2009-05-03, 10:57
Bannlyst
Tjena. Var med i en dokumentär för ca 7-8 år sen och hittade nyligen en VHS kopia som jag fick av produktionen. Jag tänkte därför att jag skulle göra en xvid kopia för dom som är intresserade. Och det har jag nu gjort.

Den sändes på TV4 under 2003 tror jag.

En bra inblick i livet som aktiv missbrukare och hur svårt det kan vara att ta sig ur det.

Kolla på http://metadon.eu/blog/?p=454 , finns en .avi kopia och en flash version.

freddie
Citera
2009-05-03, 11:00
Medlem
Nystarts avatar
Tack skall du du, den skall man allt kolla på. Har för mig att det va några som frågade efter den dokumentären för ett par veckor sen här på flashback.
Citera
2009-05-03, 11:50
Bannlyst
shit asso

Fan de va många som ville ladda ner dokumentären.

Min server blev helt överbelastad. Jag var tvungen att ta bort den temporärt.
Ja la upp en torrrent av den istället så går det smidigare antagligen.
Ladda ner den på: http://metadon.eu/blog/heroin.torrent

Hoppas den funkar.. har inte lagt upp nå torrents innan

freddie
Citera
2009-05-03, 11:58
Medlem
Killnotes avatar
Ska bli intressant att se den sen
Citera
2009-05-03, 12:12
Medlem
Ciphers avatar
Ska se på den nu tänkte jag. Det skulle vara intressant om du berättade här hur det gått för dig efteråt, hur du tog dig ur det, hur ditt liv ser ut idag, o.s.v. Om det inte framgår i filmen, alltså.
Citera
2009-05-03, 12:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cipher
Ska se på den nu tänkte jag. Det skulle vara intressant om du berättade här hur det gått för dig efteråt, hur du tog dig ur det, hur ditt liv ser ut idag, o.s.v. Om det inte framgår i filmen, alltså.

Ah det har väl gått hyfsat. Några år efter jag var med i dokumentären så åkte ja på ett 4.5 årigt fängelsestraff för narkotikasmuggling och efter jag kommit ut så har jag gått på metadon. Först från köpenhamn och sen i metadonprogrammet i sverige. Läs på min blog metadon.eu/blog så kan du se lite mer hur mitt liv ser ut för tillfället. Hade tänkt skriva en post nu i dagarna om hur det gick för dom 2 tjejerna som var med i dokun med.

freddie
Citera
2009-05-03, 12:24
Medlem
Ciphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingfreddie
Ah det har väl gått hyfsat. Några år efter jag var med i dokumentären så åkte ja på ett 4.5 årigt fängelsestraff för narkotikasmuggling och efter jag kommit ut så har jag gått på metadon. Först från köpenhamn och sen i metadonprogrammet i sverige. Läs på min blog metadon.eu/blog så kan du se lite mer hur mitt liv ser ut för tillfället. Hade tänkt skriva en post nu i dagarna om hur det gick för dom 2 tjejerna som var med i dokun med.

freddie
Kul att det gått åt rätt håll.

Hur såg det ut när du satt av ditt straff? I och med att du började med Metadon först när du kom ut, menar jag. Fortsatte du när du satt, eller fick du hjälp på annat vis då?

Intressant. Det ska jag göra. Väldigt bra trådstart.
Citera
2009-05-03, 12:26
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingfreddie
Tjena. Var med i en dokumentär för ca 7-8 år sen och hittade nyligen en VHS kopia som jag fick av produktionen. Jag tänkte därför att jag skulle göra en xvid kopia för dom som är intresserade. Och det har jag nu gjort.

Den sändes på TV4 under 2003 tror jag.

En bra inblick i livet som aktiv missbrukare och hur svårt det kan vara att ta sig ur det.

Kolla på http://metadon.eu/blog/?p=454 , finns en .avi kopia och en flash version.

freddie

Nice, såg den när den gick på tv...men länken (den på din blogg) funkar fan inte för mej

Kul att du lever
Citera
2009-05-03, 12:31
Medlem
Headcharges avatar
Jag vill också se! Släng upp den på video.google eller något!
Kul att höra att du är på rätt spår också, kan inte ens föreställa mig vilket helvete det är att sluta med skiten.
Citera
2009-05-03, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jungle
Nice, såg den när den gick på tv...men länken (den på din blogg) funkar fan inte för mej

Kul att du lever

Nä som jag skrev lite längre upp det var så många som gick in samtidigt på den så jag var tvungen att ta bort den temporärt. Jag la den som torrent istället. Adressen står längre upp.

freddie
Citera
2009-05-03, 12:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cipher
Kul att det gått åt rätt håll.

Hur såg det ut när du satt av ditt straff? I och med att du började med Metadon först när du kom ut, menar jag. Fortsatte du när du satt, eller fick du hjälp på annat vis då?

Intressant. Det ska jag göra. Väldigt bra trådstart.

Nä jag tände av i häktet. Sen satt jag på behandlingsavdelningar under mitt straff. Först på kumla och sen på halmstad. Men när jag kom ut i verkligheten igen så funka det inte utan jag tände på igen. Har varit drogfri tidigare längre perioder men tänt på igen så därför tror jag metadon e bästa valet för mig.

Orkar inte bygga upp livet bara för att rasera det på 3 mån fler ggr.

freddie
Citera
2009-05-03, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Headcharge
Jag vill också se! Släng upp den på video.google eller något!
Kul att höra att du är på rätt spår också, kan inte ens föreställa mig vilket helvete det är att sluta med skiten.

Pallar inte köra upp på nå mer sites. Men ladda ner torrenten eller så vänta tills imorron så har jag lagt in flash videon på min blogg igen. Tog bara bort den temporärt för det var så många inne samtidigt. Har bara 3 Mb upload så de funkar inte när 20 st ska streama samtidigt.

freddie
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in