2012-11-11, 17:18
Medlem
KungPungPats avatar
mmm klart jag översätter alla dom där orden så du slipper lyssna på engelska..

Jag trodde ni kunde engelska men är inte försvånad om det blir för många svåra engelska ord för dig..

Kram
Citera
2012-11-11, 17:20
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
På vilket sätt är strängarna i sträng-teorin icke-materiella och utgör medvetandet? Ännu något new-age-trams där man tolkar saker lite hur man vill?

Det var ganska självklart att när en kille snackar om universum i helhet och vad allt i universum är och att Einstein teori har visat sig vara sann .. Han pratar om vetenskap hela vägen..

Trots det så tolkar du eller ni det som newage-strunt som man inte ska lyssna på helt enkelt, taänk vilka bra skolor det finns..
Senast redigerad av KungPungPat 2012-11-11 kl. 17:22.
Citera
2012-11-11, 17:20
Medlem
Citat:
På vilket sätt är strängarna i sträng-teorin icke-materiella och utgör medvetandet? Ännu något new-age-trams där man tolkar saker lite hur man vill?
Allt är icke-materiellt, och allt är inne i medvetandet, om du bara tror på idealism istället för materialism. Materialism är lika obevisbart som idealism, men idealism är mer logiskt.
Citera
2012-11-11, 17:21
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Men lyssna vad han säger då och lyssna ända till slutet..

Eller läs lite evolutionsteori och stäng igen ditt sinne för alla övriga teorier .. helt upp till dig..
Jag har lyssnat på vad han säger och finner ingen grund i det.
Citera
2012-11-11, 17:22
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Allt är icke-materiellt, och allt är inne i medvetandet, om du bara tror på idealism istället för materialism. Materialism är lika obevisbart som idealism, men idealism är mer logiskt.
På vilket sätt är idealism mer logiskt?
Citera
2012-11-11, 17:22
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Men lyssna vad han säger då och lyssna ända till slutet..

Eller läs lite evolutionsteori och stäng igen ditt sinne för alla övriga teorier .. helt upp till dig..
förklara med egna ord, helt upp till dig. Såklart mer intressant än att motdebatörer ska visa på dom sätt videon du länkat till, när du själv inte bekräftat eller visat på någt sätt samma sak.
Citera
2012-11-11, 17:23
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Jag har lyssnat på vad han säger och finner ingen grund i det.

Då kan du inte engelska för han pratar om vetenskap och Einsteins teori som visats sig vara sann trots att Einstein hann dö innan han bevisade teorin.. zzzz
Citera
2012-11-11, 17:26
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Då kan du inte engelska för han pratar om vetenskap och Einsteins teori som visats sig vara sann trots att Einstein hann dö innan han bevisade teorin.. zzzz
Så du påstår att sträng-teorin är Einsteins teori och att denna är bevisad? Är du seriös?
Citera
2012-11-11, 17:30
Medlem
KungPungPats avatar
Ok hahaha bara för 2 personer skrev innan dom lyssnat att det inte var nått att lyssna på..

Jag tror ni inte kan engelska men okej..

han pratar om universum och att alla energier och allt liv , alla material nere på dom minsta nivåerna så blir det mer och mer liv, mer och mer inteligens tills man kommer till ren energinät som Einstein förklara det och allt är kopplat tilld et nätet.. Djur som galaxer allt sitter ihop i samma fält som i det fältet finns inteligens och medvetandet som vi är en del av med vårat medvetenda .. Och det här är vetenskapligt bevisat idag säger han i slutet så ni hade ju kunnat förstått att det var vetenskapligt om ni hade öppet sinne nog att lyssna till i slutet och försöka lyssna på vad han egentligen säger..

Ni måste ju förstå att ni stänger igen erat sinne med evolutionsteori, big bang teori och energikonserveringslagar.. Skulle jag tagit nån av dom 3 som en sanning så skulle jag aldrig nånsin ens tänkt på att lära mig nått som ens går lite utanför dom ramarna där allt är en slump och då finns det lixom inget att bry sig om eller ta reda på längre..
Citera
2012-11-11, 17:31
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Så du påstår att sträng-teorin är Einsteins teori och att denna är bevisad? Är du seriös?

Varför påstår du att jag påstår saker som jag inte påstår?
Citera
2012-11-11, 17:32
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ok hahaha bara för 2 personer skrev innan dom lyssnat att det inte var nått att lyssna på..

Jag tror ni inte kan engelska men okej..

han pratar om universum och att alla energier och allt liv , alla material nere på dom minsta nivåerna så blir det mer och mer liv, mer och mer inteligens tills man kommer till ren energinät som Einstein förklara det och allt är kopplat tilld et nätet.. Djur som galaxer allt sitter ihop i samma fält som i det fältet finns inteligens och medvetandet som vi är en del av med vårat medvetenda .. Och det här är vetenskapligt bevisat idag säger han i slutet så ni hade ju kunnat förstått att det var vetenskapligt om ni hade öppet sinne nog att lyssna till i slutet och försöka lyssna på vad han egentligen säger..

Ni måste ju förstå att ni stänger igen erat sinne med evolutionsteori, big bang teori och energikonserveringslagar.. Skulle jag tagit nån av dom 3 som en sanning så skulle jag aldrig nånsin ens tänkt på att lära mig nått som ens går lite utanför dom ramarna där allt är en slump och då finns det lixom inget att bry sig om eller ta reda på längre..
1. Sträng-teorin är inte bevisad.
2. Sträng-teorin har inget med intelligens och medvetande att göra.
3. Tappade din mamma dig som barn?
Citera
2012-11-11, 17:34
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Varför påstår du att jag påstår saker som jag inte påstår?
Vad han pratar om och vad du pratar om är sträng-teorin. "Då kan du inte engelska för han pratar om vetenskap och Einsteins teori som visats sig vara sann trots att Einstein hann dö innan han bevisade teorin.. zzzz" Och här skrev du att sträng-teorin var Einsteins teori och att denna skulle vara bevisad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in