2003-10-29, 19:40
Medlem
Mysharrys avatar
Mörkt och regnigt, har precis släppt av kvinnan vid hennes jobb och är på väg hem. Jag bromsar in för att kunna stanna i korsningen framför mig. PANG! Rätt in i bakdörren kommer en kärring på cykel. Omkull for hon ju förstås och ylade om att jag kört på henne. Jag går och tittar på min bakdörr, som fått en liten repa och en buckla. Apjäveln fortsätter gapa om polis så jag vänder mig till henne och avbryter hennes tjat. "Var är ditt lyse?" "Va?" "Du måste ha lyse på cykeln, det är lag på det." "Ja, jag...." "Du har bucklat min bakdörr, hoppas du är försäkrad, för det här blir dyrt." "Du körde ju på mig", försöker kärringen. "Du kör på en cykelväg utan belysning utan lyse på cykeln. Du kör in i min bil. Du orsakade det här, du betalar." Jag tog tantens telefonnummer och hotade att polisanmäla. Men med tanke på att bilen är så jävulskt rostig att det var ett under att hon inte cyklade rakt igenom den så blir det inget. Men hon skaffar nog lyse till cykeln. Eller också inte. Jävla idioter.
Citera
2003-10-29, 21:19
Medlem
Stonecakes avatar
*håller med* :mad:

Hände mig en klart skrämmande grej i morse på väg till jobbet!Ljust men blött!
Jag har motorväg och sedan tvåfilig huvudled nästan fram till entrén till mitt jobb.
Först så får en Toyota Previa för sig att lite snyggt och lagom osynligt att glida in i vänsterfilen,utan blinkers,i ca 70km/h ca 20 meter framför mig,inte en bil framför honom,DÅ TVÄRNITAR PUCKOT!!!
Ok,jag höll väl runt 75-80 men ändå,det var inte speciellt passande väglag för såna manövrar!Så jag fick bromsa "lite" för att inte göra en pick-up av hans bil så att säga.
Tyvärr för bilen bakom så har jag dragkrok!Vilket han upptäckte när han inte fick stopp på sin bil lika snabbt som jag!Inga skador att tala om.Hans nummerplåt ligger numera i en liten påse inne i bilen.

Tänkte att Toyotaföraren fått nån tillfällig hjärnbryt å hoppades innerligt på att han skulle försöka sig på samma stunt med den stora Scanian med släp lite längre fram!
Det gjorde inte fegisen!!
Men festen hade bara börjat
500 meter senare så får en volvo 855 för sig att göra samma stunt,även han utan att använda blinkers eller kolla i speglarna!Den enda skillnaden nu är att hastigheten är ca 50km/h och att han gör detta en billängd, ca 4m i mitt fall, framför mig!
Nu fick jag hjärtstillestånd!Bromsade med allt jag hade och styrde reflexmässigt undan mot det håll där det inte fanns bilar,upp på mittsträngen!Den är här ca 2-3m bred med en MASSA grönt,fint,BLÖTT gräs som satte min 740 i en glad spinn!Lyckades (hon Fortuna var inblandad,lovar!) få stopp på karusellen och få ner bilen på rätt sida igen.Får stopp på bilen,står på tvären över vänstra filen och känner "att få gråta en liten skvätt nu skulle kännas alldeles jätte bra"!
Men mitt humör hade annat i tankarna!GUBBLJÄVELN som orsakat allt detta är fortfarande bakom mig och sitter nu och TUTAR på mig!
Förbannad som en galen tjur hoppar jag ur bilen,sliter upp dörren på hans bil och frågar om han vill leva en minut till! :mad:
Svaret fick fanimig att nästan att döda honom på fläcken!"Flytta på bilen så jag kan komma fram.Jag är TILLRÄCKLIGT sen till jobbet!"
Som tur var kom det fram en lastbilschaffis och drog mig åt sidan innan jag hann landa min REJÄLT laddade näve på gubben.Typ 5 min senare dök det upp en polispatrull som tog hand om gubben!Fortfarande hade han inte fattat att han var den som orskade allt,trots ett tiotal vittnen som pratade med polisen!
Dags att åka komunalt där!

Det värsta med allt det här är nog att han KANSKE får böter för det han gjorde!Förmodligen inget mer!
VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ FOLK I TRAFIKEN IDAG???????
-Blinkers existerar fan inte på nyare bilar!Måste vara dyr extrautrustning!?
-Speglar är nåt man verkar få betala dyra pengar för så därför tittar man inte i dom!Dom kan ju bli utnötta!
-Avstånd till bilen framför?!?!?!
-Stanna för rött är bara för mesar!

Ja, listan kan göras lång!
Jag påstår inte att jag aldrig gör fel men blinkers var nåt som man nästan blev pryglad för om man glömde att använda i körskolan!I varje fall när jag tog hojkortet!Bilkortet blev mest en formalitet!

Edit:stavfel
Citera
2003-10-29, 21:24
Medlem
Mysharry :

Riktigt! Samma sak hände mig för ett par årsedan. Jag åkte på att bekosta lagning av cykeln. Kan tillägga att det var i dags ljus när det hände mig..

