2009-05-06, 10:18
Medlem
Thorsten_Flincks avatar
Som rubriken lyder. Jag bor vid Djursholms torg och är ganska nyinflyttad.

Vad finns det att göra?
Eljusspår?
Restauranger?
Pubar?
Sevärdheter?
Badsjöar?
Båtbryggor?
Idrottshallar?

etc etc.
Citera
2009-05-06, 10:19
Medlem
mrphonks avatar
Mest kan du sitta på verandan och dricka något dyrt bubbel, prata nasalt och jämföra armbandsur.
Citera
2009-05-06, 10:25
Medlem
Snurrens avatar
Åka in till stan Nä man kan sätta sig på balkongen eller gården och göra en sociologisk studie över hur folk klär sig, vilka bilar dom har, vilka barnvagnar, frisyrer "you name it". Sen kan vi jämföra intryck i den tråden som jag skrev om östermalmare för någon månad sedan. Eller kanske vi ska starta en ny tråd: Så klär sig och beter sig folk i mitt bostadsområde. Sen kan man antingen ta efter för att smälta in eller välja att fnissa åt det. Förr såg man många rutiga golfbyxor och vita lackskor på herrarna i Djursholm (samt högt uppdragen linning på byxorna) det såg rätt kul ut.
Citera
2009-05-06, 11:15
Medlem
DrNobodys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thorsten_Flinck

Vad finns det att göra?
Eljusspår?
Restauranger?
Pubar?
Sevärdheter?
Badsjöar?
Båtbryggor?
Idrottshallar?

etc etc.
Altorpsskogen har bäst elljusspår i kommunen. det är nära.

Villa Pauli är ju en riktigt trevlig restaurang som ligger mycket nära torget.

Pubar, nja..

Sevärdigheter, orten i sig? Ta en promenad längs strandvägen under den promenaden kommer du även se sjön och bryggor?

Det finns ju ett gym på torget samt ett gym uppe vid VRG/Sammis.. Sen fast om du vill hyra en idrottshall till att typ spela innebandy i finns ju

Norrängsgården som är närmast, även Danderyds Gymnasium har ju en hall som jag brukar hyra.. Du kan komma dit nästa tisdag och lira basket med mig och polarna om du vill..

Välkommen till Danderyd!
Citera
2009-05-06, 11:29
Medlem
Thorsten_Flincks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrNobody
Altorpsskogen har bäst elljusspår i kommunen. det är nära.

Villa Pauli är ju en riktigt trevlig restaurang som ligger mycket nära torget.

Pubar, nja..

Sevärdigheter, orten i sig? Ta en promenad längs strandvägen under den promenaden kommer du även se sjön och bryggor?

Det finns ju ett gym på torget samt ett gym uppe vid VRG/Sammis.. Sen fast om du vill hyra en idrottshall till att typ spela innebandy i finns ju

Norrängsgården som är närmast, även Danderyds Gymnasium har ju en hall som jag brukar hyra.. Du kan komma dit nästa tisdag och lira basket med mig och polarna om du vill..

Välkommen till Danderyd!

Det där med basketen lät riktigt lockande faktiskt. Jag är dock inte lika duktig som jag varit.
Citera
2009-05-06, 11:41
Medlem
DrNobodys avatar
Citat:
Det där med basketen lät riktigt lockande faktiskt. Jag är dock inte lika duktig som jag varit.
Vi brukar lira fotboll oxå.. finns ju GOTT om konstgräsplaner runt om i danderyd nu.. Det är rätt varierande skill-nivå på oss, vissa är bra men vissa kan knappt spela.

Hur gammal är du? Vi e typ 20 i snitt, men det kanske spelar mindre roll..
Citera
2009-05-06, 11:43
Medlem
snurreskvätts avatar
Skulle jag bor där skulle jag lätt glida över till Villa Pauli varje dag.

Var där rätt frekvent för ett par år sedan då jag jobbade mycket med Unibet. (marknadschefen satt där då utländska spelbolag får inte ha något säte i Sverige, jävligt bizarr "kontorslokal" ).
Jag måste säga att jag blev sjukt imponerad av gubbarna som glider runt på denna lilla klubb med en jävla kupa konjak i handen. De såg ut att ha det riktigt bra.
Lommar runt lite i biblioteket och läser, äter gott, dricker lite till, spelar lite boule. Ja bara ha det skönt alltså-

Helt klart en livsstil som passar mig.
Citera
2009-05-06, 13:49
Medlem
Thorsten_Flincks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrNobody
Vi brukar lira fotboll oxå.. finns ju GOTT om konstgräsplaner runt om i danderyd nu.. Det är rätt varierande skill-nivå på oss, vissa är bra men vissa kan knappt spela.

Hur gammal är du? Vi e typ 20 i snitt, men det kanske spelar mindre roll..

Fotboll är jag helt kass på. Kondisen också katastrof. Basket kan jag nog bli bra på igen. Bandy var jag GRYM på förr.

25 e jag, så jag har mycket att lära er!

Jag känner ingen i Danderyd/Djursholm så det vore kul att lira lite.
Citera
2009-05-06, 17:51
Medlem
DrNobodys avatar
Citat:
Fotboll är jag helt kass på. Kondisen också katastrof. Basket kan jag nog bli bra på igen. Bandy var jag GRYM på förr.

25 e jag, så jag har mycket att lära er!

Jag känner ingen i Danderyd/Djursholm så det vore kul att lira lite.
Okey, langa ditt nummer i ett pm så kan jag dra iväg ett sms nästa gång vi får ihop ett gäng till basket.. Borde bli på tisdag om det inte är Champions League eller något sånt på TV.. Då brukar inte så många dyka upp..
Citera
2009-05-06, 18:05
Avslutad
Turkpizza de luxe!

Citat:

Vad finns det att göra?

Provsmaka en av torgets fashionabla turkpizzor?
Citera
2009-05-06, 19:22
Medlem
Thorsten_Flincks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Provsmaka en av torgets fashionabla turkpizzor?

Tack men nej tack.
Citera
2009-05-07, 21:31
Medlem
pettson2s avatar
Citat:

Du kan vara lugn under min idrottsliga karriär har jag aldrig stött på ett bra lag från Danderyd, är iofs ingen basketspelare men något säger mig att Danderyd inte är ett överdrivet stark fäste för sporten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in