Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-19, 12:55
  #97
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonochjordgubbar
Varför anser man att det är en missbrukarmiljö?

Vet inte men helagotland.se har en ny artikel idag om mordet. Där upprepar man att gärningsmannen finns i en gammal missbrukarmiljö.
Citera
2018-03-16, 11:24
  #98
Medlem
Det är säkert väldigt många som "vet" vem/vilka gärningsmannen/gärningsmännen "var/är". Det jag har så svårt att förstå är att gärningsmannen/gärningsmännen själva har lyckats att behålla sitt vanliga beteende under så pass lång tid (ju längre tid ju lättare förstås). Det är också svårt att förstå att den/de har lyckats med bedriften att aldrig försäga sig, om de nu inte blev nykterister förstås. I annat fall så är det ju lätt att tappa kontrollen vid något tillfälle beroende på hur händelsen "tagit" på personen. Av denna anledning så tror jag det finns personer som verkligen vet vem eller vilka det var genom att gärningmannen/männen själv/själva har pratat. Det är dessa personer jag vänder mig till. Det är dessa personer som jag tror polisen skulle ha nytta av. Särskilt med tanke på att polisen inte har några tekniska bevis i början i utredningen.

Jag tror också att gärningsmannen/männen hade ett missbruk eller utvecklade efteråt "för att överleva" och att han eller dem flyttade på sig. Som ni vet så är Gotland en relativt isolerad ö.
Citera
2018-03-16, 15:18
  #99
Medlem
Mommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
Det är säkert väldigt många som "vet" vem/vilka gärningsmannen/gärningsmännen "var/är". Det jag har så svårt att förstå är att gärningsmannen/gärningsmännen själva har lyckats att behålla sitt vanliga beteende under så pass lång tid (ju längre tid ju lättare förstås). Det är också svårt att förstå att den/de har lyckats med bedriften att aldrig försäga sig, om de nu inte blev nykterister förstås. I annat fall så är det ju lätt att tappa kontrollen vid något tillfälle beroende på hur händelsen "tagit" på personen. Av denna anledning så tror jag det finns personer som verkligen vet vem eller vilka det var genom att gärningmannen/männen själv/själva har pratat. Det är dessa personer jag vänder mig till. Det är dessa personer som jag tror polisen skulle ha nytta av. Särskilt med tanke på att polisen inte har några tekniska bevis i början i utredningen.

Jag tror också att gärningsmannen/männen hade ett missbruk eller utvecklade efteråt "för att överleva" och att han eller dem flyttade på sig. Som ni vet så är Gotland en relativt isolerad ö.

Det är också känt att under påverkan av rus blir man talför och lättar gärna sitt hjärta. Då måste ju flera veta vem eller vilka som är GM
Citera
2018-03-18, 09:08
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
Har någon suttit häktad för mordet finns det ett häktningsprotokoll. Sånt ska alltid vara offentligt.
Har någon varit häktad i målet?
Citera
2018-03-18, 09:38
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
Det är säkert väldigt många som "vet" vem/vilka gärningsmannen/gärningsmännen "var/är". Det jag har så svårt att förstå är att gärningsmannen/gärningsmännen själva har lyckats att behålla sitt vanliga beteende under så pass lång tid (ju längre tid ju lättare förstås). Det är också svårt att förstå att den/de har lyckats med bedriften att aldrig försäga sig, om de nu inte blev nykterister förstås. I annat fall så är det ju lätt att tappa kontrollen vid något tillfälle beroende på hur händelsen "tagit" på personen. Av denna anledning så tror jag det finns personer som verkligen vet vem eller vilka det var genom att gärningmannen/männen själv/själva har pratat. Det är dessa personer jag vänder mig till. Det är dessa personer som jag tror polisen skulle ha nytta av. Särskilt med tanke på att polisen inte har några tekniska bevis i början i utredningen.

Jag tror också att gärningsmannen/männen hade ett missbruk eller utvecklade efteråt "för att överleva" och att han eller dem flyttade på sig. Som ni vet så är Gotland en relativt isolerad ö.
Det du skriver är ju bara spekulationer.

