2009-05-04, 21:20
Bannlyst
Hejsan!

Jag är kille och min polare (kille) vill flytta in hos mig och jag tänker flytta ut. Nu återstår några problem

Att hyra ut lyan i andra hand funkar inte för då betyder det att lägenheten är ändå min och jag vill inte ha något med lägenheten att göra.

Att skriva över lyan direkt på hans namn funkar inte heller för det råder bostads brist på lyor iden här staden (hyrserätter) och jag måste ha bott i lägenheten i 6år för att kunna skriva över den direkt och jag har ej bott här så länge.

Jag och min polare tänker göra så här

Vi tänker alltså spela ett par bögar, vi tänker alltså blåsa hyrsevärden att jag skriver in honom hos mig som sambo och jag flyttar ut veckan efter och han tänker köpa mina möbler. Han bara flyttar rakt in och behöver inte köpa ett skit för hela lyan är böblerad.

Sen tänker vi skriva över alla räkningar på hans namn till 100%. Han har fast arbete med över 20000:- lön varje månad så räkningar kommer han klara av garanterat. Sen efter 6månader så tänker han och jag leka igen framför hyrsevärden att vi har förhållande problem och jag tänker flytta fast att jag redan har flyttat 6månader tidigare.

Förstår ni vad jag menar. Kommer det här att fungera

Jag vill inte höra efter 6månader att jag är den som måste stanna kvar och han flyttar ut för då är det katastrofalt. Då kan jag lika gära blåsa upp hela byggnaden med 50 lägenheter. Alltså bli en sveriges bästa pyroman genom tiderna

Jag vill alltså inte ha något med lägenheten att göra förutom att jag står för halva lyan i 6månader till sen blir det hans till 100%

Kan ni ge mig bra fakta!

Tack
Citera
2009-05-04, 21:28
Medlem
Mihailovics avatar
Funkar najs som bara fan. När 6 månader gått (skall helst gå så länge för
det är lite av en allmän riktlinje på kriteriet varaktighet) upprättar ni
bara ett bodelningsavtal vari ni delar på bohaget och sedan även
klargör att lägenheten skall tilldelas din kompis.

Sen skickar han in en kopia på detta bodelningsavtalet till hyresvärden.

Har gjort så för bekanta ett antal gånger och det har fungerat felfritt
även om det börjat med ett visst gnäll.

Men visst kan hyrevärden vägra och krångla men och om det skulle
bli en prövning vid hyresnämnden kan det vara svettigt att berätta
om ert bögförhållande. Dock liten chans att det går så långt om att
ser okej ut och inte hyresvärden fattar några allvarliga misstankar
om att det handlar om en blåsning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto