Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-05-03, 14:22
Medlem
Farbror-Barbroos avatar
Jag drog in på Kör sen skriv jag in MSconfig vad ska det vara exakt i general? jag har gjort något så jag kan kommer åt internet eller något. Vet inte exakt hur det ska vara kom upp massa skumma program nu som jag inte fått upp förut när jag har startat datorn.. Helt dött

HJälp uppskattas kan inte heller göra systemåterställning...

Den kmr alltid tillbaka till normal STARTUP fast jag byter :s
Senast redigerad av Farbror-Barbroo 2009-05-03 kl. 14:24.
Citera
2009-05-03, 14:24
Medlem
D3N13Ds avatar
Normal startup, alla kryssrutor ibockade och välj 'original boot.ini'.
Citera
2009-05-03, 14:27
Medlem
Farbror-Barbroos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3N13D
Normal startup, alla kryssrutor ibockade och välj 'original boot.ini'.
när det är normal startup är alla ikryssade fast gråa.

måste ta seletive startup då kan man bocka i alla
Citera
2009-05-03, 14:30
Medlem
Farbror-Barbroos avatar
vad som hände var att jag mixa lite där sedan så starta jag om datorn då kom det classic style på windows inte XP stylen och internet funkar inte osv

finns heller inga nätverk att ansluta till....
Senast redigerad av Farbror-Barbroo 2009-05-03 kl. 14:33.
Citera
2009-05-03, 14:53
Medlem
Farbror-Barbroos avatar
fattar noll alltså.. ibland när jag gör saker nu så säger dem att jag måste gå in på admin kontot har bara ett på windows... Detta är helt sjukt ska aldrig röra msconfig igen

Internet funkar fortfarande inte och massa olika program som poppar upp som de inte har gjort förut vid uppstart
Citera
2009-05-03, 15:03
Medlem
Farbror-Barbroos avatar
oj nu kom det lite intressanta grejer... jag försökte installera red alert 2 på den datorn. Då fick jag error under installationen att det var fel på ljudet.. Nu när jag försökte lyssna på musik så kom detta eorror upp

"nullsoft directsound output v2.47(D) error"
bad directsound driver. please isntall proper drivers or select another device configuration error code: 88780078

så detta fel verkar har kommit efter jag installerade red alert 2... Vad kan ha hänt?
Citera
2009-05-03, 15:15
Medlem
Farbror-Barbroos avatar
försökte starta gta IV vet du vad jag får för varning? GTa Iv fatal error: Gta IV requires a sound card in order to run

Vad i helvete har hänt, vad ska jag göra?
Citera
2009-05-03, 15:27
Medlem
Farbror-Barbroos avatar
ingen som har en aning?? ERROR "the windows cardspace service cannot be started. You may be running a non-ntfs file system or the service may have been disabled by your administrator..

??Hur fan kan red alert förstört så mycket.. är det ingen som kan lösa detta``

WIndows firewall: Windows cannot start the windows firefall/ internet conntection sharing (ICS) service

inget funkar
Citera
2009-05-03, 15:42
Medlem
Farbror-Barbroos avatar
haha detta är sanslöst... När jag försökte starta fear så kommer det upp men sen kommer varning "failed to intialize sound driver "SNDRV.dll"

fattar noll internet funkar inte, inget funkar... helt sjukt och ingen har ingen anning om en lösning blir galen
Citera
2009-05-03, 15:48
Medlem
wireless_admins avatar
varför gör du inte en system återställning egentligen? du blir verken av med din porr eller filer, och alla program kan du ju installera på nytt. sen om du är skraj för dina saves på burken så kan du ju alltid bara leta upp dem innan och lägga tillbaka dem när du har installerat klart allt.. enkelt, sen pilla inte i autostart om du inte vet vad du ska göra där. så lär dig av dina misstag pojken min...
Citera
2009-05-03, 15:51
Medlem
Farbror-Barbroos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wireless_admin
varför gör du inte en system återställning egentligen? du blir verken av med din porr eller filer, och alla program kan du ju installera på nytt. sen om du är skraj för dina saves på burken så kan du ju alltid bara leta upp dem innan och lägga tillbaka dem när du har installerat klart allt.. enkelt, sen pilla inte i autostart om du inte vet vad du ska göra där. så lär dig av dina misstag pojken min...

jag sa redan att den inte funkar.. finns inget datum att sätta där går inte ens o gå till förra månaden. Nej men detta är min brors dator så måste ha den fungerade. håll bara tyst om du inte har en anning om hur man fixar problemet och så tycker jag du ska läsa mina andra kommentarer
Senast redigerad av Farbror-Barbroo 2009-05-03 kl. 15:57.
Citera
2009-05-03, 16:04
Medlem
Farbror-Barbroos avatar
Jag kan sammanställa allt. Det verkar som datorn inte hittar någon drivrutin typ och när jag försöker öppna vissa program så nekar datorn och säger att jag inte är admin haha detta är trist
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in