• 1
  • 2
2010-07-25, 00:27
Medlem
Antidots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockOlga
2010-07-04

Om min son skriver på MSN kl 23.00 på Lö.kvällen att han skall ut och träffa en polare på en "Jara" vad är då avsikten ?

Ibland känner han också på MSN för att "trippa" jag anar det värsta hjälp mig hat googlat men Ej funnit men anar såsmått

Tacksam för svar: nazznazz2003@hotmail.com

En desperat Mor

Det enda jag kan komma på som liknar det ordet är "Charas" vilken är hasch från närmaste Asienländerna. Men eftersom han nämner trippa och det gör man bara på hallucinogener men kan mycket möjligt tänka mig att en fjortonåring trippar på brass. Troligaste förklaringen är dock att han har någon form av smartdrug eller så är det så simpelt att det handlar om cigg eller alkohol, då slängde man sig med häftiga slangord bara för att ta en simpel rökpaus bakom vattentornet tex.

Är han under 18 så är väl risken störst att det handlar om alkohol eller tobak, vet inte hur lätt det är att komma över smart-drugs om man är under 18 men skulle tro att det är rätt svårt med tanke på att dom tar legitimation konstant på mig när jag har beställt och jag är bra många år över 18 sen har sidorna som säljer det stramat upp sig såpass att det nog är lättare och komma undan och köpa folköl på lokala ICA när man är under 18 än prova på dom sidorna.

Hoppas det löser sig, och håll det enkelt.

/Anti
Citera
2010-07-25, 01:18
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
2010-07-04

Om min son skriver på MSN kl 23.00 på Lö.kvällen att han skall ut och träffa en polare på en "Jara" vad är då avsikten ?

Ibland känner han också på MSN för att "trippa" jag anar det värsta hjälp mig hat googlat men Ej funnit men anar såsmått

En desperat Mor

jara = cig.. använts i flera år av blattarna i förorterna.
Citera
2010-07-25, 11:59
Bannlyst
Jara är cigg. Används av blattarna o zigenarna
Citera
2010-07-25, 12:36
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
2010-07-04

En desperat Mor

Sitter du och läser din sons MSN-loggar när han inte är hemma?
trippa är iallafall att vara berusad av hallucinogena droger (tex LSD eller svampar)
Citera
2010-07-27, 19:04
Medlem
Coques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Sitter du och läser din sons MSN-loggar när han inte är hemma?
trippa är iallafall att vara berusad av hallucinogena droger (tex LSD eller svampar)

Trippa kan också vara något så simpelt som gräs eller alkohol när det handlar om minderåriga.
Citera
2010-07-27, 20:10
Medlem
Citat:
2010-07-04

En desperat Mor

Ge fan i att lägga dig i hans privatliv. Oavsett om du är hans mor så är det förbannat fittigt gjort av dig.
Citera
2010-07-27, 20:15
Medlem
Fick ett sms av min "kusin" som han blev oerhört upprörd över när jag berättade att jag fått. Han skämdes och blev alldeles illröd i ansiktet och började stamma fram att han skulle skicka det till en kompis... Något som fick mig att börja undra vad i helvete han menade...

SMS:et såg rätt oskyldigt ut... "Professor J. W. Huffman, 81, har 5 rena barn"

Liksom...Va?
Citera
2010-07-27, 21:28
Medlem
KneKhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superhjalte
Fick ett sms av min "kusin" som han blev oerhört upprörd över när jag berättade att jag fått. Han skämdes och blev alldeles illröd i ansiktet och började stamma fram att han skulle skicka det till en kompis... Något som fick mig att börja undra vad i helvete han menade...

Liksom...Va?

Finns ju lsd lappar som går vid namnet Hoffman så han kanske syftade på att han hade/skulle fixa 5st?
Ingen aning men om han skämdes så som han gjorde så måste det ju vara något i närheten.
Citera
2010-07-27, 22:17
Medlem
Modifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superhjalte

Liksom...Va?

Nej det handlar inte om LSD som föregående skribent nämnde.

John W Huffman heter han som forskade fram RC'en JWH, en syntetisk cannabinoid som finns i de flesta rökmixar. Troligtvis funderade din kusin på att beställa 5mg JWH-081 och blanda ihop sin egen rökmix. 081 säljs på ett antal svenska nätshopar. Vet att Pulvermannen haft den specifika cannabinoiden inne.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in