2009-05-03, 21:58
Medlem
Buds avatar
Jag behöver ett AirPort Extreme-kort till en ibook g4, för att få wifi. Har kollat runt efter detta kort, men det verkar inte vara så jättelätt att få tag på, och de ställen som har kortet är dyra. Ebay finns ju men det känns lite omständligt.

Måste man ha ett sådant här Apple-originalkort eller kan man använda något att för att få igång det trådlösa i en ibook?
Citera
2009-05-03, 22:26
Medlem
_Fiskarns avatar
nej, så sätt ska du inte behöva just det kortet för att kunna få trådlös anslutning på din ibook. men däremot begränsad.

"Netgear WG111 v2" ska fungera vet jag, efter som jag har ett själv. som jag använde på en gammal mac jag hade i gömmerna.

Netgear själva säger att det inte finns, men det är Realtek som har gjort kortet från basis och det finns drivrutiner både för linux och osx på deras sida.

sedan finns det med stor säkerhet flera kort med liknande lösningar men den USB dongeln vet jag med säkerhet att den fungerar
Citera
2009-05-04, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bud
Jag behöver ett AirPort Extreme-kort till en ibook g4, för att få wifi. Har kollat runt efter detta kort, men det verkar inte vara så jättelätt att få tag på, och de ställen som har kortet är dyra. Ebay finns ju men det känns lite omständligt.

Måste man ha ett sådant här Apple-originalkort eller kan man använda något att för att få igång det trådlösa i en ibook?
Vi kan ha sånna på jobbet för försäljning, vet dock inte priset..
www.macrent.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in