2009-05-03, 22:22
Medlem
Krackshots avatar
Nu har min dator fastnat i en bluescreenloop. ~10 sek efter att Windows har startats så får jag en bluescreen som säger "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL".
Jag kan inte välja felsäkert läge när datorn startar igen, då mitt tangenbort (och fyra andra jag har testat) inte vill svara på något jag gör förrens jag kommit in i Windows (som kraschar nästan direkt).
EDIT: Kan tillägga att jag kan t.ex. komma in i BIOS, men när jag väl kommit in dit kan jag inte välja någonting, tangentbordet fungerar liksom inte.

Detta problem fick jag för nån vecka sen, datorn fastnade i en loop och vägrade fungera. Efter ett tag så slutade det och datorn har fungerat fläckfritt sedan dess (tills nu).
Dumpsen från krascharna jag fick förra omgången sa bara att det var kernel32.exe som är problemet. Såg över alla drivrutiner och det var helt OK. Nu hinner jag inte ens öppna startmenyn innan jag får en bluescreen, jag kan inte komma in i felsäkert läge.

Någon som har några tips (som helst inte involverar en renblåsning utav burken)?

EDIT:
Nu startade burken utan problem, här är dumpen:

Jag förstår det generella, men någon som kan föreslå något som löser detta?
Tack på förhand.
Senast redigerad av Krackshot 2009-05-03 kl. 22:37.
Citera
2009-05-03, 23:31
Medlem
hasenfrasens avatar
Fixa ett PS2-tangenbord så att du kan starta i felsäkert läge - eller säg åt BIOS-inställningarna att du har ett USB-tangentbord.
Citera
2009-05-04, 00:01
Medlem
koZmos avatar
en klassiker!
Citera
2009-05-04, 13:22
Medlem
Krackshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Fixa ett PS2-tangenbord så att du kan starta i felsäkert läge - eller säg åt BIOS-inställningarna att du har ett USB-tangentbord.

Fungerar ändock inte. Två av de tangentborden jag har testat har PS/2.

Jag är en glad amatör, men t.om. jag förstår att det är ett minnesfel. Hur göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in