2009-05-02, 17:28
Medlem
Tjena! Jag undrar om det finns ngt program som kan prata, t.ex sga vad klockan är när jag loggar in osv. Sedan skulle jag också vilja ha ett program som förstår det man säger, t.ex om jag säger till datorn att skriva ett mail så öppnas windows live mail, sedan så skriver den det jag säger. Det var en handikappad som kom till våran skola som hade ett sådant program, men jag minns inte vad det hette
Citera
2009-05-02, 17:41
Medlem
finns det inte något sådant ibyggt i vista som förstår vad man vill skriva? Testade ett röststyrningsprogram för några år sedan som förvisso funkade sådär, men ska försöka komma ihåg vad det hette.
Citera
2009-05-02, 17:44
Medlem
micaeles avatar
Hittar du något användbart ifall du söker Google på voice control software och liknande meningar?
Citera
2009-05-03, 11:47
Medlem
har hittat ett, ska testa lite
Citera
2009-05-03, 14:15
Medlem
Delbos avatar
kan tipsa dig om vistas inbyggda speech recognition dock verkar det bara funka om man har engelska som språk.
Blev förvånad över hur bra det fnukade när jag testade.
Citera
2009-05-03, 14:16
Medlem
Ubis avatar
Dragon 9 - Engelska
Voxit VoiceExpress - Dragon 9 i grunden fast svenska

Båda kostar!
Citera
2009-05-03, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delbo
kan tipsa dig om vistas inbyggda speech recognition dock verkar det bara funka om man har engelska som språk.
Blev förvånad över hur bra det fnukade när jag testade.

OK, fast jag har XP, så det går inte, men tack ändå!

Citat:
Ursprungligen postat av Ubi
Dragon 9 - Engelska
Voxit VoiceExpress - Dragon 9 i grunden fast svenska

Båda kostar!

OK, ska testa Voxit. Testade E-Speaking, men det var rent utsagt SKIT!!
Citera
2009-05-05, 12:16
Medlem
Psydexs avatar
Har själv tetat röststyrningen i Vista, och tyckte att den var väldigt lurig att arbeta med.
Skriva dokument tar mer än dubblet så lång tid att diktera än att skriva på tangentbordet, pga alla korrektioner man måste göra var och varannan mening. Att styra pekdonet är också alldeles för bökigt i min mening, hittils är mus och tangentbord oslagbart.
Väntar med spänning på förbättringar och fram för allt möjliggörandet av att diktera på Svenska, eftersom Windows säljs på Svenska
Citera
2009-05-05, 21:55
Medlem
Det är oftast just problemen med dom "lätta" funktionerna som att styra mus mm som är trögt. Samma sak när man behöver rätta fel. Men men, det kanske är en övningssak.

Personligen kan jag inte använda T9
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in