Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-03, 11:22
Bannlyst
Tidigare har jag sett trådar där medlemmar har förföljt andra medlemmar systematisk för att håna dem i laidback, de skriver uppmuntrande PM och inlägg i trådarna för att sedan skratta åt dennes svar i laidback, då nya medlemmar inte har tillgång till Laidback.

Nu har de en tråd där de hyllar medlem nummer 300000 för att på ett förnedrande sätt kalla denne för "profeten och de förföljer medlemmen i alla dennes inlägg.

Exempel:
Citat:
Ursprungligen postat av demiurg2
Hej dags för en Profetisk Update.
Allas vår Profet har talat i en post i Relationer.

"Du är inne i en normal period. Du tvekar kanske inte på din kärlek till din nuvarande pojkvän, men det har förmodligen kommit till stadiet där pirret försvunnit och du infinner dig kanske rätt ofta i tankarna "är det här så det skall vara?"

Då är det rätt lätt och alldeles för vanligt att man börjar tänka/fantisera om saker som inte har varit, eller "kunde varit".

Oroa dig inte för mycket, utan ta det som det kommer. Påminn dig själv om att det du har är äkta och du vet hur du kom dit du är nu, medan det andra bara är en fantasi, och inte mycket mer."

https://www.flashback.org/showthread.php?t=906178

Det är normalt att tvivla enligt Profeten.
Jag efterlyser en ny regel som stoppar denna stalking och förnedring av andra medlemmar.

Hur ser outlaw på problemet?

Den enda reaktionen från ett mod är denna:
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Tänk på att trams i andra forum än Laidback förmodligen kommer att leda till att ni får tillsägelser och när tillräckligt många klagat leda till att denna tråd låses.

/ Mod

Men det är inte första gången och säkert inte sista, få bort detta nu.
Citera
2009-05-03, 11:34
Medlem
Megalomanias avatar
På vilket sätt är det egentligen ett problem? Det är i mitt tycke en jävligt trist tråd men det verkar inte direkt elakt och den här användaren får ju en massa extra läsare. Det enda negativa jag ser är att en del verkar börja tramsa i andra trådar, precis som impie påpekade.
Citera
2009-05-03, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
På vilket sätt är det egentligen ett problem? Det är i mitt tycke en jävligt trist tråd men det verkar inte direkt elakt och den här användaren får ju en massa extra läsare. Det enda negativa jag ser är att en del verkar börja tramsa i andra trådar, precis som impie påpekade.
Vilken medlem som helst skulle ta illa vid sig om det visades finnas ett dolt forum där ens inlägg hånas och där de förnedras.
Så är det i detta fall samt i flera andra tidigare.
Citera
2009-05-03, 11:56
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PRiVATE
Vilken medlem som helst skulle ta illa vid sig om det visades finnas ett dolt forum där ens inlägg hånas och där de förnedras.
Så är det i detta fall samt i flera andra tidigare.
förutom att demiurg2 har tillgång till laidback
Citera
2009-05-03, 11:57
Medlem
Megalomanias avatar
Jag ser inget hån och ingen förnedring, bara en massa försökt till att vara rolig. Sedan tror jag att de flesta skulle ha förståelse för att just de blev utsatta under så slumpartade premisser som vilket medlemsnummer man råkat få. Jag skulle i varje fall inte direkt lägga någon vikt vid något så fånigt som det här.
Citera
2009-05-03, 12:07
Medlem
Varför orkar du ens bry dig? det är inte dig dom förföljer eller känner du så mycket empati så du vill hjälpa denna person?
Citera
2009-05-03, 12:17
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PRiVATE
Tidigare har jag sett trådar där medlemmar har förföljt andra medlemmar systematisk för att håna dem i laidback, de skriver uppmuntrande PM och inlägg i trådarna för att sedan skratta åt dennes svar i laidback, då nya medlemmar inte har tillgång till Laidback.

Nu har de en tråd där de hyllar medlem nummer 300000 för att på ett förnedrande sätt kalla denne för "profeten och de förföljer medlemmen i alla dennes inlägg.

Exempel:

Jag efterlyser en ny regel som stoppar denna stalking och förnedring av andra medlemmar.

Hur ser outlaw på problemet?

Den enda reaktionen från ett mod är denna:

Men det är inte första gången och säkert inte sista, få bort detta nu.

Dels är stalking inte samma sak som skitsnack och dels är det väl uppenbart att den som inte klarar att öppet kritisera eller argumentera mot en medlem, är den som faller på eget grepp.

Att kritisera en annan medlem bakom ryggen på denne är ju bara så skrattretande att det slår tillbaka mot skitsnackaren själv. Rätt avslöjande
Citera
2009-05-03, 12:19
Medlem
Snövits avatar
Jävla otyg är vad det är. Det organiserades någon raid i restaurngforumet och det tog mig flera timmar att städa upp skiten och dela ut alla tillsägelserna. Givetvis ska man heller inte kunna organisera trakasserikampanjer i ett dolt forum. Medlemmen som blir utsatt kan ju bli illa till mods och inte alls vilja vara kvar på Flashback och framföra sin åsikt.

Obs detta är inget moderatormeddelande utan bara min personliga åsikt.
Citera
2009-05-03, 13:13
Medlem
micaeles avatar
Ännu ett ickeproblem komponerat av någon som har för mycket tid. Hattrådar tillåts inte, ej heller trådar som aktivt medverkar till att andra forum besudlas, men vari kan ni se det negativa och elaka med denna tråd, tillägnad den som oförsvarligen har kommit att kallas profeten?
Citera
2009-05-03, 13:26
Medlem
pastoratets avatar
Självklart har man lagt märke till denna idioti, att använda en dold forumdel till att tramsa i det öppna forumet är ju att be om att få den nedstängd. Det fanns en tid då klicken på Flashback ställde till oreda ute i världen, nu verkar klicken i laidback ställa till oreda på Flashback, känslan av exklusivitet tycks oemotståndlig.

Denna tråd om användare nr. 300000 är ju mest harmlös, men annat otyg kunde det sättas punkt för. Tanken med laidback är ju som jag förstått det att hålla mer avslappnad diskussion (vad somliga skulle kalla "trams") utanför huvudforat.
Citera
2009-05-03, 13:31
Bannlyst
Noteras bör att citatet ovan är från Användare 300.000 - tråden och inte från ett forum.

Ovanpå det så är föremålet i fråga medveten om exakt varför och tar det med en klackspark, något han själv kommenterat i humoristiska ordalag.

Däremot var det onödigt att några, däribland jag, skrev ett par helt oorganiserade kommentarer i ett forum. Något som jag i efterhand ångrar. Jag vill påpeka att det aldrig organiserades något.

Notera dessutom att flera av de som klagar här regelbundet postar i sagda profet-tråd. Dubbelmoral.

Ovanpå det så är ingen elak mot honom. Det var absolut aldrig någons syfte. Om du tittar lite på hur jag skrev i citatet från tråden så ser du att jag inte är elak, utan att jag i en meta-kontextuell miljö debatterar profetskapet och ställer upp en vrångbild av just egenskapen att vara religiös profet. Tvivla icke, lyd, med mera. Jag driver alltså mer med mig själv och framförallt är målet med min drift religionen som sådan. Den användare som genom ren och skär slump blev P är i mitt tycke en hyvens person med vettiga argument. Just detta gör honom ännu bättre som metaprofet.

Däremot tycker jag det är fel att detta debateras i öppet forum. Om något skulle kunna göra livet surt för honom är det om han blir påhoppad av någon religiös mupp som har missförstått denna diskussion.

Jag hoppas att om någon är så obetänksam att de påstar dennes namn här att moderator raderar den posten omedelbart.
Citera
2009-05-03, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Jävla otyg är vad det är. Det organiserades någon raid i restaurngforumet och det tog mig flera timmar att städa upp skiten och dela ut alla tillsägelserna. Givetvis ska man heller inte kunna organisera trakasserikampanjer i ett dolt forum. Medlemmen som blir utsatt kan ju bli illa till mods och inte alls vilja vara kvar på Flashback och framföra sin åsikt.

Obs detta är inget moderatormeddelande utan bara min personliga åsikt.

Jag ber som sagt om ursäkt för att jag tramsade på fel plats.

Däremot är det inte avsett som trakasseri, snarare tvärtom. Det som gör det hela roligt är just att den användaren skriver som en Profet. Jag och alla andra där inne respekterar användaren och tycker att denne har skön humor.
Noteras bör att han vet om varför han fick extra uppmärksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in