2013-01-11, 00:31
Medlem
Magnituds avatar
Ni har inte fattat poängen.. JAG BEVISAR GUDS EXISTENS VARJE GÅNG JAG SÄGER GUD.. Hebreiska är engelska fast 100% matematiskt bakvänt.. och detta är engelskans tid

Med det sagt så bevisa att "trädet" som blev över från 9/11 fortfarande existerar (förväntar att endast vissa ateister ska förstå)..

Finns bevis att sverige både har högst antal ateister samt självmord i världen.. juss sayin'
Citera
2013-01-11, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnitud
Ni har inte fattat poängen.. JAG BEVISAR GUDS EXISTENS VARJE GÅNG JAG SÄGER GUD.. Hebreiska är engelska fast 100% matematiskt bakvänt.. och detta är engelskans tid

Haha va? 100% matematiskt bakvänt, förstår du själv vad du menar?
Citat:

Med det sagt så bevisa att "trädet" som blev över från 9/11 fortfarande existerar (förväntar att endast vissa ateister ska förstå)..

Finns bevis att sverige både har högst antal ateister samt självmord i världen.. juss sayin'

Nej självmordsstatistiken för Sverige placerar oss på plats 25 om jag inte mins helt fel, och då förs det dålig eller ingen statistik över självmordsfrekvensen i u-länder. Det är dock en populär myt som fanatiker brukar slänga sig med.
Citera
2013-01-11, 00:42
Medlem
Magnituds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Haha va? 100% matematiskt bakvänt, förstår du själv vad du menar?

Haha va? nej jag är väl en idiot.. kanske.. helst inte.

Det är dock en populär myt som fanatiker brukar slänga sig med.

Jasså? Kan du hänföra till antingen 2 trådar eller 3 inlägg?

Senast redigerad av Magnitud 2013-01-11 kl. 00:51.
Citera
2013-01-11, 00:50
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Nej självmordsstatistiken för Sverige placerar oss på plats 25 om jag inte mins helt fel, och då förs det dålig eller ingen statistik över självmordsfrekvensen i u-länder. Det är dock en populär myt som fanatiker brukar slänga sig med.
Ot: I u-länder finns det väl riktiga problem att oroa sig över än att känna sig för tjock, för smal,för ful, för korta ben, fel, färg, fel...fel...fel osv? Säger inte om vad eller vem som ligger högst, men ärligt talat ser jag ingen anledning till att begå självmord med allt vad fina Sverige har att erbjuda. Ser du?
Citera
2013-01-11, 00:53
Medlem
Magnituds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Ot: I u-länder finns det väl riktiga problem att oroa sig över än att känna sig för tjock, för smal,för ful, för korta ben, fel, färg, fel...fel...fel osv? Säger inte om vad eller vem som ligger högst, men ärligt talat ser jag ingen anledning till att begå självmord med allt vad fina Sverige har att erbjuda. Ser du?

OT... VILKEN TUR ATT VÄRLDEN ÄR SKAPAD PÅ SÅ VIS ATT ÄVEN FATTIGA HAR FÖRDELAR

Tänk om Jesus kommer tillbaks och säger: Jag är tillbaks

Ateister: Vi är trötta på att höra det HEEEEEEEEEEELA TIIIIIDEN

Jesus: Va? mhm..
Senast redigerad av Magnitud 2013-01-11 kl. 01:04.
Citera
2013-01-11, 01:00
Medlem
Citat:

Du vet att i krissituationer så går självmordsstatistiken ner? Man vet inte riktigt varför men tror att det beror på att man går in i "survival mode".

Jag ser inte heller någon anledning till att ta livet av mig, då har vi nu konstaterat att ingen av oss två är självmordsbenägna!
Citera
2013-01-11, 01:04
Medlem
Citat:
Haha va? nej jag är väl en idiot.. kanske.. helst inte.

Det är dock en populär myt som fanatiker brukar slänga sig med.

Jasså? Kan du hänföra till antingen 2 trådar eller 3 inlägg?

Vilka inlägg eller trådar skall jag hänvisa till, och varför?

Om du menar statistik över självmord finns det här, jag hade dock fel i mitt påstående. Av jämförda länder ligger Sverige på plats 17 http://sv.wikipedia.org/wiki/Självmordsstatistik
Citera
2013-01-11, 01:04
Medlem
koffskis avatar
Citat:

Du har aldrig mått särskilt dåligt va? Är man djupt deprimerad spelar det inte någon större roll vad livet har att erbjuda för man lever det inte.

Eftersom fler är ateister i sverige så finns det inte lika mycket att frukta i döden. Det kan vara en anledning till att vissa begår självmord i en situation de inte skulle göra det i om de var religiösa. Men å andra sidan har vi även fungerande psykiatri här vilket man inte har i många u-länder. Självmordsstatistiken i sverige har förbättrats otroligt mycket de senaste hundra åren.
Citera
2013-01-11, 01:08
Medlem
Magnituds avatar
Citat:
Vilka inlägg eller trådar skall jag hänvisa till, och varför?

