väl risken störst att det handlar om alkohol eller tobak, vet inte hur lätt det är att komma över smart-drugs om man är under 18 men skulle tro att det är rätt svårt med tanke på att dom tar legitimation konstant på mig när jag har beställt och jag är bra många år över 18 sen har sidorna som säljer det stramat upp sig såpass att det nog är lättare och komma undan och köpa folköl på lokala ICA när man är under 18 än prova på dom sidorna.
Hoppas det löser sig, och håll det enkelt.
/Anti