Flashback bygger pepparkakshus!
2009-05-06, 16:11
Medlem
Turkfans avatar
Skulle vilja köra dualboot med XP och mac så jag kan köra bot på WoW, ska inte göra något annat med mac, så behöver inte funka klockrent.

Har Intel dator.

Nån som skulle vilja posta en guide eller några förslag på hur jag ska göra

Tack.
2009-05-06, 16:26
Medlem
Kör med Mac OS X först. Sen sätter du igång programmet Boot-Camp som finns med gratis i program mappen. Följ instruktionerna så tar det fem minuter innan du har en dual-boot som fungerar perfekt. Jag kör så på laptop, så länge det är Intel så tror jag det går bra. Jag har typ 20 gigg stor XP del endast för att kunna spela spel.

Dual Boot ifrån windows XP som första system är nog svårare att göra. Finns nog mycket om det på google!
2009-05-06, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Turkfan
Skulle vilja köra dualboot med XP och mac så jag kan köra bot på WoW, ska inte göra något annat med mac, så behöver inte funka klockrent.

Har Intel dator.

Nån som skulle vilja posta en guide eller några förslag på hur jag ska göra

Tack.
Du vet att WoW går native i OS X va? Vill du ha hjälp med att installera OS X på din PC sök eller googla på Hackintosh/Hackint0sh..
2009-05-06, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av emilsund
Du vet att WoW går native i OS X va? Vill du ha hjälp med att installera OS X på din PC sök eller googla på Hackintosh/Hackint0sh..

^
^^^
^^^^^
^^
^^
^^

Som sagt.
2009-05-07, 14:59
Medlem
Turkfans avatar
okej, fuckar hackintosh som dualboot då?
2009-05-07, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Turkfan
okej, fuckar hackintosh som dualboot då?
Ja det borde det väll göra.. Hackintosh är OSX på PC, mjukvara, självklart ska det gå att installera ett annat system på en annan partition. Det är inget annorlunda mot en Windows-dator med linux brevid. Eller en Mac med Bootcamp.
2009-05-07, 18:14
Moderator
^Eazs avatar
Sök, finns tråd om att köra Mac OS på Intel PC.
Tråd låses
/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in