2009-05-02, 04:27
Medlem
LordPansars avatar
Vad finns det för restauranger inom Stockholmsregionen som serverar portioner som man faktiskt blir mätt av? Menar inte bara bufféer, utan färdiga rätter som gör att man kan gå hem utan att det knorrar i magen.

Har tidigare dragit av Sitting Bull på Texas Long Horn, men det var inte värt pengarna.
Citera
2009-05-02, 08:38
Medlem
kmbalis avatar
Broncos på Tegnergatan 16.
Kan jag rekommendera starkt.
Alla rätter kan (iallafall nästan alla) upgraderas till Bronco size, tex 400gram Tournedos.
Gå in på hemsidan och kolla menyn.
Dom har bra bira också.

http://broncos.se/

http://www.alltomstockholm.se/restaurangbar/article19493.aos

"Broncos startade redan 1986, och ligger sedan 1995 på den nuvarande adressen. Konceptet är det samma i dag: klassiska rätter man blir mätt av.
En trappa ner ligger puben, där du kan spela dart, se sport på storbilds-tv och förstås hinka öl."
Citera
2009-05-03, 00:31
Medlem
simontjas avatar
Palmyra vid Årsta.

Deras kebabtallrik är för det första med lamm, (och nöt, 60-40). Tallriken kostar 85 kronor, och är garanterat värt det med kvalitén och mängden du får. En stor rekommendation, det är inte som alla andra kebabhak om du nu haft en dålig upplevelse tidigare.
Citera
2009-05-03, 21:08
Medlem
GROTTULFs avatar
En kebabtallrik på Kungshallarna blir iallafall jag rejält mätt på. Rekommenderas!
Citera
2009-05-03, 22:48
Medlem
Nowhere Hills avatar
Skriver under på palmyra i årsta, samma mängd mat i snart 20 år , du blir garanterat mätt. Medans vi är i årsta kan jag tippsa om pizzeria karavan som ligger nere vid årstafältets tvärbana, rejäla kebabrullar, pizzor m.m, värt pengarna.
Du får en tung prisvärd pizza på pizzeria islandstorget, alternativt pröva en av deras brommamackor för 35 spänn, dock lite varning för extrema mängder ost på pizzorna. Den lilla pizzerian vid hägerstensåsens tbana tillagar också rediga pizzor, hänger över tallrikkanten som på vissa andra hak men lite godare här, mätt blir du nog.
Kinan i kransen har levererat stadiga hämtportioner i många år, kan också varmt rekommenderas, pröva nasi gorengen där företrädelsevis, riktigt najs.
Grillen vid hökarängens tbana kan erbjuda rejält tilltagna tunnbrödsrullar med hemlagat mos, värt ett besök om du är i närheten.
Annars är väl det nästan vardag at man måste påpeka att man är hungrig och vara beredd att slanta lite extra för en rejäl portion mat på dom flesta haken man har prövat här i stan.
Fyll gärna på med flera ställen gott folk, återkommer själv när jag minns flera.
Citera
2009-05-04, 00:52
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROTTULF
En kebabtallrik på Kungshallarna blir iallafall jag rejält mätt på. Rekommenderas!
Jag skulle rekommendera Cajunhaket i Kungshallarna. Så fruktansvärt gott, och massor av mat. Har aldrig orkat äta upp. Miljön är påfrestande dock.
Citera
2009-05-04, 05:10
Medlem
Solstugan, kristineberg. Alltid underbart stora och goda portioner.
Citera
2009-05-04, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nowhere Hill
Skriver under på palmyra i årsta, samma mängd mat i snart 20 år , du blir garanterat mätt. Medans vi är i årsta kan jag tippsa om pizzeria karavan som ligger nere vid årstafältets tvärbana, rejäla kebabrullar, pizzor m.m, värt pengarna.
Du får en tung prisvärd pizza på pizzeria islandstorget, alternativt pröva en av deras brommamackor för 35 spänn, dock lite varning för extrema mängder ost på pizzorna. Den lilla pizzerian vid hägerstensåsens tbana tillagar också rediga pizzor, hänger över tallrikkanten som på vissa andra hak men lite godare här, mätt blir du nog.
Kinan i kransen har levererat stadiga hämtportioner i många år, kan också varmt rekommenderas, pröva nasi gorengen där företrädelsevis, riktigt najs.
Grillen vid hökarängens tbana kan erbjuda rejält tilltagna tunnbrödsrullar med hemlagat mos, värt ett besök om du är i närheten.
Annars är väl det nästan vardag at man måste påpeka att man är hungrig och vara beredd att slanta lite extra för en rejäl portion mat på dom flesta haken man har prövat här i stan.
Fyll gärna på med flera ställen gott folk, återkommer själv när jag minns flera.

Vet du lite mer exakt var Kinan i Kransen ligger, gata eller så?
Citera
2009-05-04, 09:28
Medlem
Nowhere Hills avatar
Den ligger på tegelbruksvägen 3. enjoy
Citera
2009-05-04, 17:00
Medlem
Desperat_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROTTULF

Tycker kebabtallriken på Sultan i kungshallen var ganska smaklös
Citera
2009-05-08, 07:52
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Jag skulle rekommendera Cajunhaket i Kungshallarna. Så fruktansvärt gott, och massor av mat. Har aldrig orkat äta upp. Miljön är påfrestande dock.

+1 på den

Citat:
Ursprungligen postat av indulge
Solstugan, kristineberg. Alltid underbart stora och goda portioner.

Stora portioner absolut men kan inte påstå att maten var särskilt bra när jag var där förra veckan
Citera
2009-05-08, 08:50
Medlem
balzams avatar
Kebabtallriken men pizzorna generellt är gigantiska på birkastans pizzeria vid st.eriksplan!

De serverar de mesta men pizzorna är en klass för sig. Även pastarätterna är ganska mäktiga med mycket grädde fast glest med kött om du väljer t.ex. kyckling eller fläskfilé pasta.
Kebabtallriken är magisk och ger mycket energi för pengarna. Men som sagt så är pizzorna kung!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in