Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Det är som att slå upp ett ord i en ordbok och säga: det är inget faktum att det som står i ordboken är rätt, jag kan komma på en egen fantasidefinition på alla ord.
Kärlek är den bibliska definitionen av Gud, så det är per definition sant.
Pr definition sagt att du kommer med dynga, nej bibel har aldrig förmått definiera kärlek, skulle det vara så.. skulle kärlek råda på jorden och i synnerhet utifrån guds ord i bibeln.. istället vad.. förföljelser våld och fria tolkningar av mänskliga angelägenheter.
Är GT inte en del av gudens ord.. ?
Och vet du vad som kommit ur denna blinda tro du förmedlar med det sagda?
Svar : Att nej kan betyda ja. Att det är okej att påtvinga kärlek i guds namn då de icke fullkomliga ej höra guds röst... more and more crap..
Du kommer med manufakturerad materialism m,en du verkar faktiskt inte vara införstådd, om du ursäktar, ta inte illa upp men religionspsykologi är inget jag behärskar heller, däremot känner jag igen floppar - du floppar kanske inte men du skickar in omformulerade förlåt-det-är-inte-så-gud-ska-tolkas-messages..
vilket är just de tricken som kristendom t.ex är ÖKÄND för... den mest passionerade stilen, att utnyttja begreppet gud som en sophink att fylla med bad som behagar för stund eller den tid man vill...
...och matematik är med vassa beräkningsinstrument perfekt att ha som falskt komplement i detta.