• 2
  • 3
2009-05-06, 21:30
Medlem
NoobByNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cockostripe
bara ja som känner detta ente redigt är 18+?;P
Det är inte tillåtet att spekulera huruvida en person är under eller över 18-års ålder.
Citera
2009-05-06, 21:32
Medlem
whiteboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 64550.
vad säger du?

Undrar det jag också, vad fan menar han?
Citera
2010-08-17, 03:07
Medlem
att det känns som att han inte redigt har åldern inne för fb när han ställer en fråga som denna.. sen att ja skriver som ja skriver e för i detta fina län snacka man så här
Citera
2010-08-17, 03:21
Medlem
kurdos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cockostripe
att det känns som att han inte redigt har åldern inne för fb när han ställer en fråga som denna.. sen att ja skriver som ja skriver e för i detta fina län snacka man så här

Jag kanske formulerade mig fel, frågan var alltså ifall de underbara niccokickarna förvinner med tiden, vilket jag i nuläget efter år av snusande tyvärr fått erfara.
Citera
2010-08-17, 13:32
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Brukar inte röka eller snusa regelbundet men iallafall, bara jag som tycker cigg och snus ger 2 helt olika niccokickar? Snus gör mig pigg men, cigg gör mig tung och trött, varför är det så?
Citera
2010-08-17, 18:55
Medlem
Tyris avatar
Jag både röker och snusar, har gjort det ett par år nu..
Även fast jag röker mer, och har gjort det längre än vad jag har snusat så får jag ingen nico-kick av snus men brukar få det ibland när jag röker..
Går från person till person antar jag..
Citera
2010-08-17, 19:12
Medlem
HappyHours avatar
Vekling
Skämt åsido, klart att den går över ju mer du snusar, tar 1-2 veckor om du kör varje dag.

Citat:
Ursprungligen postat av NoobByNature
Det är inte tillåtet att spekulera huruvida en person är under eller över 18-års ålder.
Vart stå det i reglerna?
Citera
2011-04-15, 04:00
Medlem
ozyrecons avatar
Jag har snusat i säkert 5 år nu. Dock kan jag få riktiga niccokickar när jag röker. Detta har säkert varit uppe på forumet innan, men seriöst hur är det möjligt? Jag borde ju rimligen vara van vid nikotinet sedan länge.
Citera
2011-04-15, 08:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ozyrecon
Jag har snusat i säkert 5 år nu. Dock kan jag få riktiga niccokickar när jag röker. Detta har säkert varit uppe på forumet innan, men seriöst hur är det möjligt? Jag borde ju rimligen vara van vid nikotinet sedan länge.
Jag har också snusat länge, rökte en john silver i morse fick en fett nikotinkick men den försvann snabbt men endå allid najs. Tror att det har nåt med att göra att man är så van att snusa så läppen härdar lite där snuset ligger eller nåt. Plus att man inte är van att ta upp nikotinet i lungorna. Bara en teori.
Citera
2011-04-15, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ozyrecon

Snabbare upptag av nikotin?

Har snusat över 10år och kan fortfarande få en liten kick av cigg. Dock endast om det är första nikotinet för dagen.
Citera
2011-04-15, 18:07
Citat:
Ursprungligen postat av WhoFortyTwo
Brukar inte röka eller snusa regelbundet men iallafall, bara jag som tycker cigg och snus ger 2 helt olika niccokickar? Snus gör mig pigg men, cigg gör mig tung och trött, varför är det så?

Därför att det inte är samma kemiska sammansättning i snus som i cigg. Nikotinet i sig har samma verkan men sen är det tusentals andra ämnen i cigg och snus, med andra ord olika ämnen i cigaretter och snus i övrigt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in