• 1
  • 2
2009-10-19, 12:10
Medlem
Jag har ocks tnk att testa Danske Bank. 0 kr fr internetbank och bankkort, inte dligt. P Nordea betalar jag 36 kr i mnaden fr samma sak.

Ni som r kunder, vad har ni fr erfarenheter?
Tnker speciellt p deras "Hembanken". Fungerar den bra? Smidig att anvnda? Jag tycker att deras sida verkar vara lngsam, r det ngot som ni har mrkt av?

Hur bra r teletjnsten? Allts att kolla saldo och s.

Ngra problem med Intercard-kortet? Lste ngonstans att det inte har ngot chip, skickar banker verkligen ut bankkort utan chip fortfarande?
Citera
2009-12-20, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakanh
Jag frgade dem ocks om det gick att f det ena kortet som Visa och det slutade med att jag fick deras Privatkort ocks, ett Visa Electron. Tre kort gratis allts! Det r nt fr Skandiabanken att sl! Fr se nu om man kan blsa Ryanair p kortavgiften nsta gng man bestller biljetter.

Jag ville kolla om du verkligen lyckats betala med Electronkortet p Ryanair?!
I Danske Banks villkor str nmligen:
"Kortet fr inte anvndas fr kp av varor och tjnster ver internet"
http://www.danskebank.se/PDF/Villkor...korsbilaga.pdf
(sid 50, 3)

Jag har nmligen Skandiabankens Electronkort, och gick p pumpen eftersom de har exakt samma villkor. Man fr inte handla ver internet!

De alternativ som terstr r d:
Forex Global Cash: 1,95% i insttningsavgift + 2% i vxlingsavgift=3,95%
Entropay.com virtuellt Electron: 4,95% i insttningsavgift (kontot mste vara stllt i GBP fr att funka hos Ryanair, har jag lst)
Nordea Electron: 288 kr i rsavgift om man r ver 18 r

Efter nyr blir allt detta obsolet, eftersom 091231 r den sista dagen Electron r avgiftsfritt hos Ryanair.
Citera
2009-12-20, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av criminalminds
Jag ville kolla om du verkligen lyckats betala med Electronkortet p Ryanair?!
- - -
Efter nyr blir allt detta obsolet, eftersom 091231 r den sista dagen Electron r avgiftsfritt hos Ryanair.
Dr ser man! Nej, jag har inte haft tillflle att prova det hos Ryanair n och det lr ju inte hnda d. Antagligen har Ryanair ftt kritik frn konsumentorganisationer fr den avgiften och enda sttet att ta bort kopplingen till kreditkort r att lta alla betala den oavsett typ.
Citera
2010-01-18, 18:46
Medlem
mevs avatar
Deras internet-bank, sjlva hemsidan, r verkligen seg som sirap. Rkna kallt
med att det tar 2-5 minuter att skicka meddelanden och att logga ut. Bara fr
att ladda sidorna d, menar jag. Sitter p 100Mbit..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in