2023-05-25, 21:37
Medlem
Om polisen varit mer på hugget hade det blivit löst på nolltid. Polisen har säkert hängt upp sig på någon detalj och inte sett skogen för alla träd.
Citera
2023-05-27, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illasinnad
Om polisen varit mer på hugget hade det blivit löst på nolltid. Polisen har säkert hängt upp sig på någon detalj och inte sett skogen för alla träd.

Dom säger väl också att det var dåligt genomfört och ännu kan inte polisen lösa det vilket känns konstigt. Så håller med, om de varit mer på hugget så borde blivit löst
Citera
2023-05-30, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praeteritum
Vilka var det? Kan du några namn?
Jag kan flera namn på Gråbo sidekickers som dom kallade sig. Jag är född och uppvuxen på Gotland!
Citera
2023-05-30, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaroliaEbba
Ingen som bor i Visby och kan berätta mer?
Född och uppvuxen i Visby. Känner flera st som var med i Gråbo sidekickers som dom kallade sig...
Citera
2023-05-30, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wmute
Ett litet klargörande angående föregående inlägg:

Visbypolisen oktober 2017

https://helagotland.se/blaljus/hotellmordaren-kan-vara-avliden-14944625.aspx

Gråbo-Janne som tragiskt avled i samband med ett polisingripande 2014

https://helagotland.se/start/vannen-berattar-vi-undrar-ju-om-han-blev-ihjalslagen-9610702.aspx

Någon nämnde Tompa-indian tidigare i tråden, han och Gråbo-Janne kan väl sägas ha ingått i samma krets.
I alla fall om man menar 70-talister som gillade sponken och diverse substanser och kanske hade haft kontakt
med rättsvårdande myndigheter.

Den kretsen skulle alltså enligt polisen vara högintressant. Tror varken Tompa-indian eller Gråbo-Janne skulle
vara GM, fanns väl andra individer som är mer troliga.
Nej det är garanterat inte Gråbo Janne eller Tompa indian! Finns några andra som är mer troliga gm
Citera
2023-05-31, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
När polisen efterlyste skor av modellen Reebok Ex Fit Hi så la man ut en bild på en svart sko. Man skrev inget om färg eller liknande. Men som man kan se på bilder så är mönstret på vita och svarta desamma. Men jag har dock inte fått svar från Reebok om den vita fanns 1996. Men om den gjorde det så kan det vara ett misstag då alla nog letade efter ett par svarta - inte vita. Ja, ja - det var bara en fundering.

De vita fanns definitivt 1996. Jag vet det eftersom jag själv hade ett par några år innan. Bildbevis finns. 1996 kanske det inte var värsta modelejonen som fortfarande bar dem. Min mamma hade vid den tiden både ett par vita och ett par svarta.
Citera
2023-05-31, 14:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gotlandsragga
De vita fanns definitivt 1996. Jag vet det eftersom jag själv hade ett par några år innan. Bildbevis finns. 1996 kanske det inte var värsta modelejonen som fortfarande bar dem. Min mamma hade vid den tiden både ett par vita och ett par svarta.

Stämmer för min mamma hade ett par vita i slutet av 80talet och dom fanns med länge. Jag undrar om dom inte finns än i typ nätbutiker
Citera
2023-05-31, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Stämmer för min mamma hade ett par vita i slutet av 80talet och dom fanns med länge. Jag undrar om dom inte finns än i typ nätbutiker

Tyvärr gick dom ut med dom där skorna offentligt väldigt tidigt, så dom har nog säkert brunnit upp nånstans...
Citera
2023-05-31, 21:38
Medlem
Det här borde ju kunna lösas. Gärningsmannen/männen kan inte hållit tyst under alla år. Det är oxå så gammalt så att gamla vänskaper bör lösts upp. Synd att ingen vågar lämna kloka anonyma tips.
Citera
2023-06-02, 08:12
Medlem
DirtyJobs avatar
Onekligen så var senaste avsnittet Kalla Fall spännande men självklart så vill producenterna skapa spänningen.
Citera
2023-06-02, 09:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Onekligen så var senaste avsnittet Kalla Fall spännande men självklart så vill producenterna skapa spänningen.

Du tänker på intervjun ? Hur tillförde den något som helst
Citera
2023-06-02, 15:19
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Du tänker på intervjun ? Hur tillförde den något som helst

Vill inte spoila men jag menade delen gällande bilen och garaget där den stod parkerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in