2009-05-05, 21:55
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puckel
Vart fan bor du? Är det inte sjukt kallt?

Varberg

Det är inte så värst kall, har 5/4/3 våtdräkt har jag för mig. Fast idag var det rätt kallt om händerna och tårna.

Säsongen började ju i januari Fast jag vågade mig inte ut förrän i maj.
Citera
2009-05-11, 18:37
Medlem
Fajis avatar
Är också helt psykotiskt sugen på att köpa ett sett och börja surfa. Man har ingen aning om hur man ska gå tillväga. Har skejtat en del innan och surfat lite, funkar dock inte så bra i sverige. Är riktigt på allt när det kommer till vindsurfing, tycker dock det kostar så satans mycket.
Citera
2009-05-11, 19:40
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faji
Är också helt psykotiskt sugen på att köpa ett sett och börja surfa. Man har ingen aning om hur man ska gå tillväga. Har skejtat en del innan och surfat lite, funkar dock inte så bra i sverige. Är riktigt på allt när det kommer till vindsurfing, tycker dock det kostar så satans mycket.

Ja det kostar ju för jävla mycket
Vill man köpa så får man kolla in steffo.nu's köp&sälj för billiga paket, man kan få en bra bräda, segel och hela skiten för 6k+ om man har tur! Tyvärr hade jag inte sån tur.. fick pröjsa 15k för första kittet..

Kurser är ju därför ett måste!
Citera
2009-05-11, 20:06
Medlem
Fajis avatar
shit ok, har sett en del halvschyssta deals för 5k på ett helt sett, begagnat men rätt go kvalite. Kollar över tillgångar och sånt, ser definitivt ut att bli ett köp nu någon gång i början av sommaren. Kommer troligen upp till varberg en del : )
Citera
2009-06-13, 18:59
Medlem
precis fått en systemkamera, så tänkte ta bilen upp, ta bilder som fan , kanske även dra en session om jag vågar (ni är ju liiiite bättre än mig)
Citera
2009-06-29, 08:26
Bannlyst
har själv suttit och funderat på om jag ska köpa ett eget set. det är så fantastiskt kul men det varar bara under en så kort tid om året så man vet ju inte om det är värt priset. ett komplett set för 15 000.
men en sak, hur slår ni när ni ska byta riktning? jag får alltid tvärstopp och ramlar nästan alltid av brädan.
Citera
2009-06-29, 16:40
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d.bergkamp
har själv suttit och funderat på om jag ska köpa ett eget set. det är så fantastiskt kul men det varar bara under en så kort tid om året så man vet ju inte om det är värt priset. ett komplett set för 15 000.
men en sak, hur slår ni när ni ska byta riktning? jag får alltid tvärstopp och ramlar nästan alltid av brädan.

När man gör ett nybörjarslag ska det ju ta stopp ungefär, så man kan lugnt gå runt till andra sidan. Man lutar seglet bakåt, brädan svänger upp mot vinden, man tar tag i masten och går med små steg runt till andra sidan för att ta tag i bommen.

Ett komplett set kan du få för hälften!
Citera
2009-07-02, 09:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
När man gör ett nybörjarslag ska det ju ta stopp ungefär, så man kan lugnt gå runt till andra sidan. Man lutar seglet bakåt, brädan svänger upp mot vinden, man tar tag i masten och går med små steg runt till andra sidan för att ta tag i bommen.

Ett komplett set kan du få för hälften!

ok, kan du rekommendera nåt set för lite duktigare nybörjare men ändå ett som även passar lite duktigare surfare?
nåt som är prisvärt?
tack för svaret!
Citera
2009-07-02, 18:13
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d.bergkamp
ok, kan du rekommendera nåt set för lite duktigare nybörjare men ändå ett som även passar lite duktigare surfare?
nåt som är prisvärt?
tack för svaret!

Vad har du surfat på innan? 80-tals pråm? nybörjarbräda (ca 200 liter)?
Detta är ett grymt set tror jag, http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/23440/cat/29
Kolla runt lite där!

Annars så är en freeride på 120-160 l perfekt att hoppa över till efter en nybörjarbräda. Har du redan surfat på en freeride och vill ha något mindre, välj en freestylewave på ca 90-100 l.
Citera
2009-07-13, 17:49
Medlem
Mr.Ouijas avatar
Citat:
Åh en vindsurfing tråd, mitt liv går ut på vindsurfing!

Köp inte på blocket, riktigt vidriga överpriser! Kolla på steffo istället, http://www.surfzone.se/ppc/showcat.php/cat/29

Ang. våtdräkt så behöver du en, att det är bekvämt att vindsurfa gör att du lär dig fortare. I sommar kan du köpa dig en kortärmad variant för ca 1000 kronor.

Var bor du? Att ta nybörjarkurser gör att du slipper köpa en 200 liters bräda för att sedan sälja direkt + att det är förbannat jobbigt att börja på en 145 liters bräda.

Annars tycker jag att du ska köpa dig en 150-200 liters med en 5.5 rigg.

Coolt! Du bor i Varberg asså? Jag var i Apelviken häromdan å försökte lära mig :P Det var "lätt" att ta sig medvind, men det tog mig ca 1.5h att lista ut hur man kommer tillbaka xD
Har ni beställt videon Beginner to Winner, hoppas att ja kan lära mig ett å annat!
Citera
2009-07-15, 20:31
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ouija
Coolt! Du bor i Varberg asså? Jag var i Apelviken häromdan å försökte lära mig :P Det var "lätt" att ta sig medvind, men det tog mig ca 1.5h att lista ut hur man kommer tillbaka xD
Har ni beställt videon Beginner to Winner, hoppas att ja kan lära mig ett å annat!

Ah den har jag kollat på en del, rätt bra faktiskt. Jo jag bor i varberg, rätt perfekt är det Du med?
Citera
2009-07-21, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ah den har jag kollat på en del, rätt bra faktiskt. Jo jag bor i varberg, rätt perfekt är det Du med?

tänkte passa på och fråga dig lite:

1. hur många månader om året är det lämpligt att surfa, när är det "för kallt" för surfing? känns ju som att säsongen bara är i juli.

2. som du säkert vet så efterfrågar jag en bra bräda och segel. känner du till nån som är bra, relativt proffsig men som ändå passar för mig som surfat i ett år?
nybörjarbrädorna kan jag behärska så tänkte prova nåt riktigt bra.

3. finns det segel där man kan segla 2, 3 ggr snabbare än vinden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in