2009-05-04, 17:00
Medlem
Tjena!
Formaterade om datorn precis och efter det funkar det lite annorlunda än innan. Jag brukar titta på film via datorn, som är ihopkopplad med en Sony Lcd-tv.
Innan brukade jag skicka över bilden till TV:n genom att högerklicka på Skrivbordet och välja "skicka utdata till", där kunde man välja mellan laptop och bildskärm.
Men nu finns inte det alternativet längre! Hur gör jag för att få tillbaka det?
Kopplar jag ihop TV:n och datorn nu funkar det, men då får jag bild på båda skärmarna samtidigt och då laggar det mer.
Citera
2009-05-04, 17:02
Medlem
JohnMiltons avatar
Det känns som en sån där funktion som finns i många drivrutiner till grafikkort, är du säker på att du inte råkade installera nån slags slimmad variant av drivarna efter ominstallationen? Alt. glömde dem helt?
Citera
2009-05-04, 17:08
Medlem
Tja!
Datorn är en laptop, Fujitsu Siemens Amilo 6825. Jag formaterade den och installerade samma XP som jag hade innan. Behövde inte installera något annat, utan allt funkade. Förutom "utdata till" då!
I manualen står att kombon "Fn"+"F4" skickar grafiken till fjärrskärm, men det funkar inte längre. Konstigt?
Citera
2009-05-04, 17:12
Medlem
JohnMiltons avatar
Du lär definitivt behöva nån slags grafikdrivers installerade. Kolla på skivorna som hängde med datorn.
Citera
2009-05-04, 20:31
Medlem
Hittade skivan med rutiner nu. Installerade dem och nu funkar allt bra!
Tack för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in