Tror heller inte att polisen skulle ha nytta av info från allmänheten särskilt mycket om man utgår från vad GW tror åtminstone att det är någon med lokalkännedom och som BO kände igen. Kretsen blir ju väldigt smal.
Citera
2018-03-18, 13:41
  #102
Medlem
Mommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Det du skriver är ju bara spekulationer.

Tror heller inte att polisen skulle ha nytta av info från allmänheten särskilt mycket om man utgår från vad GW tror åtminstone att det är någon med lokalkännedom och som BO kände igen. Kretsen blir ju väldigt smal.

GW Persson
Citera
2018-03-18, 14:23
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommi
GW Persson
Inte bara han utan kalla fal lgruppen mfl
Citera
2018-03-18, 15:49
  #104
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Det du skriver är ju bara spekulationer.

Tror heller inte att polisen skulle ha nytta av info från allmänheten särskilt mycket om man utgår från vad GW tror åtminstone att det är någon med lokalkännedom och som BO kände igen. Kretsen blir ju väldigt smal.

Varför skulle polisen inte ha nytta av info från allmänheten?? Om dom inte klarar av att lösa det själva måste dom väl få hjälp av andra??

Och varför säger GW att Christina måste ha känt igen rånmördaren? Att han jobbade eller jobbat på hotellet kan jag tro men det betyder inte att dom måste ha känt varandra.
Citera
2018-03-18, 16:30
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Och varför säger GW att Christina måste ha känt igen rånmördaren? Att han jobbade eller jobbat på hotellet kan jag tro men det betyder inte att dom måste ha känt varandra.
Det är inte så att jag tror att allt GW säger stämmer men här tror jag att han har rätt för en inbrottstjuv skulle ju knappast begå ett mord. Vid den tidpunkten gav ett inbrott (grov stöld eller försök till grov stöld) kanske 6-8 månaders fängelse där man avtjänade 2/3. Inbrott hos privatpersoner gav längre straff som jag minns det eftersom det betraktades som integritetskränkande.


Tänkte lite på detta att GM måste haft lokalkännedom. Det kan ju varit någon som sprungit runt och letat sig fram till kassaskåpet också även om lokalerna var lite av en labyrint som jag minns det från Veckans brott


Förresten någon som vet mer om BO bakgrund?
Citera
2018-03-20, 22:32
  #106
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Har någon varit häktad i målet?

Jag har inte påstått att någon begärts eller suttit häktad för mordet. Det jag sagt är att om någon har suttit häktad för mordet så ska det finnas ett häktningsprotokoll.

Din fråga bör du ställa till den i tråden som kom med påstående om häktning till att börja med.
Citera
2018-03-26, 11:38
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Det är inte så att jag tror att allt GW säger stämmer men här tror jag att han har rätt för en inbrottstjuv skulle ju knappast begå ett mord.

Alla håller inte med dig.

Polisen om jagade inbrottsmördaren: ”Han kan göra det igen”
Citera
2018-03-27, 09:58
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
Vet inte men helagotland.se har en ny artikel idag om mordet. Där upprepar man att gärningsmannen finns i en gammal missbrukarmiljö.
Jag tror inte att missbrukare i första hand gör inbrott på Hotell/företag. Och visst finns det folk som inte har missbruksproblem men som ändå begår brott som missbrukare titta på Tony Olsson t ex han begick ju stölder i sommarstugor och snattade i butiker i vuxen ålder

Jag tror inte polisen är dålig men kretsen av GM är som ni vet väldigt snäv.

*Dömd tidigare för stölder, snatteri mm
*Man
*25-45

Elle så är det någon med koppling till hotellet som är ostraffad och ville tjäna snabba pengar extra men jag tror inte att någon som är ostraffad är beredd att begå ett inbrott för att tjäna småpengar det är ett litet hotell som inte ligger i Stockholm så att säga


Oavsett vilket så tror jag fallet förblir olöst eftersom har man inte löst det nu så är det nog kört
__________________
Senast redigerad av Q2000 2018-03-27 kl. 10:27. Anledning: Tillägg
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback