2012-11-12, 14:02
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Som sagt så börjar jag inte skriva här för att försöka övertala några idioter om vad inteligens är och vad som behövs för att skapa inteligenta koder som DNA eller skriva en bok..

Har man intelgiens blir man fascinerad av inteligenta designer.. har man låg inteligens ser man inga inteligenta desinger nånstans..

Unifiend stringfield som Einstein påstod är vad många tidigare kallat gud, ett inteligent energinät som är en del av allt från materia till dig och mig..

Sen bryr jag mig inte om hur lång tid det tar för er att få reda på det.. eller gör jag kanske det om vi alla är en?

Vissa människor kan inte se inteligens för dom saknar den kapaciteten.. Som tex. Darwin, han kunde inte riktigt förstå hur så många unika arter kunde existera på den ön som kan hittade så han kom på en teori om att allt liv på hela planeten har utvecklats genom trail and error över väldigt lång tid..

I grunden är det väl en brist på inteligens som den vita människan i form av Darwin hade och sen i form av alla som köpt den historia efter det antar jag.. En indian skulle ju knappast åka till Europa och skriva ner att allt liv är en slump som uppstått genom trail and error..

Varken indianer eller folk i djungeln skulle kunna få för sig att skriva ner nått sånnt tror jag för det är så pass komplext naturligt system som dom beskådat och varit en del av.. indianer, eskimåer och djungelfolk dom lever nog i harmoni med unifiend stringfild medans vi vita inte vet nånting om nått intelligent , vad är det för trams indian-snack..

Jag tycker historian repeterar sig dock finns det vetenskap nu som kan bevisa unified stringfield.. inteligent energi nät.. gud..

Som sagt: Troll eller pundhuvud.

Spelar ingen roll, jag är klar med dig.
Citera
2012-11-12, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Problemet är att det inte finns någon teori som kan användas för att få fram värdet, det är så sanslöst exakt att den fysik man har använt har gett värden som är obegripligt mycket större än vad som krävs för att universum ska vara platt. ETT försök att lösa problemet är multiversumteorin, det finns andra. Men hur ska man kunna testa multiversumteorin empiriskt? Man är tillbaka på noll, och på 30 år har man inte gjort några framsteg inom detta, kvantgravitation och strängteori verkar vara återvändgränder. Så vad ska man göra? Ska vi acceptera att vi inte kommer längre inom den teoretiska fysiken?
Detta skrev jag, och väntade mig en totalsågning och en bra förklaring av dig.
Citera
2012-11-12, 14:06
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Som sagt så börjar jag inte skriva här för att försöka övertala några idioter om vad inteligens är och vad som behövs för att skapa inteligenta koder som DNA eller skriva en bok..

Har man intelgiens blir man fascinerad av inteligenta designer.. har man låg inteligens ser man inga inteligenta desinger nånstans..

Unifiend stringfield som Einstein påstod är vad många tidigare kallat gud, ett inteligent energinät som är en del av allt från materia till dig och mig..

Sen bryr jag mig inte om hur lång tid det tar för er att få reda på det.. eller gör jag kanske det om vi alla är en?

Vissa människor kan inte se inteligens för dom saknar den kapaciteten.. Som tex. Darwin, han kunde inte riktigt förstå hur så många unika arter kunde existera på den ön som kan hittade så han kom på en teori om att allt liv på hela planeten har utvecklats genom trail and error över väldigt lång tid..

I grunden är det väl en brist på inteligens som den vita människan i form av Darwin hade och sen i form av alla som köpt den historia efter det antar jag.. En indian skulle ju knappast åka till Europa och skriva ner att allt liv är en slump som uppstått genom trail and error..

Varken indianer eller folk i djungeln skulle kunna få för sig att skriva ner nått sånnt tror jag för det är så pass komplext naturligt system som dom beskådat och varit en del av.. indianer, eskimåer och djungelfolk dom lever nog i harmoni med unifiend stringfild medans vi vita inte vet nånting om nått intelligent , vad är det för trams indian-snack..

Jag tycker historian repeterar sig dock finns det vetenskap nu som kan bevisa unified stringfield.. inteligent energi nät.. gud..
Varför fortsätter du säga att detta skulle vara bevisat när så inte är fallet? Samt hur drar du distinktionen mellan super-sträng-teorin och "intelligent energi nät". New-age tramset har stigit dig åt huvudet.
Citera
2012-11-12, 14:06
Bannlyst
Eftersom du inte tycker det är något problem, fiffiniffi, så väntar jag på en förklaring på hur den kan vara så fininställd.
Citera
2012-11-12, 14:08
Medlem
Norrin.Radds avatar
Citat:
Ja, du blev ju helt svarslös angående kosmologiska konstanten, så då smet du snabbt
Med tanke på dina egna smitningar så är jag förbluffad över din förmåga att anklaga andra för samma sak!
Citera
2012-11-12, 14:09
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Uppenbarligen är denna arrogans så omfattande, att du inte ens är villig till att definiera vad du egentligen menar med 'intelligens'.

Citat:

Eller alternativt: Är man helt intelligens-befriat (~i IQ-betydelsen) då börjar man se saker som inte finns.

Citat:

Har du en källhänvisning till denna 'unifiend stringfield' hypotes. (Jag förmodar du talar om 'Great unifying theory' eller GUT).

Citat:

Förmodentligen lika lång tid som det kommer att ta att förstå znooglifiering av ambroyde.

Citat:
Vissa människor kan inte se inteligens för dom saknar den kapaciteten..

Med undantag av dig och dina new-age kompiser.

Citat:

Ack ... det är 'the white man's burden'.

Citat:

Å andra sidan skulle dessa 'noble savages' inte heller misstolka teoretisk fysik dom inte förstår ett ord av.

Citat:
Jag tycker historian repeterar sig .....

Visst, alkemi var tämligen populärt tidigare.

Citat:
.....dock finns det vetenskap nu som kan bevisa unified stringfield.. inteligent energi nät.. gud..

Har du en funktionell GUT kommer du med garanti att få näste nobelpris i fysik.
Citera
2012-11-12, 14:13
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Eftersom du inte tycker det är något problem, fiffiniffi, så väntar jag på en förklaring på hur den kan vara så fininställd.
Ingen har påstått att det inte är något problem. Vad vi har påstått är att vi inte vet tillräckligt för att postulera det ena eller det andra. Det du gör är att hoppa på teist-bandwagonen som postulerar; FINETUNED CONSTANTS -> THEREFORE GOD. Likt jag skrev; finns en MÄNGD hypoteser vad gäller icke-antropiska lösningar vilket du tycks ignorera fullständigt.
Citera
2012-11-12, 14:14
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:

Du förstår inte evolutionsläran. Du har uppenbarligen inte en aning om vad du kritiserar.
Du skulle inte känna igen intelligens om så Einstein gav dig en dansk skalle.
Du förstår dig inte på vetenskap eller den vetenskapliga metoden och bör inte uttala dig om det.

Allt jag kan säga är att du skulle tjäna på att odla några ton ödmjukhet och sätta dig ner och läsa på, eller åtminstone vänta med att uttala dig bergsäkert om saker tills du gått klart skolan.
Citera
2012-11-12, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Ingen har påstått att det inte är något problem. Vad vi har påstått är att vi inte vet tillräckligt för att postulera det ena eller det andra. Det du gör är att hoppa på teist-bandwagonen som postulerar; FINETUNED CONSTANTS -> THEREFORE GOD. Likt jag skrev; finns en MÄNGD hypoteser vad gäller icke-antropiska lösningar vilket du tycks ignorera fullständigt.
Det har jag aldrig gjort, jag har bara sagt att det är svårförklarat.
Citera
2012-11-12, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Norrin.Radd
Med tanke på dina egna smitningar så är jag förbluffad över din förmåga att anklaga andra för samma sak!
Kom med ett exempel när jag smitit från debatten.
Citera
2012-11-12, 14:18
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Detta skrev jag, och väntade mig en totalsågning och en bra förklaring av dig.

Citat:

Och tji fick du. Baylife tycks mer benägen. Synd bara att du inte tar till dig något han skriver.

Det är inte mitt ansvar att kunna redogöra för alla detaljer i hela universum. Hur skulle det kunna vara det? Och varför skulle detta peka mot någon form av gud?
Citera
2012-11-12, 14:19
Medlem
Norrin.Radds avatar
Citat:
Kom med ett exempel när jag smitit från debatten.
Tja med så vaga grunder du anklagar andra på så kan du väl börja med bögarna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in