2009-05-07, 15:46
  #25
Medlem
Hacka ej

Hej!

Flera hackar på bogartius! Varför?

Läs inläggen med lite humor och så behövs det lite intelligens också att förstå innebörden.

Går ni fortfarande på restaurang?

Alla kassaapparater skall bytas ut 2010 och dessa skall inte kunna manipuleras.
Citera
2009-05-07, 16:02
  #26
Medlem
Roll8ors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eastenders
Hej!

Flera hackar på bogartius! Varför?


En del fattar inte ironi

Ironi: (grekiska είρωνεία eironeía, bokstavligen "omkasta", "förställa") är en stilfigur som innebär att det finns en skillnad mellan vad som sägs och vad som egentligen menas.
Citera
2009-05-07, 16:21
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eastenders
Läs inläggen med lite humor och så behövs det lite intelligens också att förstå innebörden.

Nej, det behövs en extra kromosom för att förstå. Eller ja, ligga på samma "våglängd" rättare sagt.
Citera
2009-05-07, 21:39
  #28
Medlem
Röksopps avatar
Äsch bättre att de kör en del svart än att gå på bidrag, som de annars skulle göra.
Citera
2009-05-08, 13:39
  #29
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eastenders
.....och ätbar.....hur fan skall vi veta det?

Borde inte Hälsovårdsnämnden klassa matställerna?

Vi var fem som var ute och åt i fredags-nu är det bara en som är uppe!

De du!

Men det gör ju hälsovårdsnämnden.

Var och vad åt ni?
Citera
2009-05-09, 14:13
  #30
Medlem
Svar

Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Men det gör ju hälsovårdsnämnden.

Var och vad åt ni?

Svar: Vi åt Filé Mignon.

Lilla London, Göteborg.



Det är många branscher som fifflar!

Varför får vi inte KVITTO hos frisören, korvgubben,pizzabutiken.....

Men det går bra att mjölka oss "arbetare".

Varför har inte S tagit i detta "solidaritetsproblem?"

Svara Mona!
Citera
2009-05-09, 14:15
  #31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eastenders
Upprop!

Är det inte dags att vi bojkottar restauranger och cafeer som fifflar?

Svart arbetskraft används. Manipulerade kassaapparater använder alla. Dålig hygien i köken och andra utymmen är mer regel än undantag. Råvaror är för gamla.

Det är rena gangstervärlden. Rena svinstiorna.

Så ser restaurangbranschen ut och detta är vi med och stödjer och betalar dyrt för.

Alla som arbetar i branschen vet om detta.

Jag tycker att krögarna är ett jävla pack som behandlar oss så.


Du kan väl inte veta vilket företag som fifflar, oavsett i vilken bransch de är i. Jag har jobbat på en revisionbyrå och där förekom korruption. Fiffel finns överallt så banalisera inte ämnet
Citera
2009-05-09, 14:28
  #32
Medlem
Fiffel&Båg UPA

Citat:
Ursprungligen postat av cosmost
Du kan väl inte veta vilket företag som fifflar, oavsett i vilken bransch de är i. Jag har jobbat på en revisionbyrå och där förekom korruption. Fiffel finns överallt så banalisera inte ämnet
Någonstans måste vi börja!

Vad har du för förslag om detta PROBLEM?
Citera
2009-05-09, 14:34
  #33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eastenders
Någonstans måste vi börja!

Vad har du för förslag om detta PROBLEM?


Problemet är staten och dess skattesystem m.m. Börja där så kommer vi långt vad gäller korruption, skattefusk, bokföringsbrott m.m.
Citera
2009-05-10, 14:16
  #34
Medlem
Fähundar

Citat:
Ursprungligen postat av cosmost
Problemet är staten och dess skattesystem m.m. Börja där så kommer vi långt vad gäller korruption, skattefusk, bokföringsbrott m.m.

Problemet är avsaknad av moral.

Varför skall dessa fähundar åka snålskjuts på "vanliga arbetare?"
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in