• 1
  • 2
2009-05-05, 11:44
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TipMeIamPoor
Okej, men funkar det då om jag pluggar klart min kurs nu på 100poäng för att betyget ska bli ett _slutbetyg_ (med andra ord jag lägger till en kurs i mitt betygsdoument) eller får jag inte räkna med komvux kurser i mitt gymnasie betyg? Eller måste jag läsa upp ett betyg som jag har IG i för att klara mig?

Du kommer fa ett samlat betygsdokument som ger hogskolebehorighet nar du kompletterar med din nya 100 poangskurs.
Citera
2009-05-05, 11:55
Medlem
Skandiss avatar
Det fungerar på följande sätt:

Allting du läser på gymnasiet ligger i speciella grupperingar. En hop av kurser är kärnämnen (obligatoriska), en del är induviduella val etc etc.
Om du måste läsa upp så du får 10% IG så måste kursen du läser vara i samma gruppering som den du failade. Misslyckas du med ett kärnämne som Svenska B i en utbildning så räcker det inte med att du läser Syjunta A.

Oftast är dessa grupperingar induviduella för varje skola. Dock brukar det oftast finnas ett pdf över dem på webben eller hos syo.
Du kan ju dock läsa syjunta A, men då har du ju inte heller gått klart programmet utan bara läst 2500p på gymnasienivå.
Citera
2009-05-05, 12:34
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skandis
Det fungerar på följande sätt:

Allting du läser på gymnasiet ligger i speciella grupperingar. En hop av kurser är kärnämnen (obligatoriska), en del är induviduella val etc etc.
Om du måste läsa upp så du får 10% IG så måste kursen du läser vara i samma gruppering som den du failade. Misslyckas du med ett kärnämne som Svenska B i en utbildning så räcker det inte med att du läser Syjunta A.

Oftast är dessa grupperingar induviduella för varje skola. Dock brukar det oftast finnas ett pdf över dem på webben eller hos syo.
Du kan ju dock läsa syjunta A, men då har du ju inte heller gått klart programmet utan bara läst 2500p på gymnasienivå.

Man kan inte byta ut karnamnen overhuvudtaget, fast man kan ha IG i dem. Man kan inte heller byta ut programspecifika amnen, fast man kan ha IG i dem. De enda amnena man kan byta ut ar de amnen man sjalv valt till. Har man alltsa G-MVG i alla tillvalsamnen och bara har programspecifika amnen samt karnamnen kvar sa stammer det du sager.

Eller sa gar man till Komvux och laser ett gang amnen och plockar bort sa pass manga amnen fran sitt samlade betygsdokument (har man slutbetyg funkar inte detta) och plockar ut ett slutbetyg fran Komvux. Pa sa satt kommer man runt de programspecifika amnena och kan ha ett slutbetyg med bara karnamnen och pajaskurser
Citera
2009-05-05, 12:38
Medlem
Skandiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Man kan inte byta ut karnamnen overhuvudtaget, fast man kan ha IG i dem. Man kan inte heller byta ut programspecifika amnen, fast man kan ha IG i dem. De enda amnena man kan byta ut ar de amnen man sjalv valt till. Har man alltsa G-MVG i alla tillvalsamnen och bara har programspecifika amnen samt karnamnen kvar sa stammer det du sager.
De ämnen du kan byta ut är "valbara kurser" och "induviduellt val".
Själv utgjorde det 500p för mig.
Citat:
Eller sa gar man till Komvux och laser ett gang amnen och plockar bort sa pass manga amnen fran sitt samlade betygsdokument (har man slutbetyg funkar inte detta) och plockar ut ett slutbetyg fran Komvux. Pa sa satt kommer man runt de programspecifika amnena och kan ha ett slutbetyg med bara karnamnen och pajaskurser
Läkarlinjen nästa
Citera
2009-05-05, 12:46
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skandis
De ämnen du kan byta ut är "valbara kurser" och "induviduellt val".
Själv utgjorde det 500p för mig.

Läkarlinjen nästa

Ja, det var val det jag sa?

Latt, jag har hort att Persondator A ar likvardigt Biologi B
Citera
2009-05-05, 13:12
Medlem
Skandiss avatar
Citat:
Ja, det var val det jag sa?

Latt, jag har hort att Persondator A ar likvardigt Biologi B
Citerade bara för att förtydliga då jag lade in min kommentar, inte att argumentera.
Citera
2009-05-15, 23:42
Medlem
lånar tråden lite.

vad händer om man har 100p reducerat och 150p/200p ig ?
Citera
2009-05-16, 07:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaninchen
lånar tråden lite.

vad händer om man har 100p reducerat och 150p/200p ig ?

Står det Slutbetyg eller Samlat Betygsdokument på dina betyg?
Citera
2009-05-16, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockbroker
Står det Slutbetyg eller Samlat Betygsdokument på dina betyg?

vet inte, har inte fått betygen satta än men jag kommer iaf få 150/200p IG och jag har redan 100p reducerat, slutar 3:an nu i juni
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in