2009-05-02, 19:09
Medlem
Bra fråga...

Jag är ingen jurist, bara en glad amatör kan man säga med ett väldigt intresse för juridik. Du kan ju visa upp leg och fråga om du får veta eftersom det isåfall bara gäller just dig. Jag förstår att det kan vara skönt med sinnesfrid för hur man än ser på saken så är det alltid värst med ovisshet.
Citera
2009-05-02, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashinthenight
Jag är ingen jurist, bara en glad amatör kan man säga med ett väldigt intresse för juridik. Du kan ju visa upp leg och fråga om du får veta eftersom det isåfall bara gäller just dig. Jag förstår att det kan vara skönt med sinnesfrid för hur man än ser på saken så är det alltid värst med ovisshet.
Ovissheten är absolut det värsta... Får helt enkelt ta och höra med dem i veckan
Citera
2009-05-03, 21:28
Medlem
Barringtons avatar
Jag har eventuellt blivit polisanmäld av min förre arbetsgivare för stöld.
Hur snart bör jag bli delgiven detta?

Hände i början av förra veckan...
Svar gärna i PM
Citera
2009-09-19, 23:43
Medlem
Jag är också nyfiken på detta, jag gjorde en dum grej för flera månader sen Vet dock inte om jag är anmäld. Känns jobbigt att inte veta. Tror ni man kan ringa o fråga om man är anmäld?
Senast redigerad av Jipz 2009-09-20 kl. 00:26.
Citera
2009-09-20, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jipz
Jag är också nyfiken på detta, jag gjorde en dum grej för flera månader sen Vet dock inte om jag är anmäld. Känns jobbigt att inte veta. Tror ni man kan ringa o fråga om man är anmäld?

Du kan ringa, men du kommer sannolikt inte få veta.

Polisen har en skyldighet att senast när du förhörs underätta dig om misstanken.

Antagligen blir du kallad genom brev, och då skriver de flesta utredare anledningen till förhöret på kallelsen.

/P
Citera
2009-09-20, 10:27
Medlem
mythpimps avatar
Jag förlustanmälde mitt pass för 10 år sen. Väntar fortfarande på papper från polisen om det.

Så ha inte bråttom
Citera
2009-12-28, 12:03
Medlem
Om både målsägare och ett vittne har förhörts, men den tilltalade inte kallats, och det gått över 1 månad. Det fanns bara ett vittne.

Detta måste ju innebära att förundersökningen inletts. Tilltalade har för övrigt kontaktat polisen och bett att få gå på förhör, gett ut telefonnr.

Vad håller snuten på med? Blir det inget åtal eller? Det är ett litet brott det handlar om, med svag bevisning.
Citera
2009-12-29, 08:41
Medlem
eller så skickar de hem skiten i brevlådan oavsett? varit utomlands ett tag..
Citera
2009-12-29, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snelker
eller så skickar de hem skiten i brevlådan oavsett? varit utomlands ett tag..

Kan ta betydligt mycket längre tid än så. Du får nog räkna med att bli förhörd. Polisen har svårt att lägga ned en sådan sak om man inte hört den misstänkte.

/P
Citera
2009-12-30, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pellekula
Kan ta betydligt mycket längre tid än så. Du får nog räkna med att bli förhörd. Polisen har svårt att lägga ned en sådan sak om man inte hört den misstänkte.

/P

Men varför blir både målsägare och vittne förhört samma vecka. Men sen ska det gå flera månader innan den misstänkte förhörs? Verkar helt ologiskt.

Finns inga fler vittnen eller brott.
Citera
2009-12-30, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snelker
Men varför blir både målsägare och vittne förhört samma vecka. Men sen ska det gå flera månader innan den misstänkte förhörs? Verkar helt ologiskt.

Finns inga fler vittnen eller brott.

Räcker gott och väl med ett vittne och målsägande.

Beroende på vilket brott det gäller ska många saker runt omkring hämtas in. Journalanteckningar, övervakningsvideo, beslut och direktiv från förundersökningsledare.

Beroende på vilket brott det gäller kanske man vill förordna en försvarare, men då borde du bli kontaktad. Kanske lägger man upp taktiken inför förhöret med dig.

Det finns mycket att göra och ditt ärende är inte det enda i utredarens hög.

/P
Citera
2012-11-03, 01:18
Medlem
Zitechos avatar
Tänkte testa denna tråden.

Jag blev eventuellt anmäld för klotter ett par tags med biltema sprayfärg, inget fancy. Detta hände för 2 veckor sen, bör jag oroa mig? De eventuella bevisen lär vara en privatpersons halvtaskiga bilder där jag har mörka kläder och mössa på mig. Det bör väl vara rätt svårt att identifiera mig? Är det identifieringen som tar tid eller blev det ingen anmälan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in