2009-05-06, 02:43
Medlem
CrapStacks avatar
Antar att alla som följer krim trådarna välkomnade Troians initiativ med "variabel första sida" som användes i tråden "Två personer skjutna i Gamla Stan"

https://www.flashback.org/showthread.php?t=898458

Detta gav möjligheten att få en överskådlighet av fallet + att man slipper leta sig fördärvad över vad alla initialer står för.

Förslaget till mer översiktliga trådar är att tråd-skaparen skall ha möjlighet att göra kunna uppdatera förstasidan löpande.

Detta blir framför allt användbart i trådar som växer geometriskt så man knappt hinner skita innan trettio ny sidor är skapade.

Nå vad tycker ni?
Citera
2009-05-06, 02:49
Medlem
Cotillions avatar
Bra idé men jag undrar om det inte är så att det är alldeles för mycket jobb för ett alltför smalt användnings område.
Citera
2009-05-06, 02:54
Medlem
CrapStacks avatar
möjligt, men rent intuitivt tycker jag att det vore tämligen enkelt.

Ungefär som en dynamisk array när man codar
Citera
2009-05-06, 13:17
Medlem
Snövits avatar
Det är bara att pm moderator så fixar moderatorn uppdatering av förstainlägget där det behövs. Att låsa upp trådstaren för editering av TS tror jag inte kommer att ske.
Citera
2009-05-07, 10:33
Medlem
CrapStacks avatar
Tack för svaret, jag misstänkte väl det
Skall höra med troian i kväll och se om han vill testa det på Ludvika fallet, för att göra lite "reklam". Får hoppas att fler hänger på.
Citera
2009-05-07, 23:16
Medlem
Troians avatar
Jag tycker det är en fördel, för att inte säga krav, om trådstartaren godkänner att dennes inlägg redigeras. Det var ju ganska enkelt fixat med Gamla stan-tråden då det var jag själv som startade den tråden, men det är inte i alla fall det går. Visserligen tror jag de flesta är positivt inställda och låter sitt startinlägg redigeras för trådens skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in