• 2
  • 3
2009-05-06, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Ok. Dom ligger runt 80% under loppen då eller?
Eliten ligger runt 90%.
Citera
2009-05-06, 23:10
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emil23j
har du någon studie du vill dela med dig av?
Japp

http://caloriecount.about.com/truth-...n-mode-ft28742
Citat:
Yes, their metabolic rates were significantly lowered -- to something like 40% below baseline. Yet at no point did the men stop losing fat until they hit 5% body fat at the end of the study.
Citera
2009-05-06, 23:28
Medlem
Prometeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inbillad
Men vafan, du har ju blandat bort korten redan i din första premiss! Det som jämnar ut sig över dygnet är fettförbränningen. Morgonpromenader görs på fastande mage och en större del fett förbränns jämfört med en promenad senare under dagen. Dock jämnar detta ut sig under dygnet.

Om man kompenserar för träning med ökat kaloriintag är en helt annan fråga men du har blandat ihop dessa två koncept.
Jag blandar koncepten ja, det är antingen jag som skrivit otydligt eller du som inte hängt med i mina resonemang. Jag tar upp både förhållandet fett/kolhydrater och mängder kcal.
Citera
2009-05-06, 23:34
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prometeus
Jag blandar koncepten ja, det är antingen jag som skrivit otydligt eller du som inte hängt med i mina resonemang. Jag tar upp både förhållandet fett/kolhydrater och mängder kcal.
Vilket inte spelar någon roll för det är kcal in ut som avgör om du går ner eller upp i vikt. Hur du blandar de olika makronutrienterna och hur du sköter din träning avgör vilken typ av vikt du tappar Inte OM du tappar.

Kcal in kcal ut gäller ALLTID.
Citera
2009-05-07, 08:26
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emil23j
Ja det är för att kroppen har svårare att bryta ned proteiner.
Jag kan inte riktigt förklara hur det ligger ihop men läs om det här:http://forum.body.se/showthread.php?t=5414 väldigt intressant.

Ja man blir hungrig om man tränar. Dock så äter jag mer på vilodagar bara för att jag inte har någonting och göra och inte gör annat än tänker på mat.

Superintressant lank, topp!
Citera
2009-05-07, 08:33
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Vilket inte spelar någon roll för det är kcal in ut som avgör om du går ner eller upp i vikt. Hur du blandar de olika makronutrienterna och hur du sköter din träning avgör vilken typ av vikt du tappar Inte OM du tappar.

Men man maste stoppa in farre kcal ju mindre del av ens kost som utgors av protein, det ar ju ocksa ratt viktigt att kanna till

Att saga kcal in minus kcal ut alltid galler ar ju en valdigt grov forenkling, och da du tidigare sagt att du ar matematiskt lagd sa maste du ju kanna till att grova forenklingar inte gar att applicera pa alla exempel, trots att forenklingen stammer
Citera
2009-05-07, 09:48
Medlem
Prometeuss avatar
Citat:

Men seriöst, är du korkad eller vad? Vad som spelar roll beror på vad man har för bedömningsgrund, och för mig och för alla andra så är det inte enbart fettnedgång utan även andra saker.
Citera
2009-05-07, 13:18
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Men seriöst, är du korkad eller vad? Vad som spelar roll beror på vad man har för bedömningsgrund, och för mig och för alla andra så är det inte enbart fettnedgång utan även andra saker.
Fortfarande gäller kcal in kcal ut. Hur du än vrider och vänder på det. Det är du som är korkad om du inte bara accepterar argumentet och går vidare.
Citera
2009-05-07, 13:26
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Men man maste stoppa in farre kcal ju mindre del av ens kost som utgors av protein, det ar ju ocksa ratt viktigt att kanna till
Ja men bara om du är utan kolhydrater Så du har nästan rätt. Grandmaster är en fin snubbe eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Att saga kcal in minus kcal ut alltid galler ar ju en valdigt grov forenkling, och da du tidigare sagt att du ar matematiskt lagd sa maste du ju kanna till att grova forenklingar inte gar att applicera pa alla exempel, trots att forenklingen stammer
Jo för det stämmer, därför är det en teoretiskt bevisad teori om att universum faktiskt är styrd av en dator. Eftersom alla processer i hela universum går att direkt beskrivas matematiskt.

Den enda vetenskapen som aldrig har haft fel är således matematiken. Fysiken, Kemin osv osv har Blivit vetenskapligt bevisade med ändrade med tiden. Matematiskt bevisade teorier har alltid haft rätt, finns ingen vetenskaplig artikel om matematik som har blivit erkänd och sedan ändrad.

Kcal in kcal ut gäller, värt att veta är dock att Proteiners termiska födoeffekt är cirka 3.1kcal beroende på olika proteiner och hur mycket fett din kost består av. Detta gäller också ENBART om du inte intar kolhydrater.

LCHP > LCHF

Om man nu skall dieta
Citera
2009-05-08, 10:57
Medlem
Ifrån kollo

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Det handlar inte, aldrig, bara och kcal in vs kcal ut. Vad kalorierna används till påverkar också. Hormoner påverkar energipartitionering, och födointaget påverkar hormoner, anabola och katabola, lipogena och lipolytiska.
Citera
2009-05-08, 11:06
Medlem
Prometeuss avatar
Citat:
Fortfarande gäller kcal in kcal ut. Hur du än vrider och vänder på det. Det är du som är korkad om du inte bara accepterar argumentet och går vidare.
Som sagt, jag har aldrig någonsin påstått att det inte är kcal in-kcal ut som avgör viktändringen.
Citera
2009-05-08, 11:35
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Som sagt, jag har aldrig någonsin påstått att det inte är kcal in-kcal ut som avgör viktändringen.
Vad menar du då med detta?
Citat:
Alltså är "det jämnar ut sig under dygnet"-påståendet på ett relevant sätt FELAKTIGT.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in