2009-05-04, 17:00
Medlem
Tjena!
Formaterade om datorn precis och efter det funkar det lite annorlunda n innan. Jag brukar titta p film via datorn, som r ihopkopplad med en Sony Lcd-tv.
Innan brukade jag skicka ver bilden till TV:n genom att hgerklicka p Skrivbordet och vlja "skicka utdata till", dr kunde man vlja mellan laptop och bildskrm.
Men nu finns inte det alternativet lngre! Hur gr jag fr att f tillbaka det?
Kopplar jag ihop TV:n och datorn nu funkar det, men d fr jag bild p bda skrmarna samtidigt och d laggar det mer.
Citera
2009-05-04, 17:02
Medlem
JohnMiltons avatar
Det knns som en sn dr funktion som finns i mnga drivrutiner till grafikkort, r du sker p att du inte rkade installera nn slags slimmad variant av drivarna efter ominstallationen? Alt. glmde dem helt?
Citera
2009-05-04, 17:08
Medlem
Tja!
Datorn r en laptop, Fujitsu Siemens Amilo 6825. Jag formaterade den och installerade samma XP som jag hade innan. Behvde inte installera ngot annat, utan allt funkade. Frutom "utdata till" d!
I manualen str att kombon "Fn"+"F4" skickar grafiken till fjrrskrm, men det funkar inte lngre. Konstigt?
Citera
2009-05-04, 17:12
Medlem
JohnMiltons avatar
Du lr definitivt behva nn slags grafikdrivers installerade. Kolla p skivorna som hngde med datorn.
Citera
2009-05-04, 20:31
Medlem
Hittade skivan med rutiner nu. Installerade dem och nu funkar allt bra!
Tack fr hjlpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in