Handling:
(från filmtipset) Angie Albright är glad över att äntligen få lämna sitt skyddade och strikt religiösa hem för att börja på college. Hennes nya rumskompis är vildare än vad hon är van vid, men Angie upptäcker snart att finns mycket större hot att oroa sig för än ett stökigt studentrum.
(från imdb) Small college town, girl gets a babysitting job on a rural farm, she is terrorized throughout the night.
Jag tycker denna film fått alltför mycket negativ kritik från lite olika håll, iof har alla olika smak. Horror genren har på senare tider fyllts på med alltför mycket skit, exempelvis Saw 1,2,etc eller When a stranger calls (2006). Enda BRA jag kan ta från senare år är REC. Därför är mina förväntningar på rysare inte alltför stora längre.
Jag väntade med att se Babysitter Wanted såhär länge enbart för namnet som faktiskt låter som en riktigt usel b-skräckis som verkligen är b. Jag hade fel, så fel. Filmen överaskade mig totalt. Den var inte skrämmande eller så utan jag fann mig själv väldigt road (Bruce Thomas är klockren) av den. Utan att avslöja för mycket så rekommenderar jag den varmt.
Är det någon mer som sett den och delar samma åsikt? Om tråd redan finns får jag ursäkta men jag har verkligen sökt och hittade inget.
STOR SPOILER LÄS PÅ EGEN RISK
Störde mig dock enormt mycket på att ungen hade horn. Hellre sett en vanlig (dock extremt sjuk i huvudet) unge som helt enkelt gillar att äta människor
Senast redigerad av daaim 2009-05-06 kl. 15:17.
Såg denna nu. Helt okej film, inte direkt skrämmande, men klart underhållande. Störde mig lite på hur huvudpersonen konverserar med sig själv överdrivet mycket och onaturligt, och även som du sa på att ungen har horn.