Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Men hur ska man avgöra när det verkligen är så, vem skall avgöra vem som är en "sann" livsnjutare? Är det livsnjutarens njutning detsamma som dyr njutning?
Kan bara hålla med om att det är ett problem med definitionen på vad som ska anses som livsnjuteri och inte.
Det kanske är så att forumet spelat ut sin roll, det är faktiskt knepigt att moderera nåt där en användare tycker att allt som kostar under 800:- kilot är "svenne" och en annan användare tycker att höjden av livsnjuteri är nåt som är i det närmaste gratis (då menar jag inte Kalles Kaviar utan kanske nåt som man själv jagat/fiskat etc).
Är en överprisad och upphaussad konjak bättre än den som kostar 500:- flaskan? Är priset det enda som gör en vara/produkt exklusiv? Personligen tycker jag inte det.
Har man en väldigt benhård syn på vad som ska klassas som "fint" och "livsnjuteri" så blir det ett marginellt litet forum befolkat av såna som svennebanan ser som snobbar, har man däremot en mer tillåtande attityd till vad som kan passa i forumet så blir det befolkat av såna som snobbarna ser som svennebanan... Båda grupperna samtidigt verkar inte riktigt fungera.
Balansgången är sjukt snäv och jag vet inte riktigt hur man ska lösa det.
Oddball
Moderator i 'Livsnjutare och finsmakare'