Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-05, 23:18
Medlem
Hej_tjos avatar
Tjena, Hur ska jag he lösenord "admin lösenord" då jag startar felsäkert läge? Såg en kompis till mig hade det då jag skulle mixtra på hans data, men det kom upp en ruta precis innan man kom in i felsäkert läge att man skulle skriva in admin konto typ. Hur får jag till det?

Eftersom jag ska till ett stort lan här där jag bor snart, så vill inte att någon ska mixtra med min dator.
Citera
2009-05-06, 07:34
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hej_tjo
Tjena, Hur ska jag he lösenord "admin lösenord" då jag startar felsäkert läge? Såg en kompis till mig hade det då jag skulle mixtra på hans data, men det kom upp en ruta precis innan man kom in i felsäkert läge att man skulle skriva in admin konto typ. Hur får jag till det?

Eftersom jag ska till ett stort lan här där jag bor snart, så vill inte att någon ska mixtra med min dator.

Du vill sätta lösenord på ditt adminkonto?
Har du fler konton på datorn?
I vart fall Kontrollpanelen-> användarkonton-> välj det konto som du vill sätta lösen på
Citera
2009-05-06, 07:44
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hej_tjo

Sätt ett lösenord under Bios, men glöm för guds inte lösenordet.
Citera
2009-05-09, 17:24
Medlem
YZF-R1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Sätt ett lösenord under Bios, men glöm för guds inte lösenordet.
Noonoonoo :O sätt inte bios-lösen blir ett HELVETE om du glömmer lösenordet ^^
Citera
2009-05-09, 17:46
Medlem
epost72s avatar
På en stationär spelar det inte så stor roll om man glömmer lösenordet eftersom det oftast bara är att flytta en bygel på moderkortet för att återställa det.

På min dator har jag bioslösen för ändringar man kan därför inte ändra bootordning utan lösen, sedan har jag hänglås så att man inte kan öppna burken utan åverkan. Därmed kan man inte ta bort lösen utan att det märks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in