2009-05-03, 16:29
Medlem
Upprop!

Är det inte dags att vi bojkottar restauranger och cafeer som fifflar?

Svart arbetskraft används. Manipulerade kassaapparater använder alla. Dålig hygien i köken och andra utymmen är mer regel än undantag. Råvaror är för gamla.

Det är rena gangstervärlden. Rena svinstiorna.

Så ser restaurangbranschen ut och detta är vi med och stödjer och betalar dyrt för.

Alla som arbetar i branschen vet om detta.

Jag tycker att krögarna är ett jävla pack som behandlar oss så.
Citera
2009-05-03, 16:31
Medlem
micaeles avatar
Så länge jag får tag i ätbar mat till ett alltför stort överpris får dom hålla på som dom vill. Alla branscher ser likadana ut, inte bara restaurangerna som drivs på maffiavis och handhar svart arbetskraft.
Tycker man inte om ett ställe för att dom är alltför uppenbara med sin skitighet och ovilja att göra rätt för sig finns det nya restauranger runt hörnet. Enkel logik.
Citera
2009-05-03, 16:37
Medlem
Runt hörnet

Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Så länge jag får tag i ätbar mat till ett alltför stort överpris får dom hålla på som dom vill. Alla branscher ser likadana ut, inte bara restaurangerna som drivs på maffiavis och handhar svart arbetskraft.
Tycker man inte om ett ställe för att dom är alltför uppenbara med sin skitighet och ovilja att göra rätt för sig finns det nya restauranger runt hörnet. Enkel logik.

Hur vet du att "runt hörnet" är en vit restaurang?

Den logiken förstår jag inte.

Förklara!
Citera
2009-05-03, 16:42
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eastenders
Hur vet du att "runt hörnet" är en vit restaurang?

Den logiken förstår jag inte.

Förklara!
Det vet jag inte. Jag säger bara att ogillar man ett ställe (anledning okänd) finns det alltid ett annat ställe att gå till.
Som jag sa, mig personligen kvittar det ifall en restaurang drivs av maffian med svartarbete, manipulerade kassor och annat roligt. Får jag ätbar mat till ett bra pris får dom driva köket på valfritt sätt.
Det finns en kontrollapparat för att hantera restauranger som är uppenbart olagliga och icke hälsovänliga, det räcker gott.
Citera
2009-05-03, 16:43
Medlem
Bara en kvar.....

Citat:
Ursprungligen postat av micaele

.....och ätbar.....hur fan skall vi veta det?

Borde inte Hälsovårdsnämnden klassa matställerna?

Vi var fem som var ute och åt i fredags-nu är det bara en som är uppe!

De du!
Citera
2009-05-03, 16:45
Medlem
micaeles avatar
Citat:
.....och ätbar.....hur fan skall vi veta det?
Det vet man inte. Och kan heller aldrig veta förrän man har provat - det faller på sin egen orimlighet att man skall kunna inspektera ett kök innan man beställer sin oxfilé eller sönderstekta hamburgare.
Citat:
Borde inte Hälsovårdsnämnden klassa matställerna?
Det kan man tycka, men vad skulle det tjäna till? Dom går sannolikt inte efter kvaliteten på lagad mat, utan kvaliteten på köket som finns tillgängligt. Och det är inte samma sak.
Citat:

De du!
Då är det bara, som jag sa, att gå till en annan restaurang med en ny lärdom i bagaget.

Inte ska man bojkotta hela restaurangväsendet för att en måltid var dålig?
Citera
2009-05-03, 17:24
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Jag tycker att man borde bojkotta restaurangerna av en helt annan orsak, nämligen de usla arbetsvillkoren och låga lönerna. Restauranglönerna är de i särklass lägsta lönerna i Sverige, lägg därtill att det är ett oerhört tungt och stressigt jobb, usla arbetstider och idioter till chefer.
Citera
2009-05-03, 17:57
Medlem
Svart lista

Citat:
Upprop!

Är det inte dags att vi bojkottar restauranger och cafeer som fifflar?

Svart arbetskraft används. Manipulerade kassaapparater använder alla. Dålig hygien i köken och andra utymmen är mer regel än undantag. Råvaror är för gamla.

Det är rena gangstervärlden. Rena svinstiorna.

Så ser restaurangbranschen ut och detta är vi med och stödjer och betalar dyrt för.

Alla som arbetar i branschen vet om detta.

Jag tycker att krögarna är ett jävla pack som behandlar oss så.

Vad händer krögarna som fifflar?
Inget- mer än en liten tillsägelse.

Branschen är genomrutten. Nya ägare kommer och går. Allt för att mörklägga.

Personalen är dåligt betald och har ofta ett slitet arbete.

Arbetade extra på en krog i Stockholm under min studietid och såg fifflet.
Allt från smuggelsprit till stulen oxfilé.

Går mycket sällan ut.

Jag vill inte gynna restauranger.

Varje krona vi andra tjänar beskattas.

När får vi en SVART lista över restauranger?
Citera
2009-05-03, 18:20
Medlem
CronoSs avatar
Vart ska man gå om inte till kvarterskrogen? Nästan alla ställen ägs ju av fifflande babbar.
Citera
2009-05-03, 18:22
Medlem
micaeles avatar
bogartius: Verkligheten ser så ut, inget att göra åt. Så länge det inte sker från politiskt håll finns det ingen som man kan göra som vanlig dödlig. Svart arbetskraft, skattefiffleri, låga löner...säg den bransch som INTE har dessa symptom på något sätt? Restaurangbranschen må vara överrepresenterad, men det är också så känt att ingen bryr sig längre. Inget att göra krafttag mot, då hade vi inte haft några restauranger kvar längre.
Citat:
Ursprungligen postat av bogartius
När får vi en SVART lista över restauranger?
Det finns. Telefonkatalogen.
Citera
2009-05-03, 18:44
Medlem
framtands avatar
Märklig tråd, den känns fem år gammal. Med personalliggaren har den svarta arbetskraften minskat drastiskt och nu när alla betalar med kort rullar det in väldigt lite svarta pengar. Vid årsskiftet kommer det dessutom en ny svart låda från våra vänner på skattekontoret som kommer klämma åt den sista möjligheten att hålla svarta lager eller fiffla lite vid sidan av.

Det är delvis därför omsättningen på ägare är så hög, det är betydligt svårare att tjäna några pengar nu för tiden.

Jämfört med till exempel hantverkare är restaurangbranschen vit som snö
Citera
2009-05-03, 19:24
Medlem
Citat:

Ska vi bojkotta alla restauranger som finns bara för att du och dina fjolliga polare har känsliga magar?

Nej, jag håller med micaele. Så länge jag får tag i ätbar (Ja, ätbar) mat för ett överkomligt pris tänker jag inte klaga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in