2009-05-12, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuliaFleur
Jo fast TS skrev droger. Inte alkohol.
Det finns många droger som är mindre skadliga än alkohol. Och några som är mer. Med tanke på hur vanlig alkohol är i den svenska kulturen så får man nog anta att det var en av drogerna som TS undrade över.
Citera
2009-05-12, 09:29
Bannlyst
Måste man nu dricka ett par glas vin en lödragkväll kan man ju pumpa ur börstmjölk och frysa in den/förvara den i kylen och ge barnet. Under kvällen och dagen efter pumpar man ur mjölk som man slänger.

Men man borde ju kunna avstå från vin just under barnets första månader.

Måste man ta andra droger (de där illegala som jag antar att ts menade ) bör man nog söka hjälp, ja.

Någon skrev om kvinnor som tar mediciner under amning. De allra flesta avstår nog från de riktigt farliga medicinerna eller ger barnet ersättning.

Att ta droger eller dricka alkohol och amma anser jag är en form av barnmisshandel.
Citera
2009-05-12, 10:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Syskon
Det finns många droger som är mindre skadliga än alkohol. Och några som är mer. Med tanke på hur vanlig alkohol är i den svenska kulturen så får man nog anta att det var en av drogerna som TS undrade över.

Ge mig några exempel på droger som är mindre skadliga för spädbarn vid amning?
Citera
2009-05-12, 13:27
Bannlyst
Helvete!
En till sån här tråd där alla humanister släpper sitt rationella tänkande för att spy galla över mammor som knarkar ner sina ofödda barn.

DET VAR INTE i TOPIC, ELLER ETT ERKÄNNANDE FRÅN TS!

Nej, man ska inte knarka när man har en unge i magen, sunt förnuft.
Någon som är beläst på området och nu faktiskt kan svara på frågan?
Citat:
Jag undrar lite om alla droger går över i modersmjölken när man ammar, eller om det finns undantag? Någon som vet nått om detta?
Citera
2009-05-12, 13:36
Medlem
Dimetyls avatar
Hade jag barn som var så små att de behövde amning hade jag inte ens tänkt tanken på att ta droger. När man inte ens ska röka cigg eller dricka ett glas vin när man ammar är väl en bra början på att inse att det är en dum idé..?
Citera
2009-05-12, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dimetyl
Hade jag barn som var så små att de behövde amning hade jag inte ens tänkt tanken på att ta droger. När man inte ens ska röka cigg eller dricka ett glas vin när man ammar är väl en bra början på att inse att det är en dum idé..?

Nä, gud vilken tur att de finns folk som du som kan konstatera sånt.
Citera
2009-05-13, 12:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimetyl
Hur är det en dum ide för barnet?
Ett glas vin pallar inte med att ge dig mer än kanske 0,25 promille, skulle hela denna promillehalt även vara i modersmjölken.
Så skulle om barnet dricker 4dl(vilket låter VÄLDIGT mycket) få i sig hela 0,1ml alkohol.
Kan du i din inskränkta hjärna fatta hur jävla lite det är.

Jag skulle nog vara mer rädd över att kvinnan dricker ett glas vin för hennes egen skull.
Citera
2009-05-13, 13:22
Medlem
boredyouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajleckz
Att man ens skulle riskera barnets hälsa för att man vill ha i sig droger låter helt absurt.

Hoppas verkligen att du bara är en nyfiken person och inte en gravid kvinna.

H*n ville ju inte riskera barnets hälsa, det var därför h*n frågade.
Jag personligen skulle också undersökt möjligheterna om vilka droger man kan ta när man ammar då jag bara kan föreställa mig hur skitnödigt ett liv utan droger skulle vara.
Nej jag behöver inga moralpredikningar för jag varken kan inte eller vill inte få barn just nu, eller i framtiden.

Men till topic, jag har ingen aning, det bästa är ju att låta bli, men kan man inte pumpa ut mjölk för ett par dagar innan man tar något?
Hoppas du/den du frågar åt är barnfria under tiden ni festar, även om barnet inte märker av att du är påtänt om du sköter det som det ska så bär det emot..
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in