Om du menar statistik över självmord finns det här, jag hade dock fel i mitt påstående. Av jämförda länder ligger Sverige på plats 17 http://sv.wikipedia.org/wiki/Självmordsstatistik

Neeej nej nej... det jag ville att du skulle hänvisa (juste tackar) till var 3 inlägg eller 2 trådar där fanatiker slänger sig ur just det... på samma vis som jag gjorde.

Jag har sett statistik från fler källor som visade från 1-10... whatever
Citera
2013-01-11, 01:08
Medlem
KungPungPats avatar
Kan man få beviset för gud genom hiphop?

Jag skulle defenetivt säga så, och det känns så fruktansvärt underbart:

Godz Wrath - Thug Nation Feat. Black Market Militia http://youtu.be/DvD3cOeCIkM

Det dom menar, rapp-grupper Gods Wrath/ Guds vrede..
Kristna kämpar mot svampar och plantor och samtidigt stödjer dom alla dödsoffer som resulterar från kriget mot droganvändare som svenska staten, den vilseledda delen av folket och svenska kyrkan gör..
Och dessutom kriminella gäng med mycket vapen som är precis vad kriget mot droger skapar i alla länder där kriget existerar..

Och nu gjorde gruppen Guds Vrede en låt om just det att vi har ett kriminellt land som ni har skapat, och eran tid är ute, ni har gjort bort er.. Ungefär.

Jag tycker det är ganska vackert bevis för guds vrede mot religioner i form av hiphopmusik från dom utsatta i kriget som religionerna och politiker skapade och som folket accepterade, kyrkan älskade kriget mot drogerna och resultaten trots att dödssiffran stigit konstant och droger säljs okontrollerat i skolor över hela landet, medan folket accepterar och ledarna för samhället och kyrkorna skrattar och vet precis vad dom gör och att droger säljs okontrollerat i skolor och att ett fåtal tjänar väldigt mycket pengar som dom kan få ta del av om dom låter kriget fortsätta..

Guds Vrede, rappgruppen, menar att guds vrede är på väg för att "ge en örfil" på kristna och muslimer som gillar att kriga, svenskar som gillar krig och bär på hat mot sig själv och andra..

Jo ni förstår Jorden ska "ömsa skinn", och kristna verkar vara skinnet som ska ömsas och folk som varit utsatta med ändå hållt hoppet och kärleken vid liv, dom kommer få "rapture" och det finns nu grupper som Gods Wrath som bevisar guds existens och att gud är på ingång med en stor örfil till er kristna , men även ni svenskar som gillar krig mot plantor och svampar, men ni som gillar att säga att jag rökt för mycket och bla bla tex. hahahahahaa..

Guds handflata vill ha ett snack med er om att kriga och ha åsikter på vad andra gör med sin egen kropp medans ni ignorerar vad andra gör när dom förstör planeten..

Bevis för gud?
Vad tror ni?
Gud laddar örfil på kristna, förmedlat genom hiphop?
Kram
Senast redigerad av KungPungPat 2013-01-11 kl. 01:11.
Citera
2013-01-11, 01:11
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Du vet att i krissituationer så går självmordsstatistiken ner? Man vet inte riktigt varför men tror att det beror på att man går in i "survival mode"
Nja, är det inte skillnad på levern. Jag menar i u-länder så har man inte samma behov som i-landet eftersom man oftast inte är ens är medveten om hur viktiga den dära nya appen till luren är. Du har säkert rätt att självmordsstatistiken går ner i nödsituationer, men är det en kris om man från barnsben inte känner till något annat och på så sätt värdera saker och ting annorlunda?

Citat:
Jag ser inte heller någon anledning till att ta livet av mig, då har vi nu konstaterat att ingen av oss två är självmordsbenägna!
Skönt!
Citera
2013-01-11, 01:13
Medlem
Arepos avatar
On topic:

Hur skulle det vara möjligt att grunda Gud i språket egentligen? Är det inte fallet att man endast kan tala om Gud och inte tala om Gud? Varför finns det större skäl till att tvivla på religiösas gudsupplevelser än deras smärtupplevelser exempelvis?
–Upplevelsen kanske finns där, men det är inget gudsbevis! säger ni.
Kanske inte, men detsamma gäller väl ännu qualiaproblemet? Är inte Gud något man upplever? Ingen förnekar väl att det finns religiösa upplevelser? Än mindre att andra 'känner smärta'.

Seså, krossa på. Vill bli fri från spekulationerna.
Senast redigerad av Arepo 2013-01-11 kl. 01:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in