Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-05-05, 03:19
Bannlyst
Vill höra era argument om denna teori kan detta stämma? om inte motivera!
Citera
2009-05-05, 03:49
Medlem
Mr YMCAs avatar
Det är ju en definitionsfråga. Energi omvandlas mellan olika former, alla ting består av flera sammanbundna element, i slutändan kan allt klyvas om och om igen tills vi är nere på kvarknivå.
Materia och energi existerar alltid men i olika former. "Allt" är en alldeles för bred term.
Citera
2009-05-05, 04:01
Medlem
-.LyckaVet.-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragon-sicilian
Vill höra era argument om denna teori kan detta stämma? om inte motivera!

Det vore nice med en utförlig förklaring efter ditt antagande, men om jag gissar på vad du menar blir mitt svar att det inte stämmer att "allt som existerar, alltid existerat och alltid kommer existera". Detta för att evigheten är omöjlig för människan; vilket säger oss att allt som lever ska dö.
Citera
2009-05-05, 09:07
Medlem
adequates avatar
Vad säger du själv? Vad har du själv för argument för din tes?
Citera
2009-05-05, 10:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -.LyckaVet.-
Det vore nice med en utförlig förklaring efter ditt antagande, men om jag gissar på vad du menar blir mitt svar att det inte stämmer att "allt som existerar, alltid existerat och alltid kommer existera". Detta för att evigheten är omöjlig för människan; vilket säger oss att allt som lever ska dö.

Om människan inte hade smakat på "äpplet" och lärt sig kundskapen om livet så hade inte heller människan lärt sig att kunna ta dö.
Citera
2009-05-05, 10:29
Bannlyst
Lite bättre kan nog trådskaparen, avgränsa frågeställning och kom med lite egna tankar, då kan kanske tråden få något värde. Som det är nu kan det bara resultera i nonsens.
Citera
2009-05-05, 14:01
Medlem
daaajvids avatar
Man kan ju ta vad som helst som exempel på att allt inte kan existera i all evighet. Ett äpple existerar ett tag. Tills någon äter upp det. Eller tills den faller ner i marken och ruttnar.

Samma sak måste det vara med exempelvis universum. Men jag litar mer på cirkelteorin, allt går runt för att det ska finnas någon mening med nåt.
Citera
2009-05-05, 15:00
Medlem
tejpiss avatar
En rolig teori är att svarta hål är portaler till andra Universum där "vår" energi sugs in och fyller deras Universum, varpå cykeln upprepas. En form av evig existens. Denna teori är byggd på att, till synes, energi försvinner i svarta hål (eller åtminstonde går minus).

Personligen har jag svårt att tro att allting skapades av ingenting, hellre tror jag på evigheten och oändligheten än någon mystisk skapelse.
Senast redigerad av tejpis 2009-05-05 kl. 15:02.
Citera
2009-05-05, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krenek
Lite bättre kan nog trådskaparen, avgränsa frågeställning och kom med lite egna tankar, då kan kanske tråden få något värde. Som det är nu kan det bara resultera i nonsens.

Ska försöka förklara så bra som möjligt. Ja menar att det som finns har alltid funnits, det som inte finns kommer aldrig att finnas eftersom "ingenting" kan bli till av just "ingenting". ex ett äpple som ruttnar finns kvar fast inte i samma form som innan det var ruttet. Är du med ?
Citera
2009-05-05, 16:19
Medlem
BaalZeBubs avatar
Nej. Jag gjorde t ex hamburgare nyss. De blev väldigt goda, men de finns ej mer, då jag har ätit upp dem.
Citera
2009-05-05, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Nej. Jag gjorde t ex hamburgare nyss. De blev väldigt goda, men de finns ej mer, då jag har ätit upp dem.

De finns i din mage
Citera
2009-05-05, 20:35
Medlem
SmokeIts avatar
Ljuset finns inte kvar efter att du har släckt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto