• 1
  • 2
2009-05-04, 19:03
Medlem
eskimås avatar
Dra åt helvete!!! Menar du att det rinner på väggen!
Ring ordförande omgående och påtala felet, du kan omöjligt åka på den skadan. Det är din granne(försäkringsbolaget) som får betala kalaset.

Inte för att vara sådan, men hur länge har det runnit? Du tänkte aldrig på att påtala felet första gången du såg att det rann vatten? Det kan ju orsaka stora skador.
Citera
2009-05-04, 19:38
Medlem
Biatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eskimå
Dra åt helvete!!! Menar du att det rinner på väggen!
Ring ordförande omgående och påtala felet, du kan omöjligt åka på den skadan. Det är din granne(försäkringsbolaget) som får betala kalaset.

Inte för att vara sådan, men hur länge har det runnit? Du tänkte aldrig på att påtala felet första gången du såg att det rann vatten? Det kan ju orsaka stora skador.

Från röret så kommer vattnet mot väggen och rinner längs med.
Igår var första gången jag såg det, dörren till förrådsrummet brukar alltid vara stängd så jag har ingen aning om hur länge det kan ha runnit sådär.

Ringde min värd igår som sade mig ringa jouren..
Dessutom gav han mig fel telefonnummer och när jag testade journummret i trapphuset så hade det upphört.. Härligt!
Citera
2009-05-04, 21:59
Medlem
eskimås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biatch
Från röret så kommer vattnet mot väggen och rinner längs med.
Igår var första gången jag såg det, dörren till förrådsrummet brukar alltid vara stängd så jag har ingen aning om hur länge det kan ha runnit sådär.

Ringde min värd igår som sade mig ringa jouren..
Dessutom gav han mig fel telefonnummer och när jag testade journummret i trapphuset så hade det upphört.. Härligt!

Jaha, jag fick för mig att det hade runnit i ett tag och att du inte reagerat tills nu.
Jag tar på mig den...
Citera
2009-05-05, 04:31
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wie bitte?
Om det är så att det bara droppar när hon duschar och sånt så låter det ju som att hennes tätskikt läcker genom, och att vattnet då följer röret ner. Då är det ju helt klart hennes ansvar.

Eftersom bägge rören är varma så är det nog rören till värmeelementet i hennes badrum. Som du skriver så är nog tätskiktet inte tätt och det måste hon fixa omgående. Dessbättre duschar hon väl bara max en gång per dag så läckan hinner torka någorlunda mellan varven. Så skadan behöver inte vara så stor eftersom läckaget är litet.
Citera
2009-05-05, 10:44
Medlem
Biatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Eftersom bägge rören är varma så är det nog rören till värmeelementet i hennes badrum. Som du skriver så är nog tätskiktet inte tätt och det måste hon fixa omgående. Dessbättre duschar hon väl bara max en gång per dag så läckan hinner torka någorlunda mellan varven. Så skadan behöver inte vara så stor eftersom läckaget är litet.

1 gång per dag? HAHA! Jo du..
Minst 3 gånger om dagen skulle jag gissa på och vattnet där uppe kan stå och rinna i flera timmar! En sjuk människa ja...
Citera
2009-05-05, 17:08
Medlem
cineramas avatar
Berätta om hur det går. Jag hoppas att hon får betala, haha!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in