Flashback bygger pepparkakshus!
2009-05-05, 16:50
Medlem
koZmos avatar
Har precis installerat Win7 och tänkte försöka få mitt TV-kort (Hauppauge WinTV-HVR3000) att funka i WMC. Körde deras starndard config men den fungerade såklart inte! Någon som har en aning?
Citera
2009-05-05, 17:32
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har detta TV-kort stöd för Windows 7?
Citera
2009-05-05, 17:33
Medlem
koZmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har detta TV-kort stöd för Windows 7?
antar inte det, då jag köpte det för ett halvår sedan kanske Dock stöd för WinVista...
Citera
2009-05-05, 18:33
Medlem
Lensflares avatar
Hur är det med Hauppauges egna program WinTV, har du testat om det fungerar?
Jag är lite nyfiken då jag själv tänkte testa Windows 7, men skulle inte tv-kortet fungera så känns det inte så lockande.
Citera
2009-05-05, 18:47
Medlem
koZmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lensflare
Hur är det med Hauppauges egna program WinTV, har du testat om det fungerar?
Jag är lite nyfiken då jag själv tänkte testa Windows 7, men skulle inte tv-kortet fungera så känns det inte så lockande.
Ja, provade det, men när jag skulle installera drivers så hittade den inte någonting. Vet inte om det går att fixa men jag orkar inte försöka
Citera
2009-05-05, 19:11
Medlem
Lensflares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koZmo
Ja, provade det, men när jag skulle installera drivers så hittade den inte någonting. Vet inte om det går att fixa men jag orkar inte försöka
Fan också!

Jag är alldeles för nyfiken av mig så jag kommer antagligen installera Win7 i alla fall, jag vet att jag kommer bli rasande om inte tv-kortet fungerar, men skit samma.

Om någon annan vet om det fungerar så får ni gärna informera oss, annars får jag väl vara försökskanin antar jag.
Citera
2009-05-05, 19:16
Medlem
ivanrebroffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koZmo

Finns det inte några vista drivers som bör fungera?
Citera
2009-05-05, 19:32
Medlem
koZmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ivanrebroff
Finns det inte några vista drivers som bör fungera?
Vet i fan, önskar att det bara funkade
Citera
2009-05-06, 17:11
Medlem
koZmos avatar
Försöker installera drivrutinerna, men då söker den bara ett tag och sen säger den att de inte installerades för att inget device hittades... Kollat i Device manager och där finns kortet, med rätt namn och allt Har för mig att det var samma med winVista ...

Edit: http://upload.snelhest.org/images/090506Tvkort_problem.JPG
Så ser det ut. Vad göra vad göra?
Senast redigerad av koZmo 2009-05-06 kl. 17:18.
Citera
2009-05-06, 17:55
Medlem
Lensflares avatar
Försöker du bara installera drivrutinerna eller kör du hauppauges paket med program och drivrutiner i ett?
CD Version 1.1 (WinTV7_CD_1.1.exe
http://www.hauppauge.se/site/support/support_support.html

Om inte så kan du ju kolla om det fungerar, vill du inte använda winTv så är det ju bara att avinstallera det senare.
Citera
2009-05-06, 18:36
Medlem
koZmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lensflare
Försöker du bara installera drivrutinerna eller kör du hauppauges paket med program och drivrutiner i ett?
CD Version 1.1 (WinTV7_CD_1.1.exe
http://www.hauppauge.se/site/support/support_support.html

Om inte så kan du ju kolla om det fungerar, vill du inte använda winTv så är det ju bara att avinstallera det senare.
Jag har provat att installera programmet, men det funkar inte utan drivrutinerna, skickar ett mail till deras support nu...

EDIT: Fick drivrutinerna att funka, laddade ner dessa: http://www.wintvcd.co.uk/drivers/88x_2_123_27056_WHQL.zip
Ska se nu om jag hittar några kanaler med deras program!

EDIT2: Hittade kanalerna, nu är det dags att prova i WMC!
Senast redigerad av koZmo 2009-05-06 kl. 19:03.
Citera
2009-05-06, 19:41
Medlem
koZmos avatar
Ja, fungerar som en charm!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in