SkåL!
/////
Citera
2003-10-29, 22:54
Medlem
jenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysharry
Mörkt och regnigt, har precis släppt av kvinnan vid hennes jobb och är på väg hem. Jag bromsar in för att kunna stanna i korsningen framför mig. PANG! Rätt in i bakdörren kommer en kärring på cykel. Omkull for hon ju förstås och ylade om att jag kört på henne. Jag går och tittar på min bakdörr, som fått en liten repa och en buckla. Apjäveln fortsätter gapa om polis så jag vänder mig till henne och avbryter hennes tjat. "Var är ditt lyse?" "Va?" "Du måste ha lyse på cykeln, det är lag på det." "Ja, jag...." "Du har bucklat min bakdörr, hoppas du är försäkrad, för det här blir dyrt." "Du körde ju på mig", försöker kärringen. "Du kör på en cykelväg utan belysning utan lyse på cykeln. Du kör in i min bil. Du orsakade det här, du betalar." Jag tog tantens telefonnummer och hotade att polisanmäla. Men med tanke på att bilen är så jävulskt rostig att det var ett under att hon inte cyklade rakt igenom den så blir det inget. Men hon skaffar nog lyse till cykeln. Eller också inte. Jävla idioter.
Militanta cyklister har vi nog alla råkat ut för, de känner tyvärr inte till att de INTE har företräde vid korsande cyckelbana längre, man behöver bara stanna om cykeln har hunnit ut i gatan!! Men mina vänner, snart har de värsta utrotat sig själva... Jag har fet tuta på SAABen, en vacker dag skall jag nog fan lyckas utlösa en hjärtinfarkt... :mad: :mad:
Citera
2003-10-29, 23:35
Medlem
CpGurrAs avatar
Det var väl hon som körde på dig efter som hon körde in i bakdörren eller kom du med bre häng och ramma henne??

Var ju hon som körde in i dig.

Citera
2003-10-29, 23:40
Medlem
202walkers avatar
"ett under att hon inte cyklade rakt igenom den"

hehe... det var ett gott skratt!

Det är rätt på dem bara! Tjejers bromsningsteknink är för övrigt vida känd. Två ben i backen. Vid en polisanmälen vet ju en tingsrättsdomare hur fruntimmer är på cyklar så du skulle få rätt direkt!
Citera
2003-10-30, 01:07
Medlem
Mysharrys avatar
Jag har denna afton som är/var pratat med min gode vän advokaten och han hävdar att som bilist är man alltid vållande om man krockar med en cyklist, tänk på det. Särskilt om de är där du kan räkna med att de finns, då är du som bilist alltid vållande. Detta är tveksamt om de inte har lyse, men räkna inte med det.
Citera
2003-10-30, 03:56
Medlem
202walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysharry
Jag har denna afton som är/var pratat med min gode vän advokaten och han hävdar att som bilist är man alltid vållande om man krockar med en cyklist, tänk på det. Särskilt om de är där du kan räkna med att de finns, då är du som bilist alltid vållande. Detta är tveksamt om de inte har lyse, men räkna inte med det.

Precis. Men ett väldigt avvikande beteende av en cyklist/gångare kan leda till ansvarsfrihet (läs: Dina Söderberg-fallet, där en bilburen man slapp straff efter att ha kört på en, på vägen liggande, kvinna. Där fäste domstolen avseende på att bilisten rätteligen riktat sin uppmärksamhet åt annat håll och att Dina Söderbergs beteende var så avvikande att det med fog inte kunnat krävas av föraren att han kunde räknat med det). Men, bilister ska som sagt vara beredda på att det mesta dyker upp i trafiken.
Citera
2003-10-30, 10:17
Awaiting Email Confirmation
rwds avatar
Åh dessa jävla cyklister alltså!

Dom e helt livsfarliga, och dessutom hatar dom bilister.
....dom e ute efter oss..
Citera
2003-10-30, 14:53
Medlem
agitators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rwd
Åh dessa jävla cyklister alltså!

Dom e helt livsfarliga, och dessutom hatar dom bilister.
....dom e ute efter oss..

Attans, avslöjad. Du vet inte hur rätt du har
Citera
2003-10-31, 17:54
Medlem
ÄlskaMigs avatar
håller med om att dessa cylkister e ett sattyg... från ingenstans kommer dom farande och det verkar som om d inte bara saknar lampor men bromsar, hjälmar och sunt förnuft! :mad: tycker inte fotgängarna e mkt bättre heller, dom kan ju oxå hoppa ut på gatan när som helst. tycker förövrigt att det borde göras motorväg av sveavägen så man slipper köer. och stella fare e en styggelse mot bilisterna. i sthlm går d ju inte köra efter att d ska snattas av bilbanan för att bygga cykelbanor... skönt att man slipper sthlm ett tag.
Citera
2003-10-31, 19:56
Medlem
PumpOmatics avatar
Jag bor i den vidrigaste cykelstan av dom alla. Uppsala.
Verkar som att varenda tattare på cykel har dödslängtan och är magnetiska så att dom dras till framskärmar m.m.

Men nu har det kommit en utmanare, araber på plastmoppar. Dom är galna och självmordsbenägna.
Förra veckan försökte en stackare lägga sig under bakaxeln på min lastbil. 2 ggr dessutom.
Han låg efter mig och jag skulle svänga höger, jag blinkade i god tid så att han skulle se att jag tänker svänga.
Då kör fanskapet upp jämsides med mig på höger sida och slickar skåpet som om han ville dyka ner under bakaxeln. Jag bromsar och börjar ratta långsamt i korsningen så att han har tid att bromsa, men istället så lägger han sig mellan den höga trotoarkanten och mitt bakhjul så att han höll på att bli klämd, men jag rattade ut i stooor radie och tänkte: Jaadu pojk, nu får du se ännu en soluppgång....
Men tror ni att han hajja vad som höll på att hända? Nejdå. Han gasar upp sin äckliga moppe igen och gör samma sak igen vid nästa korsning. Men den gången fick han det trångt. Riktigt trångt.

Jag tror att han ville ta livet av sig, eller så var han sorgligt dum.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in