2009-05-02, 20:33
Medlem
Gautamas avatar
Som tråden lyder, vilka uppfinningar skulle ni älska, men som ni samtidigt tror inte kommer att hinna uppfinnas under er livstid, men som ni ändå tror kommer uppfinnas tids nog?

Själv så är jag rätt bitter över att aldrig få uppleva mänsklig teleportering. Hade varit fett skönt...
Citera
2009-05-02, 20:36
Medlem
att resor ut i rymden blir den nya turismen,,kolonisering av nya planeter
Citera
2009-05-02, 20:38
Medlem
McOwn3ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Som tråden lyder, vilka uppfinningar skulle ni älska, men som ni samtidigt tror inte kommer att hinna uppfinnas under er livstid, men som ni ändå tror kommer uppfinnas tids nog?

Själv så är jag rätt bitter över att aldrig få uppleva mänsklig teleportering. Hade varit fett skönt...
och du vet att det kommer att uppfinnas?
Citera
2009-05-02, 20:47
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McOwn3d
och du vet att det kommer att uppfinnas?
Nej, men jag tror. Läste du inte första inlägget?
Citera
2009-05-02, 21:14
Medlem
flygande bilar :P
Citera
2009-05-02, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carcrash2
flygande bilar :P

Finns redan
Citera
2009-05-02, 21:42
Medlem
Digitalisering av människor för rymdresor.

Då kan leva VÄLDIGT länge. Och genom att ändra hastigen på prtocessorn man bor i kan man få tiden att verka gå extremt långsamt eller snabbt.

Och man kan stänga av sig själv så länge man behöver vänta på bussen t.ex. Eller om det blir krig kan man stänga av sig själv i ett par hundra år.
Citera
2009-05-02, 21:43
Medlem
Afrokamels avatar
Hmm jag tycker det är synd att man inte kommer få uppleva cyborgs =) Typ hooka upp sin hjärna till en robot och leva forever! =)

Citat:
Ursprungligen postat av agentsarcasmo
Digitalisering av människor för rymdresor.

Då kan leva VÄLDIGT länge. Och genom att ändra hastigen på prtocessorn man bor i kan man få tiden att verka gå extremt långsamt eller snabbt.

Och man kan stänga av sig själv så länge man behöver vänta på bussen t.ex. Eller om det blir krig kan man stänga av sig själv i ett par hundra år.

Edit: någon hann före mig =)
Citera
2009-05-02, 21:44
Medlem
Synergys avatar
Känns otroligt trist att troligen inte få uppleva tiden då "självmedvetna" robotar med en intelligens betydligt mer avancerad än människors beträda jorden och samtidigt se ut och kunna bete sig som helt vanliga människor.
Citera
2009-05-02, 21:59
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synergy
Känns otroligt trist att troligen inte få uppleva tiden då "självmedvetna" robotar med en intelligens betydligt mer avancerad än människors beträda jorden och samtidigt se ut och kunna bete sig som helt vanliga människor.

Själv slipper jag hellre uppleva det faktiskt.
Citera
2009-05-02, 22:29
Medlem
...hmm

Jag är 42, jag hoppa sjag hinner uppleva att det tillverkas kaffebryggare och dammsugare som fungerar riktigt pålitligt.

Men....liksom kolla valfritt avsnitt av Star Trek. Allt där.

Får hoppas framtiden blir mer ST och mundre Skynet
Citera
2009-05-02, 22:32
Medlem
ESS-Lunds avatar
Sprit som inte ger baksmälla

Teknisk singularitet

Blandad sås på kebab som smakar vitlök och är stark men inte luktar apa

Tidsmaskin

Förmåga att ladda ner medvetandet på utomkroppsligt minne

Flergifte utan komplikationer
Citera